Videokaart PCI wisseling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Philippio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Ik heb Battlefield 2 gekregen, en omdat mijn videokaart niet aan de eisen voldoet moest ik een nieuwe kopen.

- Ik heb een Dell computer waarvan de videokaart geintegreerd is, ik moest dus helaas een PCI videokaart kopen (geen PCI express), en kon daar dan wel een 128 mb videokaart mee installeren op me pc.

- Het probleem: Als ik de installeer cd erin doe terwijl hij gewoon op de geintregreerde videokaart loopt dan kan ik het wel installeren, tot ik de drivers installeer. Dan krijg ik deze foutmelding:
http://www.luukglansdorp.nl/naamloos.JPG

- Als ik de pci kaart erin doe terwijl de pc loopt dan loopt ie vast, en kan ik dus niks meer

- Als ik de computer uit zet, de PCI kaart erin doe en hem opstart, krijg ik 5 minuten geen beeld, en als ik beeld krijg zit ik gelijk in het windows scherm. Mijn beeldscherm is dan ongeveer 1/10e van het windows scherm, ik zie dus ook maar een miniscuul deel van mijn achtergrond etc.. ik kan niet naar configuratiescherm want dat scherm kan ik onmogelijk zien of openen.

Mijn vraag, hoe kan ik de kaart + drivers wel goed installeren, en kan mijn pc gewoon goed lopen op deze kaart? Ik weet dat het lastig en veel gevraagd is, maar ik heb er 170 euro voor betaald en het zou super zijn als jullie me konden helpen!

Alvast bedankt,

Luuk

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Philippio
- Als ik de pci kaart erin doe terwijl de pc loopt dan loopt ie vast, en kan ik dus niks meer
Ik hoop voor je dat je niet de pci-kaart in de pc steekt met de spanning op het systeem want dat kan je systeem ernstig beschadigen.

Voor de rest denk ik dat je nog even het nodige moet instellen in het bios.
Bij elk bios is dat weer anders dus daar is moeilijk iets concreets over te zeggen.

PCi kaart

Met andere woorden;
PC uitschakelen,stroom eraf, nieuwe kaart erin.
PC aanzetten, tijdens opstarten delete knop indrukken, bij de meeste pc's kom je dan in het bios.
In het bios even bladeren tot je de optie ziet waar je de onboard vgakaart uitschakelt. (disable).
Save en exit.
Als je vervolgens in windows komt geeft windows aan nieuwe hardware gevonden te hebben, dat annuleren.
Installatiecd erin, installeren, opnieuw opstarten.

welkom op helpmij beide

ik verplaats de vraag :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan