Saprcle
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 jun 2007
Hey Allemaal,
Een beetje een vreemd probleem misschien.
Ik had dat als ik een spel wil spelen dat mijn computer begint te piepen.
Dit was alleen bij zware spellen zoals: race driver grid niet bij world of warcraft.
Dat deed hij dan al voordat het spel uberhaupt was geladen en in het menu was.
(In deze situatie heb ik alles van ati geinstalleerd, drivers ccc ect.(Vista))
Dan zeurt hij dat mijn videokaart te warm wordt.
Wat mij onlogisch lijkt aangezien er een goede zaltman cooler op zit en deze vrij van stof is en ik nog nooit iets met overclocken gedaan heb.
Daarna wilde ik het proberen zonder drivers. Wonderbaarlijk kon alle spellen op even hoge resolutie spelen als met drivers, zonder piepen. Ik had echt alles van ati van mijn pc verwijderd.
Dat ging heel lang goed. Nu heb ik, dat als ik een spel wil spelen. Bijvoorbeeld Anno 1701 ik, na een minuut ongeveer, geen beeld meer heb. De muziek speelt dan gewoon door, alleen mijn scherm ontvangt geen signalen meer.
Dit gebeurt zowel met als zonder drivers.
Iemand een idee?
Videokaart helemaal kapot of is er misschien iets anders.
Mijn Videokaart is een Ato X1950XT
Ik draai met windows Vista.
Een beetje een vreemd probleem misschien.
Ik had dat als ik een spel wil spelen dat mijn computer begint te piepen.
Dit was alleen bij zware spellen zoals: race driver grid niet bij world of warcraft.
Dat deed hij dan al voordat het spel uberhaupt was geladen en in het menu was.
(In deze situatie heb ik alles van ati geinstalleerd, drivers ccc ect.(Vista))
Dan zeurt hij dat mijn videokaart te warm wordt.
Wat mij onlogisch lijkt aangezien er een goede zaltman cooler op zit en deze vrij van stof is en ik nog nooit iets met overclocken gedaan heb.
Daarna wilde ik het proberen zonder drivers. Wonderbaarlijk kon alle spellen op even hoge resolutie spelen als met drivers, zonder piepen. Ik had echt alles van ati van mijn pc verwijderd.
Dat ging heel lang goed. Nu heb ik, dat als ik een spel wil spelen. Bijvoorbeeld Anno 1701 ik, na een minuut ongeveer, geen beeld meer heb. De muziek speelt dan gewoon door, alleen mijn scherm ontvangt geen signalen meer.
Dit gebeurt zowel met als zonder drivers.
Iemand een idee?
Videokaart helemaal kapot of is er misschien iets anders.
Mijn Videokaart is een Ato X1950XT
Ik draai met windows Vista.