Videokaart plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry07

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
De onboard kaart van de pc van mijn vrouw vertoond toch wel vaak kuren.
Vraag, hoe weet ik welke losse kaart ik moet hebben? En eventueel, met welke specificaties?
De pc wordt alleen maar voor simpele dingen gebruikt o.a. Skype, email en online spelletjes zoals Yathzee etc.

Geheugen is 1,3 GB DDR
Moederbord is ASUStek A7V400-MX

Laatst bewerkt door een moderator:
Mod edit

Hallo...

Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven.Het topic waar je in plaatste was van 2008 en dus niet aktueel meer.

Betrekking tot je vraag:Het bord heeft een agp aansluiting.Daar moet je dus al opletten.
Maar wat voor kuren zijn het dan?

Laatst bewerkt:
agp aansluiting ??? (sorry)

De pc start regelmatig niet goed meer op, piept dan, zwart scherm, en na 1 of meerdere keren de rebootknop ingedrukt te hebben, doet ie het wel.
Volgens een vriend is de onboard video(kaart?) er slecht aan toe en hij gaf het advies deze te vervangen door een echte videokaart.

Hoi...

Ja agp.Voor videokaarten zijn er diverse sloten.In volgorde van moderniteit: pci,agp,pci-e.
Dat bord heeft dus een agp slot en zul je dus op zoeken moeten naar een videokaart met een agp aansluiting.Pci of pci-e zal niet passen in dat slot.

Even wat betrekking je on board:Heb je al eens de drivers opnieuw geinstalleerd?
Deze kan je halen op onderstaande link.
kies voor select product:motherboard
2de vak :socket a(462)
3de vak:A7V400-MX
Dan krijg je keuze voor je OS--xp?
En onder vga staan de sg3 drivers.
Probeer dat eerst eens.Mocht dat niet helpen dan kunnen we alsnog opzoek naar een geschikt niet al te duur kaartje.

Hoi...

Ja agp.Voor videokaarten zijn er diverse sloten.In volgorde van moderniteit: pci,agp,pci-e.
Dat bord heeft dus een agp slot en zul je dus op zoeken moeten naar een videokaart met een agp aansluiting.Pci of pci-e zal niet passen in dat slot.

Okay, dat is mij nu duidelijk, Dank je.

Even wat betrekking je on board:Heb je al eens de drivers opnieuw geinstalleerd?
Deze kan je halen op onderstaande link.??

TOP! Dank je.:thumb:

eerst toch nog ff een vraag, moet ik de oude de-instaleren? (zo ja, hoe)
Of bij het opnieuw installeren overschrijft ie de oude?

Beste is idd eerst verwijderen van de oude.Die zal normaal gesproken in je configuratiescherm staan onder software.

Al heb ik ze ook wel eens overschreven hoor.;)
Even vooruit lopend op de zaken mocht dit niet helpen:Mag het een second hand kaartje zijn van marktplaats bijv?
Er worden dus geen zware eisen gesteld aan een kaart.Gaat erom dat vrouwlief weer niomaal beeldje heeft.?Niet meer niet minder?:d

Beste is idd eerst verwijderen van de oude.Die zal normaal gesproken in je configuratiescherm staan onder software.

Al heb ik ze ook wel eens overschreven hoor.;)
Even vooruit lopend op de zaken mocht dit niet helpen:Mag het een second hand kaartje zijn van marktplaats bijv?

Ja, krijg morgen een vriend van sportschool langs, die heeft nog een paar videokaarten om te kijken of 1 van die past of zo. Dus ik bericht je hopelijk morgen meer.

Er worden dus geen zware eisen gesteld aan een kaart.Gaat erom dat vrouwlief weer normaal beeldje heeft.? Niet meer niet minder?:d

Klopt, hoofdzakelijk voor hetgeen hierboven als is geschreven.

Jawel..beeld zal je ten alle tijden hebben.Er zal dan het standaard stuurprogramma van windows gebruikt worden.
Onderstaand plaatje geeft je de verschillen in agp en pci- sloten.Kan je morgen die kaarten bekijken;)
200612161635269774.jpg

Laat ik dan de pci er ook nog maar bij doe.Dan heb je ze alle drie:d

b80b0_card-diagrams.jpg

EDIT: Mocht die persoon dus een agp kaartje hebben denk eraan dat je daar dan ,afhankelijk van welk type,de juiste drivers installeerdt.

Laatst bewerkt:
EDIT: Mocht die persoon dus een agp kaartje hebben denk eraan dat je daar dan ,afhankelijk van welk type,de juiste drivers installeert.

Ik zal er morgen rekening mee houden ;}

Ben nu op de pc van't vrouwtje bezig en heb de zip-file geladen, maar wat klik ik nou aan uit die map? SETUP.EXE?
Ik vraag het maar even omdat ik wil voorkomen dat de boel onnodig stukgaat. Overigens, kan ik niets vinden in de Softwarelijst over evt. Drivers. Zie alleen:
.NET Framework, Office, Silverlight, Adobe en wat progjes die ik zelf er op heb gezet.

Laatst bewerkt:
Update: hij is niet op komen dagen :(
Ik zie hem mogelijk dinsdag weer (heb geen tfn van hem)

Is het mogelijk al wel vast antwoord te geven op mijn vraag hierboven?

Ik houd je op de hoogte...

Hoi...

Dan pak de setup.exe ;)
Laat maar eens overschrijven.

Kan ook in apparaatbeheer installatie ongedaan maken etc etc.

Dacht, "eerst ff een externe backup maken, voor de zekerheid".
Zie ik dat ie nu op 2 dagen staat! :eek: Dus, nog even geduld ;)

Ik zag bij het backuppen dat ie ook de externe meenam in de backup. Vandaar dat het zoveel was en lang ging duren. Nu een backup gemaakt naar keuze en die is klaar.:D
Heb op SETUP.EXE geklikt, krijg dan eerst een taalfout mededeling (in het Engels). Toen gezocht naar een andere EXE die het zou kunnen zijn/doen. Niet dus.
Even rechtsklik op de SETUP.EXE gedaan en toen zag ik dat REVO Uninstaller hem ook kan installeren. Dus zo gedaan. Bleek dat ik die SETUP.EXE nog een keer moest uitpakken, en toen klikte het met SETUP.EXE wel en starte de wizzard op.
Lang verhaal, maar misschien heeft en ander er in de toekomst ook iets aan.
Nu voorlopig even in de gaten houden of de pc zonder 'piepen' op blijft starten.

@ Frank

Zo, hij is langs geweest met een aantal videokaarten, helaas niet de goede daar tussen.
Nu heb ik zelf alvast even op MP gekeken en o.a. AGP ook ingegeven. Vreemd dat er dan allerlei stekkerverbindingen te zien zijn. Dus ik neem graag je aanbod aan om mee te zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan