Videokaart probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fruitmand

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Hallo allemaal,

Sinds ik terug ben van vakantie werkt mijn pc niet meer goed. In eerste instantie kreeg ik mijn computer niet meer opgestart. Het goedkeurend piepje tijdens het opstarten bleef namelijk hangen. Vervolgens heb ik wat onderdelen uit mijn computer gehaald. Wat bleek is dat de computer wel weer opstarte zonder videokaart. Ik heb dan ook mijn drivers gedeinstalleerd en nieuwe geinstalleerd. De eerste keer dat ik mijn pc weer opstarte werkte het weer perfect. Ik dacht dus van het probleem verlost te zijn. Maar het tegendeel bleek waar. De keer erop kreeg ik weer een blauw scherm en kreeg ik 'm later weer niet opgestart (piepje bleef weer hangen).

Gelukkig had ik nog een oude videokaart liggen (ATI Radeon 1050) en heb die vervolgens erin geklikt. Vervolgens de juiste drivers hiervoor gedownload en de eerste keer werkte het weer perfect. Helaas kreeg ik de tweede keer weer hetzelfde probleem als bij mijn andere videokaart: blauwscherm: IRQL_Not_Less_or_equal en erna de opstartproblemen.

Ik werk nu met de on-board videokaart en alles lijkt nu perfect te werken. Mijn vraag is wat het probleem kan zijn? Is het een videokaart probleem? Of moet ik het ergens anders in zoeken?

Computer gegevens:
Intel Celeron 4 2800 (oudje :) )
Moederbord: Gigabyte 8s648FX-L
Geheugen: 1024 MB DUAL-DDR
Videokaart 1: ATI Radeon X1600 PRO
Videokaart 2: ATI Radeon X1050
Geluid: TerraTec Aureon 5.1 Fun

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten Giel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug