Videokaart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcus33

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Hallo Moderator(s) / Forum administrators kan het Forum Alfabetisch worden gerangschikt?. :thumb:

Ik heb beeldvervorming op mijn Monitor(geheel blokvorming kleur rood/paars).
Word met de dag erger,soms na restart PC weg maar komt terug :(

Radeon 9200 Serieus,Ik heb Nieuwe LCD Acer Monitor 20 inch gekocht,d8 ligt aan mijn TFT Philips 17 inch scherm,echter las ik later veel negatiefs over mijn videokaart radeon series 9200 welke in mijn PC zat!.

Over de koeling etc...De temperaturen zijn OK,heb diversen malen PC opengeschroeft schoongemaakt,viel op dat de FAN ventilator Los zat deze vast gezet!.

Probleem hield aan...Heb in Configuratiescherm onder Systeem aparaatbeheer de radeon uitgevinkt na restart was resolutie en scherm grootte anders omdat beeld via moderbord on board videokaart werkte,echter geen problemen meer.

Dus de videokaart is toe aan vervanging,klopt dit?

Wat adviseren jullie mij,welke videokaart mensen?.

Ik speel geen spelletjes op de Pc ekel normaal gebruik (downloads muziek+films),email,en surfen,,echter wel een 20 inch acer scherm.waar moet ik op letten.

Nog 1 vraag past eleke videokaart op de slot waar nu mijn radeon 9200 zit?.

Ten slotte staat in aparaatbeheer ook iets over compatibiliteit met windows XP
de radeon series nieuwste drivers (na update binnengehaald) zijn digitaal ondertekend en compatibel staat er dus hier ligt het ook niet aan toch?.

Pc heb ik ruim 4 jaar,nooit ptroblemen gehad..

Het beeld is drastisch vervormd en ik irriteer mij eraan?.

Wat is het beste om te doen?.

Bvd voor de goede zinvolle tips

Dat lijkt idd. op een defecte videokaart. Welk moederbord zit er in de machine (merk en type)?

Dat lijkt idd. op een defecte videokaart. Welk moederbord zit er in de machine (merk en type)?

Veld Waarde
Moederbordnaam Asus P4P800

Veld Waarde
CPU Type Intel Pentium 4HT, 2800 MHz (14 x 200)

Veld Waarde
Video kaart ATI Radeon 9200 SE (RV280)

Zo'n beetje elke agp-kaart kan je wel nemen.

Bijv deze:
http://tweakers.net/pricewatch/128751/msi-nx6200ax-td128lf.html

Maar misschien vind je er wel ergens 1 in de opruiming. Zolang het maar een AGP x8-kaart is (x4 zou je moederbord ook ondersteunen) is helemaal goed.

Grafische processor: nVidia GeForce 5200
Aansluitingen: DVI, VGA, TV-Out
Kloksnelheid geheugen: 333 MHz
Geheugen (RAM): 256 MB
RAMDAC: 350 MHz
Geheugenbereikbaarheid: 128 Bit
Kloksnelheid GPU: 250 MHz
Aantal stream-processors: 4
Bus: PCI
Green-IT konform: Ja
Type geheugen: DDR-RAM

Wat hierboven staat,kan ik deze aanschaffen?.
Gevonden via Conrad,past deze kaart in de slot van mijn PC?.
Wat kan ik of men met de oude radeon 9200 iemand interesse?!.

Bvd :thumb:

Grafische processor: ATi Radeon 9250
Aansluitingen: DVI, VGA, TV-Out
Kloksnelheid geheugen: 400 MHz
Geheugen (RAM): 128 MB
RAMDAC: 400 MHz
Geheugenbereikbaarheid: 64 Bit
Toegangstijd: 5 ns
Kloksnelheid GPU: 240 MHz
Aantal stream-processors: 4
Bus: PCI
Green-IT konform: Ja
Type geheugen: DDR-RAM

Deze is 10 euro cheaper,echter wel een RADEON en omdat ik er problemen mee hebt
wil ik liefst niet hetzelfde merk (logisch?) :confused:
Hoelang gaat eigenlijk zo'grafische kaart mee?.(uitgaande van normaal dagelijks PC gebruik & geen spelletjes spelen in 3D of welke veel geheugen (RAM) intern gebruiken?!.

Bvd voor alle hulp hierin...

Welke grafische kaart (advies gewenst)

Zo'n beetje elke agp-kaart kan je wel nemen.

Bijv deze:
http://tweakers.net/pricewatch/128751/msi-nx6200ax-td128lf.html

Maar misschien vind je er wel ergens 1 in de opruiming. Zolang het maar een AGP x8-kaart is (x4 zou je moederbord ook ondersteunen) is helemaal goed.

• NVIDIA® CineFX™ 3.0 engine
• 64-bit texture filtering support delivers full-speed, high dynamic-range (HDR) lighting effects
• Unmatched image quality delivered through new 16x anisotropic filtering and rotated grid
antialiasing
• 4x shadow processing power with NVIDIA® UltraShadow™ II for next generation games
• Infinite program length allows for a new class of special effects
• Hardware-accelerated MPEG and WMV9 decode delivers smooth, artifact-free video
• Dedicated video hardware reduces CPU utilization and improves overall system performance
• On-chip video encoder and motion estimation engine provides fast, high-quality encoding
from TV tuner
• Programmable video engine ensures compatibility with future video codecs
• High-quality video scaling and filtering improves playback quality at any window size
• NVIDIA® ForceWare™ software delivers unmatched features and rock-solid stability
• High dynamic-range (HDR) rendering
• NVIDIA® UltraShadow™ II technology
• NVIDIA® Intellisample™ 3.0 technology
• NVIDIA® ForceWare™ Unified Driver Architecture (UDA)
• NVIDIA® nView™ multi-display technology
• NVIDIA® Digital Vibrance Control™ 3.0
• On-chip video processor
• 64-bit floating point texture filtering and blending
• Microsoft® DirectX™ 9.0 Shader Model 3.0 support
• OpenGL® 1.5 support
• Superscalar GPU architecture
• Innovative 0.11 micron process technology
• Operating Systems Support Windows® XP / 2000
• Power supply of 350 (and up) watt is highly recommended for system stability
• Core clock: 350MHz
• Memory clock: 250MHz
• Memory Interface: 64-bit
• Pixels per clock (peak): 4
• RAMDACs (MHz): 400

Deze is qua prijs ook rond de Euro 50 incl.verzend+bezorgkosten
Echter ik lees nergens iets over de Koeling?.Gebeurt dit bij elke grafische kaart Passief?.

De insteekslot waar mijn grafische kaart nou eenmaal zit,is dicht bij de Processor
Ik las dat Radeon en wellicht ook andere kaarten NIET lang mee gingen ivm koelingsproblematiek lan iemand hier ietsje meer info over prijsgeven?.

Wil iemand deze 3 kaarten bestuderen,en mij adviseren wat de beste kaart is qua prestaties ,levensduur,gebruiksgemak prijzen zitten allen rond de EURO 50!.

Ik vind het moeilijk welke kaart te bestellen?. :confused:

Bvd,

Marcus :thumb:

Koeling is bij oudere kaart veelal passief, bij de modernere / "zwaardere" kaarten vaak actief.
De 6200 van MSI die door Marsmannetje is geplaatst, is een hele leuk kaart voor jou systeem. Mocht je al surfend op het w w w ergens een kaart uit de hogere 7000 serie komen voor bijna hetzelfde geld dan zou ik dat doen. De 7600 Nvidia based kaarten zijn erg interessant.

Alleen, 100% zekerheid dat de huidige videokaart defect is, heb je nog niet. Heb je bijvoorbeeld gekeken met een progje als PC Wizzard 2008 naar de temperatuur van de videokaart?

Het zou heel goed een temperatuurprobleem van de videokaart kunnen zijn. Echt zekerheid krijg je pas als je de kaart gezien hebt en deze redelijk stofvrij is én je deze even in een ander systeem hebt geplaatst en het probleem blijft.

Hardware Monitoring : Winbond W83627THF
Voltage CPU : 1.62 V
+3.3V Voltage : 3.44 V
+5V Voltage : 5.08 V
+12V Voltage : 12.16 V
Processor Ventilator : 2766 rpm
Processor Temperatuur : 32 °C
Moederbord Temperatuur : 36 °C
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf WDC WD800BB-00FJA0 : 34 °C

*Hoe lang moet de PC aan staan om de temperaturen goed te beoordelen?.
*Schoonmaken PC doen ik maandelijks met tandenborstel,voorzichtig,en de rest zuigt Miele stofzuiger weg.
*De kaart uit slot gehaald goed bekeken niets te zien,probleem houd aan.

*probleem is nu direct aanwezig als ik PC aan zet en blijvend,het zijn verticale lijnen in de kleur paars/rood/groen over gehele Monitor.

*Ik hen geen 2e PC om te testen,ik had in Systeem-Apparataarbeheer Radeon uitgezet,dan resteerd na herstart de grafische kaart van het moederbord zelf en die werkt perfect echter traag met scrollen tijdens surfen en resolutie is NIET instelbaar voor me 19 inch Acer LCD dus moet een andere kaart is nu helder..

Afsluitend allen bedankt voor de tips,Ik zal scherpste grafische kaart bestellen voor de juiste prijs...en dan laat ik het wel horen.

Bvd

marcus :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan