Videokaart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gardor

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
beste mensen

Gisteren heb ik een nieuwe videokaart gekocht. Een ATI radeon HD 4550
ik had eerst een Nvidia, welke type het was weet ik niet meer. Ik had hem moeten vervangen omdat hij kapot was. Maar als ik de stekker in mijn nieuwe videokaart stop dan krijgt ik zwart beeld.

Ik heb alles gedaan wat er in de manuel stond van installeren enzo..

Dus ik gaan uitzoeken wat er mis is maar ik kom er niet aan uit.
Wat ik heb geprobeerd heb is:
-Op nieuw installeren
-Acer helpdesk/ andere helpdesk gebeld
-Op de site van ati gekeken voor betere software.
- andere forums afgezocht.

Wat het precies het probleem is weet ik ook niet.
Mijn Videokaart staat dan ook niet bij appartenbeheer.
Er staat alleen die kaart van mijn moederbord.
En als ik hem laat zoeken naar andere hardware dan krijg ik een of andere probleem.
Het is ondere de tab: Other Devices: Coprocessor. Hij zegt dat er geen driver voor is en als ik hem dan laat installeren. dan geeft hij een error dat hij niks kan vinden.

Hij kan de videokaart wel aan, omdat hij het gisteravond het wel even deed. maar ik ben toen wel gelijk gaan slapen omdat ik zeer moe was. ik heb hem dan ook goed afgesloten.

Maar toen de volgende gebeurde dat mijn PC niet meer wou opstarten. (ik kreeg geen bliep meer :p) Ik had dit probleem eerder gehad en daarom wis ik dat mijn ram kapot was. Dus ik heb hem eruit gehaald en toen deed me PC het wel weer gewoon. Vervolgens heb ik de pc uitgezet en de RAM er terugin gedaan. Vervolgens deed hij het gewoon weer normaal. Maar hij ziet mijn videokaart niet. Mijn PC is niet zo oud hij is van 2008.

Alvast bedankt

Goedenavond,

Heb je voordat je de nieuwe kaart er in zou bouwen de drivers van de oude videokaart eerst gedeinstalleerd?

Mijn Videokaart staat dan ook niet bij appartenbeheer.
Er staat alleen die kaart van mijn moederbord.
Kabel wel op je videokaart aangesloten, gezien de onboard kaart normaal uitgeschakeld wordt, indien er een externe videokaart gebruikt wordt. Heeft de nieuwe videokaart een eigen stroom aansluiting? Is je voeding wel krachtig genoeg voor deze videokaart? Heb je wel eerst de NVIDIA drivers verwijderd, voordat je de ATI Catalyst driver installeerde?

Goedenavond,

Heb je voordat je de nieuwe kaart er in zou bouwen de drivers van de oude videokaart eerst gedeinstalleerd?

Ja ik heb alles gedeinstalleerd en daarna de folders verwijderd. (Ik heb wel eerst de nieuwe kaart geplaast en toen pas gedinstalleerd)

Kabel wel op je videokaart aangesloten, gezien de onboard kaart normaal uitgeschakeld wordt, indien er een externe videokaart gebruikt wordt. Heeft de nieuwe videokaart een eigen stroom aansluiting? Is je voeding wel krachtig genoeg voor deze videokaart? Heb je wel eerst de NVIDIA drivers verwijderd, voordat je de ATI Catalyst driver installeerde?

Ik heb helemaal geen kabel voor me videokaart. Ja hij kan hem wel aan, de verkoper heeft het zelf gezegd en hij heeft het een tijdje gedaan. En heb alles van NVIDIA verwijderd.

zal probleem zijn in je bios (die zorgt normaal dat als er een videokaart in het slot zit, dat de onboard kaart niet meer werkt).

eenig idee hoe ik dat op kan lossen?

Ik had hier al een beetje naar gezocht maar kon het niet vinden in me BIOS

is het OEM pc (van een merk zoals Dell, HP, ...) of is het eentje die je zelf in elkaar hebt gestoken/laten in elkaar steken hebt?

welk type bios heb je? (Phoenix bios als voorbeeld) vermeld ook het versie nummer!

is het OEM pc (van een merk zoals Dell, HP, ...) of is het eentje die je zelf in elkaar hebt gestoken/laten in elkaar steken hebt?

welk type bios heb je? (Phoenix bios als voorbeeld) vermeld ook het versie nummer!

Ik heb een Acer Aspire gekocht compleet, verder heb ik er niks aan veranderd dan behalve de videokaart.
Mijn BIOS versie is American Megatrends Inc. R01-BOS1, 13-5-2008
SMBIOS version is 2.5

voldoende zo ? :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan