Videokaart probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theranic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2014
Hallo, mijn naam is David.

Ik heb al 2 jaar een game PC, die net uit zijn garantieperiode is. (helaas)

Laatste tijd kreeg ik vaak een bluescreen of death maar na het verwijderen van al het stof heb ik daar bijna geen last meer van gehad. Maar zojuist 20 minuutjes geleden viel hij uit. Nouja, de 2 monitoren vielen weg en er kwam te staan dat ze niet meer aangesloten waren. Mijn pc draaide nog wel, maar 1 van de ventilatoren begon ontzettend veel lawaai te maken op het moment dat me beeldschermen uitvielen. Ik drukte de pc dus uit, en nu als ik hem wil opstarten komt hij niet verder als de windows logo want daar gebeurt het weer: De beeldschermen vallen weg en de ventilator van, volgens mij de videokaart, maakt ontzettend veel lawaai.

Tot nu toe wist ik altijd bij al me problemen zelf een oplossing te vinden maar dit keer heb ik geen idee wat ik kan doen. Ik heb al naar de videokaart gekeken en er zit niet te veel stof op ofzo. De reden waarom ik denk dat het de videokaart is, is omdat alles blijft draaien behalve het beeld en die zit juist aan de videokaart zelf vast.

Iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik dit mogelijk kan fixen? Alvast bedankt :)

Haal je videokaart er uit en sluit je beeldschermen aan op de aansluiting van je moederbord als het dan wel werkt weet je zeker dat het aan de videokaart ligt

Wat was de foutcode van het blauwe scherm? En wat zijn de specificaties van je pc?

Wat was de foutcode van het blauwe scherm? En wat zijn de specificaties van je pc?
AMD Radeon HD 6800 Series
AMD FX(tm)-6100 Six-Core Processor (6 CPUs), ~3.3GHz
ASUS M5A 78L-M USB3 Motherboard

En blauwe scherm was SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION, maar kheb de hele fout niet want die staat juist op de pc die ik niet aan krijg :/

Deze foutcode wijst vaak naar een driverprobleem. Probeer deze dus allemaal te updaten naar de meest recente. Lees ook dit maar eens door ter informatie over jouw foutcode: klik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan