videokaart probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

godr0z

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
geachte lezer,

gister was ik een spelletje aan het spelen ( internet spelletjes) dus grafisch niet zwaar.
Plotseling kreeg ik allemaal witte blokken in bijde schermen, waarna mijn beeldschermen zwart werden. pc bleef gewoon aan. sinds dien als ik hem probeer te opstarten krijg ik tot het windows laad schermpje rare witte horizontale strepen in beeld. na het windows scherm word mn beeld zwart.

ik kan nog wel in de bios etc komen. ook met strepen uiteraard.

systeem herstel naar een ander punt werkt niet.

helaas kan ik niet zoveel informatie geven omdat ik niet in de pc kan komen en vanaf de buitenkant niet kan zien wat er in zit...

wat ik wel weet,

windows 8.1.
i5. 3.20ghz.
zit een nvidea videokaart in. maar details weet ik niet. ( blauwe videakaart me 2 fans en een zwarte kap met gigabye stickers op de fans :D)

als jullie meer willen weten hoor ik het wel. dan sloop ik m uit elkaar om stickers met merkjes en types te vinden.

edit: ik liet hem een tijdje aan staan en krijg een bluescreen met DPC_WATCHDOG_VIOLATION.

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Tja, als je bij het opstarten en in de bios al die problemen hebt....
Vram van de grafische kaart zo te beoordelen.
Merk PC?
Nog garantie?

is zon klein vierkant pctje van silver stone.met een asrock moederboard? ( sorry heb er niet zo heel veel verstand van )
en nee geen garantie. particulier gekocht 2 maandjes terug!

Dit kan enkel een overleden videokaart zijn helaas. Toevallig eentje uit de Nvidia 8000 serie?

nvidia gtx460 dacht ik. plaatje lijkt iig precies het zelfe plaatje. starte hem net weer op, kreeg een start scherm zonder strepen en lijde me naar een systeem herstel scherm. heb maar op systeem herstel gedrukt. heb nog geen strepen gebad. we zullen zien wat ie doet.

EDIT: HIJ DOET HET WEER. heb hem nog een keer opgestart ( nummer 3882x ) maar dit keer na de bosd... geen strepen meer.....
heel raar is dit. heb eigenlijk niks gedaan en werkt weer prima...... pff computers.....

Laatst bewerkt:
goed dat hij het weer doet:)

heb dit soms ook een meestal hielp het om de kaart even met rust te laten of deze d'r uit en er weer in te zetten

ook willen de capacitors nog wel eens de boosdoener zijn, maar gelukkig was bij jou dit niet het geval :rolleyes:

trouwens als je vraag opgelost is kun je dit aanvinken;)

Laatst bewerkt door een moderator:
klik dan naast het vraagteken rechts boven aan op de tekst: vraag is niet opgelost, dan verschijnt er een tekst met: vraag als opgelost markeren;)

bij deze is het nog niet opgelost. zelfde probleem weer. hele dag aan gestaan. blokkerig beeld ineens en dan houd mn pc er mee op. kan hem nu wel normaal opstarten maar wil wel graag weten wat dit is.

edit: er komt in windows iets te staan als: beeldscherm stuurprogramma werkt niet meer en is hersteld. waarna hij 5 sec goed is en het zelfde verhaaltje weer afspeelt.

Laatst bewerkt:
mijn videokaart doet zo als hij te warm wordt tijdens het overklokken, probeer inderdaad de pc stofvrij te maken

je kunt kijken of je videokaart warm wordt met het tooltje speccy:https://www.piriform.com/speccy

Als je speccy na het installeren opent dan zie je de temperatuur, dit mag niet meer dan 50 graden zijn;)

als dit niet kan kun je het ook gewoon voelen aan de videokaart:rolleyes:

mijn gpu is ook van gigabyte trouwens, en ook met een blauwe printplaat, maar is waarschijnlijk niet dezelfde want ik heb maar een fan:D

als ie te warm is kun je proberen om de fan van de videokaart stofvrij te maken, en desnoods een extra case fan kopen, kost volgens mij niet veel

staat je pc dicht tegen de muur aan??:confused:

het kan ook nog helpen om de gpu eruit te halen en er opnieuw er in te zetten:thumb:

mijn eerste gedachte was ook stof. heb hem gister stof vrij gemaakt. probleem is, dit is mij vanacht overkomen maar hij doet t nu nog steeds niet. dus temp heeft er helaas niks mee te maken ;(

verder staat de kast helemaal vrij en maak ik hem geregeld stof vrij :D

Ik ben bang dat de gpu kapot is:(

probeer de nieuwste driver erop te installeren, of de driver van de cd als je die nog hebt;)

het is ook handig om de vraag weer als onopgelost te markeren, zodat er meer mensen kunnen helpen

weet eigenlijk niet zeker of dit kan, maar denk dat het op dezelfde manier is als eerst:D

daar heb je gelijk in, moet mn pc wel ff mee werken aangezien ik het niet vinden kan op mijn telefoon. hehe. ik vind het wel raar dat ie t eerst een hele dag doet en dan nu weer vervelend doet. je zou zeggen dat als de gpu stuk is dat ie ook gewoon echt stuk is.

ALS ik er in kom update ik eerst wel de drivers.

strepen etc. in beeld komt meestal door slecht video geheugen

Misschien helpt het om het werkgeheugen zelf (dus niet van de gpu) opnieuw erin te zetten, als drivers updaten niks oplost;)

Beste Eli, ook in deze topic wederom een aantal van jouw berichten samengevoegd om de topic overzichtelijk te houden.
Je kan het beste je bericht aanpassen via de knop "Bericht aanpassen" als je een aanvulling hebt op je reacties.

ik kan met veilige modus wel in windows komen. wel strepen in het beeld maar er valt wat van te zien.

Als je dan ook strepen hebt, is je videokaart gewoon overleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan