Videokaart problemen met Drivers

• Onderwerp starter Onderwerp starter Toxin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Toxin

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Hallo,

Ik heb zins gisteren windows 7 geinstalleerd op mijn broertjes pc, nadat ik hem geupgrade heb met een wat betere videokaart(je) en wat meer geheugen.
De installatie ik voltooid en alles werkt.

Alleen als ik drivers wil installeren voor de videokaart kan ik de resolutie maar niet aanpassen. ik heb maar 2 keuzes en dat zijn 1024 x 768 en 800 x 600
het gaat hier om een Ati HD 4670 1 GB. Ik heb meerdere drivers geinstalleerd, vanaf CD's, en gedownload via internet, maar niks veranderd.
Wat kan dit veroorzaken?
Iemand ideeen om dit op te lossen?

Alvast bedankt,

Toxin

Ondersteunt de monitor wel hogere resoluties?

Ja.
Wij hebben dit scherm eerder gebruikt, en kregen toen een hogere
resolutie.
En aangezien alles gewoon werkt en ik beeld heb, ga ik er vanuit dat de videokaart ook gewoon werkt.

Kijk eens in de Ati control Center welke instellingen ondersteund worden, wellicht werkt een hogere resolutie wel bij een lagere verversing snelheid.

Als ik de Cataclyst Control Center open, krijg ik alleen opties voor Bureaublad beheer.
Niets over instellingen voor resoluties e.d.

Toxin.

Ik heb de VGA Controller eens verwijderd. vervolgens moest ik de pc opnieuw opstarten, en toen zocht de pc meteen weer zelf naar een update, toen installeerde hij zelf weer de VGA Compatible Controller (zo iets) en toen keek ik naar de resoluties,
en toen zag ik er een stuk op 10 verschillende, dus ik kies een redelijke uit.

Ik krijg dan eerst een vakje in beeld te zien, met de resolutie wat het beste is, 1360 x 900, maar die staat er niet tussen.
En nadat ik een resolutie gekozen heb verdwijnen al die andere, en blijft de resolutie die ik gekozen heb (1280 x 960 ) blijft staan samen met 1024 x 768 en 800 x 600.

Ik heb hem nu dus op 1280 x 960, maar zodra ik die op 1024 x 768 zet, verdwijnt deze ook al. Echt heel erg vreemd dus.
Ik snap het niet meer. Licht het dan aan de driver of aan het scherm?
Want het lijkt ook wel alsof het scherm niet herkend word.
ik heb mijn scherm er eens op aangesloten en kreeg gewoon het zelfde.
bij beelscherm staat ook dit: 1. Algemeen PnP-beeldscherm op Standaard-VGA grafische adapter.

En dat zegt ie bij mijn beeldscherm, als bij het beeldscherm van m'n broertje.

Hallo,

Ik heb Windows Xp vandaag eens geinstalleerd,
en nu heb ik nog steeds het zelfde probleem.
Ik zit er nu dus aan te denken dat of er iets kapot/defect is aan het moederbord.
Of dat de videokaart kapot is.
Maar dit zou erg vreemd zijn omdat het na een installatie van Windows 7 is gebeurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan