Videokaart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthias1605

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Hoi,

Ik heb het idee dat mijn videokaart onderpresteerd. Dit kan ik zien doordat mijn videokaart niet alles aankan, wat hij eigenlijk wel zou moeten kunnen.

Het is een 6600GT met 128MB, DDR3.

Wat wel opvalt is dat hij veel driverproblemen geeft, terwijl ik 1 van de nieuwste drivers op deze kaart heb gezet. Het maakt niet uit wat ik doe. Misschien kunnen jullie me wat tips geven, want ik weet eigenlijk niet waar ik moet zoeken.

Matthias

Welk besturingssysteem?
Welke drivers-versie?
Wat voor voeding? (merk en wattage)

geef deze info even hier

wat bedoel je met alles? jou kaart kan nm hoogst waarschijnlijk bf 2142 op t hoogst nie aan maar of je dat bedoeld?!

info

Besturingsysteem:
Microsoft Windows XP Professional
5.01.2600 Service Pack 1

Videokaart driver:
nv4_disp.dll
versie: 6.14.10.8187

Voeding:
Spire
SP_ATX_500W

hmm tja das nie goed (maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al door) heb je de temperaturen al een keer gecheckt? (download everest home om dat te bekijken) in je kast zit daar veel stof? zo ja opruimen maar passop met statische electrisiteit dus gebruik geen stofzuiger ofwzo

Ik heb al eerder everest gedownload en daarbij kon ik zien dat de temperaturen niet meer opliepen dat 60 graden.

Een week of 2 geleden heb ik al het stof verwijderd en met resultaat, want mijn speeltijd is aanzienlijk toegenomen. Tot het moment dat er weer problemen optreden.

dus eerst werkt t normaal en dan begint t te happeren enz.? dan ligt dat idd hoogst waarschijnlijk aan de temperatuur de fan op je kaart die draait wel toch? als je vermoed dat hij te langzaam draait download speedfan daarmee kan je m harder laten draaien geloof ik en oja post de temps van de rest van je systeem ook ff

Maar... zie ik het goed dat je SP 2 van Windows XP niet geinstalleerd hebt???

Klopt, het begint op en duur met happeren en soms tot blauwe schermen of plotseling opnieuw opstarten.

Ik maak me eigenlijk geen zorgen over de temperatuur. Alles is gekoeld en ik heb nog geen extreme temperaturen geregistreerd. Maar ik zal speedfan downloaden.

Ik heb eerder het vermoeden dat de videokaart niet goed kan presteren, dat het ligt aan de combinatie van onderdelen. Toen ik een maand geleden mijn geluidskaart eruit had gehaald en overgegaan ben op de ingebouwde kon ik in een keer een tijdje redelijk gamen.

Ik heb geen internet, en ik heb het al eerder geprobeerd om 2 te donwloaden, maar dat levert weer meer problemen op, zodat ik weer 1 heb

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm ja windows is raar.. (soms) maar hoe weet je dan zeker dat je grafics drivers upto date zijn..?

Ik heb gewoon de de nieuwe videodriver opgezocht die ik kon vinden, maar ik zie geen verschil met m'n standaard driver

Ik denk dat het om diverse redenen meer dan belangrijk is om SP 2 te installeren. En inderdaad, hoe weet je zeker dat je de goede en laatste drivers hebt??

SP 2 is niet alleen voor de beveiliging, maar heeft zeker ook aanzienlijke invloed op de prestaties van je hardware-onderdelen!

maar je hebt geen internet? hoe heb je da gedaan dan? maar ok ik denk persoonlijk dat t wel aan je temp ligt en dat door de geluids kaart er uit te halen de temp minder op liep door betere airflow

!ps. nieuwe bios downloaden! helpt bijna altijd voor alles (preformance enz.)

Ik heb ook een tijdje sp 2 gehad, maar de prestaties werden er niet beter op. En ik weet niet zeker of mijn drivers allemaal up-to-date zijn

een nieuwe bios is een idee, dat heb ik nog nooit gedaan

Ik zet deze vraag op opgelost, Ik ga een nieuwe bios erop zetten en dan zie ik wel of het resultaat heeft

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan