videokaart problemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

king58

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
ik had zaterdag een nieuwe videokaart gekocht namelijk: ASUS EAH3450 512mb DDR2.
als ik mijn pc dan weer aan deed nadat ik hem had gemonteerd kwam er steeds een zwart scherm. de videokaart zelf had ook een beeldscherm aansluiting als ik de beeldscherm daar aan sloot kwam er ook een zwart scherm. en als ik dat dan bij allebei had geprobeert kwam de beeld uiteindelijk wel terug. toen installeerde ik de stuurprogramma. maar als ik de videokaart dan wou testen op www.canyourunit.com dan kwam er geen info over mijn videokaart te staan. en als ik dan mijn pc opnieuw opstartte gebeurde het zelfde verhaal een zwart scherm. en als ik de videokaart eruit haalde startte de pc normaal op zonder zwart scherm.

er zat nog een kaart in maar die leek weer niet op een videokaart en zonder die kaart startte hij ook niet op zelfs niet als je de kabel in alle ports had aangesloten.

de reden dat ik een nieuwe haalde was dat toen ik mijn pc formateerde toen kon ik niks meer en las mijn pc de kaart niet.

ik had ook eerst geprobeerd om de informatie van de kaart die er al in zat op te zoeken op het internet en dan de stuurprogramma ervan te downloaden maar ik kon de stuurprogramma niet vinden.

kan iemand me helpen?

Laatst bewerkt:
Vertel eerst eens welke pc je hebt, merk en type! Zonder die info kunnen wij niets namelijk.

Bij het plaatsen van een nieuwe kaart is het inderdaad gebruikelijk om het beeldscherm daarop aan te sluiten. Ik gok dat je een onboard kaart hebt en dat je simpelweg vergeten bent de driver daarvan te verwijderen voor je de nieuwe kaart plaatste.

Waarschijnlijk was de nieuwe niet eens nodig geweest als je na de herinstallatie van windows ook netjes al je drivers had geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
ik had zaterdag een nieuwe videokaart gekocht namelijk: ASUS EAH3450 412mb DDR2.
als ik mijn pc dan weer aan deed nadat ik hem had gemonteerd kwam er steeds een zwart scherm. de videokaart zelf had ook een beeldscherm aansluiting als ik de beeldscherm daar aan sloot kwam er ook een zwart scherm. en als ik dat dan bij allebei had geprobeert kwam de beeld uiteindelijk wel terug. toen installeerde ik de stuurprogramma. maar als ik de videokaart dan wou testen op www.canyourunit.com dan kwam er geen info over mijn videokaart te staan. en als ik dan mijn pc opnieuw opstartte gebeurde het zelfde verhaal een zwart scherm. en als ik de videokaart eruit haalde startte de pc normaal op zonder zwart scherm.

er zat nog een kaart in maar die leek weer niet op een videokaart en zonder die kaart startte hij ook niet op zelfs niet als je de kabel in alle ports had aangesloten.

de reden dat ik een nieuwe haalde was dat toen ik mijn pc formateerde toen kon ik niks meer en las mijn pc de kaart niet.
ik had ook eerst geprobeerd om de informatie van de kaart die er al in zat op te zoeken op het internet en dan de stuurprogramma ervan te downloaden maar ik kon de stuurprogramma niet vinden.

kan iemand me helpen?

Idd. Een nieuwe was waarschijnlijk niet nodig! Het enige wat je moet doen is je drivers installeren. Deze vindt je op de site van de maker van je pc! Of bij de fabrikant van de verschillende componenten die in je pc zitten!

ik zal het proberen en zal de informatie opsturen zodra ik thuis ben ik ben nu op school..

Denk dat er toch iets anders is....

Een onboard videochip heeft ALTIJD beeld en geen zwart scherm, al is het slecht beeld wanneer de juiste drivers niet geinstalleerd zijn.

waneer ik de onboard chip gebruik heb ik wel beeld enzo maar kan dan geen één spel spelen en ik bedoel GEEN EEN!.
na alles te proberen zoals drivers downloaden reinstalleren formateren niks is gelukt.
en nu heb ik een nieuwe videokaart ik wil gewoon deze gebruiken, hoe kan ik dat doen?

mijn pc eigenschappen post ik over paar min...

Nee, een onboard kaart is ook niet geschikt om mee te gamen. Hooguit voor de oude lichte games.

Je zult de driver van de onboard kaart moeten verwijderen. Vervolgens plaats je de nieuwe kaart en start op. (wel met je beeldscherm aangesloten aan de neuwe kaart!) Duik je bios in en zet eventueel je onboard daar uit. Start de pc op en installeer de driver van de nieuwe kaart.

Euh... Vanwaar die info?

Tips die gegevn zijn al gevolgd? Dan graag vertellen of je daar verder mee komt. We hebben niets aan de info over hoeveel ruimte je nog hebt op je harde schijf.

En je zal toch echt voor 1 van de kaarten de driver moeten installeren, want de laatste foto geeft aan dat er geen geinstaleerd is.

Probeer het nu dus eerst met de tips die gegeven zijn en daarna kunnen we verder.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan