Videokaart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fastforward

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Hallo,

Ik heb gisteren de nieuwe drivers voor mijn videokaart geinstalleerd (MSI Geforce GTX 560 Ti), en sinds de nieuwe drivers erop staan krijg ik regelmatig de melding dat mijn beeldsturingsprogramma niet meer werkt en dat deze is hersteld.

Ik heb ondertussen alles opnieuw geinstalleerd, dit hielp niks nu ben ik maar terug gegaan naar de drivers die op de MSI website staan maar het probleem blijft zich voordoen.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,
Frank

Ik heb het programma gedownload en een test uitgevoerd. maar hoe moet ik de resultaten lezen.

Alvast bedankt,
Frank

Dit is een bekend probleem van Nvidia kaarten, ik heb hetzelfde probleem met mijn Laptop. Het ligt over het algemeen aan de drivers.
Bij mij is het probleem opgelost doordat ik terug ging naar de driver versie waarbij ik het probleem nog niet had. Uit mijn hoofd is dat 280...

Ik heb hier nog een topic gevonden van iemand met hetzelfde probleem, die geeft dit aan als oplossing:

Het probleem is van de baan! Hoe heb ik het opgelost? Op aanraden van iemand op een ander forum heb ik de driver gewist via 'Apparaatbeheer'. Nadien de pc herstart en de laatste versie van Nvidia geïnstalleerd. En nu verloopt alles normaal. De driver wissen via apparaatbeheer was dus blijkbaar een cruciale stap.

Ik wou het toch effe meegeven voor mensen die in de toekomst een soortgelijk probleem ervaren.

Bron

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb denk ik het probleem gevonden via een ander Forum.
Ik heb onderstaande tekst uitgevoerd en ik heb de melding nog niet binnen gekregen.

Ok folks,

I do not believe this to be a driver issue.
I've been scouring the web looking for a solution
to the exact problem you all have been searching for.
Turns out it's not a problem with IRQ conflicts, or
drivers, or bad pci slots/cards.

It's a trojan called iehighutil.exe.
If you check your gpu usage in afterburner you
will probably see it spiking to 99% every few seconds.
The iehighutil trojan is a java exploit that hijacks our
gpu's to mine for bitcoins.

To get rid of it just look for a "Temporary" folder under your C: drive and
delete it. Also check msconfig under startup items and make sure it's unchecked
there. You could also go to the registry entry and delete it there as well.

I was going crazy trying to find a solution to this problem as my card is only a
month old and I knew it wasn't bad. My card is now 100% working and rock solid
again. I hope this helps the rest of you.

In ieder geval bedankt,
Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan