videokaart reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmaarrkk

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
:shocked: HELP:S.. ik probeer spellen installeren maar telkens een hardware fout. Als ik op het bureaublad op eigenschappen druk, instellingen, geadvanceerd, adapter druk staat er overal niet beschikbaar. chipkaart: niet beschikbaar etc etc. Ik heb mijn pc net gedefragmenteerd maar hoe laat ik mijn videokaart werken? Ik weet ook niet wat voor een kaart erin zit en als dat nodig is. Hoe kom ik daar nu dan achter?? Alvast bedankt:thumb:

met het progr. everest kan je kijken welke hardware je in je computer heeft.

heey hartstikke bedankt. ik zal ff rondkijken en wat vogelen met die drivers:thumb:

Je heb denk ik niet je moederboard drivers geinstalleerd. Ik weet nu al vrij zeker dat je een AGP videokaart hebt. Bij het moederboard zit daar een bijhorende driver voor, die zorgt dat ie ook op AGP 8x draait. Dus, even alle drivers van je moederboard (chipset) installeren en probleem is verholpen.

das enkel op een via chipset .. intel hebt je dat bijna nooit nodig onder XP
maar dat hangt weer af van welke versie van windows de vraagsteller draait

Serverdude zei:
das enkel op een via chipset .. intel hebt je dat bijna nooit nodig onder XP
maar dat hangt weer af van welke versie van windows de vraagsteller draait

NVIDIA NFORCE heeft het ook
SIS heeft het ook
VIA heeft het idd ook

het heet een AGP 8x driver. Misschien hebben intel moederboarden dat niet meer, maar ik weet 100 % zeker dan NFORCE 2 het ook heeft (heb namelijk zelf ook zo'n moederboard in men reserve PC) en naar mijn ervaringen met SIS en VIA hebben die dat ook. Intel moederboard heb ik nog nooit gehad, dus daar heb ik geen ervaringen mee.

ik heb windows xp en jullie zeiden cker dat ik een AGP had? hoe installeer ik dat eigluk precies??:o

mmaarrkk zei:
ik heb windows xp en jullie zeiden cker dat ik een AGP had? hoe installeer ik dat eigluk precies??:o

je hebt een CD met drivers bij je moederboard gekregen. Doe deze in je CD speler en je krijgt een menu te zien. Klik op de optie chipset drivers, en installeer alle drivers die daarin zitten (zijn er meestal 3 of 4).... Reboot na installatie en als het goed is werkt alles weer perfect.

ik ben bang dat nu ff niet weet waar die ligt (of we hem nog wel hebben:$) Ja ik weet het... kben lastig hr;)! maar is er misschien een manier om die te downloaden?

ik heb via everest gekeken voor mijn videokaart maar waar zie je dat precies? ik zie heel veel agp **** staan maar hoe moet dat precies?

er staat ook videokaart: SIS 315.. is dit een soort van kaart? heb er nl nog nooit van gehoord

geintegreerd... zou best kunnen...

Zoek in eerest op wat voor moederboard je hebt, tik dat in everest met daarachter chipset drivers, en er komt vast wel een site uitrollen die de drivers heeft.

Hey mensen hartstikke bedankt!! Ik heb een driver voor sis 315 geintegreerd gedownload en hij doet het weer.. Super bedankt allemaal!!

mmaarrkk zei:
Hey mensen hartstikke bedankt!! Ik heb een driver voor sis 315 geintegreerd gedownload en hij doet het weer.. Super bedankt allemaal!!
geen probleem ;) daar is dit forum voor. Zet alleen wel even je vraag hier op opgelost, om mensen met hetzelfde probleem dan beter kunnen zoeken en je ze dus daarmee helpt ;).

heb ik gedaan. staat nu op probleem opgelost. maar nog ff snel 1 vraagje.. ik heb nu wel spelletjes filmpjes etc etc maar geluid? Ik dacht dat wel tegelijk zou gaan maar hij geeft aan dat er niks voor geinstalleerd is. Ook iets voor downloaden misschien?

mmaarrkk zei:
heb ik gedaan. staat nu op probleem opgelost. maar nog ff snel 1 vraagje.. ik heb nu wel spelletjes filmpjes etc etc maar geluid? Ik dacht dat wel tegelijk zou gaan maar hij geeft aan dat er niks voor geinstalleerd is. Ook iets voor downloaden misschien?

jup... Kijk ook weer in everest... Bij het tabje overzicht kun je de optie geluidskaart vinden, met daarbij gelijk software voor het besturen daarvan...

c-media AC97.. Kan dat kloppen? En dan moet ik dus daarvoor drivers downloaden?

euhm.. khep iets gedownload ervoor.. (via google eerste de beste site) en geinstalleerd maar dat was een hele waslijst die ik met winzip heb geopend. Er stond ergens setup en dat heb ik gedaan. geinstalleerd maar nu doet ie nog nix.. enig idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan