Videokaart+scherm Niet Te Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Rif

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2001
winxp herkent videokaart NVIDIA GEFORCE2 xm 100/200 (32mB) niet. Ook het tft-scherm van LG niet. Heb de laatste driver van NVIDA gehaald: 6177.w2kxp_international.exe
en voor de monitor LG Flatron LCD563Le de driver driver_LG monitor_LCD.zip gedowload.

Maar ik kom niet in wijzigen bij ADAPTER en BEELDSCHERM. Hier blijft staan als scherm: VGASAVE! Bij adapter geeft die helemaal niets aan.
Kan niet de eigenschappen wijzigen, ook niet in de veilige mode.

Zoek me te pletter. Wie weet raad?

Beetje onduidelijk ben je...

Ben je al naar apparaatbeheer gegaan?
Zo nee, doe dit dan.

Als het goed is zie je ergens een uitroepteken.
In het geval van meerdere uitroeptekens: het moet degene zijn die ermee te maken heeft. Ik geloof dat er vga in vermeld staat.
Rechtermuisklik hierop en eigenschappen.

Ergens (een van de tabbladen) kan je drivers aanpassen.
Dan moet t wel lukken, lijkt me.

Beetje onduidelijk ben je...
Ja jij ook. @Rob Rif Heb je al is geprobeerd om alle drivers te verwijderen, dat kan via het configuratie scherm --> software, en dan de drivers eens opnieuw te installeren:confused:

Ik lees het echt zo dat er helemaal geen drivers zijn geinstalleerd.

winxp herkent videokaart NVIDIA GEFORCE2 xm 100/200 (32mB) niet.

Dan moet je dus echt naar uitroeptekens gaan zoeken in apparaatbeheer. Er is dan geen andere oplossing.
(je kan natuurlijk ook de apparaten met uitroeptekens verwijderen en dan kiezen voor zoeken naar nieuwe hardware, maar dit is niet perse nodig)

Ik neem tenminste aan dat het of een nieuwe installatie is, of een 'nieuwe' kaart.

Hallo Marsmannetje en Pretender,
ik was al naar apparatenbeheer gegaan... geen uitroeptekens aanwezig. Zoals je kon lezen, had ik nieuwe drivers gedownloaded en ook geinstalleerd. Bood geen soelaas, want ik kon wel de setup hiervan uitvoeren, maar niet aanpassen in eigenschappen van beeldscherm/instellingen/geadvanceerd/beeldscherm en adapter. Zie aleen maar staan: standaard vga en bij addapter staat vgasave.

VIDEOKAART+BEELDSCHERM NIET TE INSTALLEREN

ik was al naar apparatenbeheer gegaan... geen uitroeptekens aanwezig. Zoals je kon lezen, had ik nieuwe drivers gedownloaded en ook geinstalleerd. Bood geen soelaas, want ik kon wel de setup hiervan uitvoeren, maar niet aanpassen in eigenschappen van beeldscherm/instellingen/geadvanceerd/beeldscherm en adapter. Zie aleen maar staan: standaard vga en bij addapter staat vgasave.

Re: VIDEOKAART+BEELDSCHERM NIET TE INSTALLEREN

Geplaatst door Rob Rif

Weet je zeker dat de kaart goed is (pas nog gebruikt?)
Weet je zeker dat je de goede drivers hebt?
Weet je zeker dat alles in de bios goed staat?

Als dat allemaal "ja" is, dan zou ik het echt niet meer weten.

Misschien dit:
http://www.subwolf.org/v2/articles.php?article=1

Die heeft ook t vgasave probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan