Videokaart stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pamelala

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Goeienavond!!

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van een raar beeld na een tijdje op de computer te zitten. Eerst had ik het alleen tijdens spelletjes, maar nu ook tijdens het internetten!
Heb een v9999 ge. Zal ik m'n kaart binnenkort al weg kunnen gooien of zou het ook aan iets anders kunnen liggen (dat ie te heet wordt of zo)???

Gr Pam.

P.s. Aan de linkerkant moet het windows taakbeheer voorstellen

Bijlagen

• scn0697.jpg
    scn0697.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 86
Je kan je vga kaart eens in een andere computer proberen, of het beeldscherm kunnen om wizzelen, kijken wat dat opleverd.

Gebruik jij de DVI ingang of de analoge ingang van de monitor??
Kijk in elk geval eens bij de refreshrate die mag volgens Compaq niet hoger staan als 60hz.

De vernieuwingsfrequentie staat op 60. En de analoge ingang gebruik ik omdat ik geen andere kabel heb....

Tsja, hier was ik eigenlijk al een beetje bang voor.
Compaq heeft het over beeld problemen bij dit type monitoren omdat de omzetting van analoog naar digitaal in de monitor niet altijd vlekkeloos verloopt.
Ze bieden geen oplossing (valt zelfs niet onder garantie) maar raden aan de digitale ingang te gebruiken :rolleyes:

Dan ga ik op zoek naar zo'n kabel, en dan hopen dat alles het dan goed doet.

Bedankt voor de hulp!

Nou, ik heb sinds een aantal weken een dvi kabel aangesloten, maar dit is helaas niet de oplossing. Heb de laatste paar dagen de kast open staan en dat leek te helpen. Dus ik was van plan een vga koeler te kopen, maar net kreeg ik weer zo'n scherm tijdens het internetten!
Wat ik alleen heel raar vind is dat het deze keer een andere grootte had. In plaats van zo'n enorm kruisje kon ik nu de helft van de pagina nog zien.

Zal het nu aan m'n beeldscherm liggen of aan de kaart??

Omdat Compaq zelf al toegeeft dat de omzetting van analoog naar digitaal niet vlekkeloos verloopt (blijkbaar toch niet zo'n heel goed exemplaar), gok ik op de monitor. Maar dit kan je alleen proefondervindelijk vaststellen door of de monitor op een andere pc aan te sluiten, dan wel door (tijdelijk) een andere videokaart in je pc te plaatsen.

Een andere videokaart heb ik geprobeerd (ongeveer een week) en toen had ik helemaal geen problemen.
Morgen zal ik een andere monitor proberen met m'n kast dicht. Effe afwachten of ik er dan ook last van heb....

Gr. Pam

Heb net al een andere monitor geprobeerd (een Samsung tft), maar helaas ook weer hetzelfde. Dan maar op zoek naar een andere videokaart.......

Toch, je hebt een goede (rappe) videokaart, die kan heel wat hebben. Heb je hem overclocked? Kijk ook eens of er geen stof in het koelblok zit. Als je een vergelijkbare videokaart wil kopen gaat het je nogal een paar euri's kosten.

Ik neem aan dat je ook de nieuwste drivers geprobeerd hebt.

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=V9999 Series&Type=Latest

Trouwens, die kaart lijkt me nog niet zo oud. Zit er geen garantie meer op??

Laatst bewerkt:
Nee, de kaart is niet overgeclocked. Er zat wel wat stof in de fan, maar het meest heb ik eruit geblazen.
Verder gebruik ik de nieuwste drivers ja.
Ik gebruik ook smartdoctor zodat de herrie wat minder is als ik niet intensief met de computer bezig ben, maar die draait niet helemaal lekker (loopt vast als ik de temperatuur wil checken na het spelen van een spel)

De kaart kon ik via via voor een mooie prijs kopen en ik mag hem ook terug geven, alleen dan moet ik inderdaad een mindere kaart kopen

Misschien zit er een fabrieksfout in of zo...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan