Videokaart stuk???

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcelS82

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Hallo,

Iemand die mij kan helpen met het volgende probleem?
Meestal net na het opstarten van mijn pc, loopt de boel vast.
Muis blijft staan of verdwijnt helemaal uit beeld of beeldscherm gaat vanzelf uit en krijg de melding "geen vga ingang". ( monitor springt soms meteen weer uit zichzelf aan )
Als ik mijn pc reboot, is het probleem opgelost en draait hij daarna weer uren vlekkeloos.
Graag reacties.
Bvd dank.

hmmm dit kan eigelijk overal wel aanliggen. videokaart, monitor, kabel van je monitor, voeding, koeling.

het kan zijn dat je pc te weinig voeding heeft waardoor hij steeds uitvalt. het kan ook zijn dat je videokaart te weinig voeding krijgt. de kabel tussen je monitor en je pc kan beschadigt zijn. de monitor zelf kan kapot zijn. mss word je videokaart wel te warm en schakeld die daarom uit.

ik wil even een paar dingen van je weten.

wat voor videokaart heb je?
wat voor voeding heb je merk en wattage?
wat voor beeldscherm heb je?

als het mogelijk is graag testen met een andere monitor + kabel. of alleen kabel.

ook even kijken of er niet al te veel stof in je pc zit.

het kan ook helpen als je de videokaart er een keer uit haalt en er weer in doet goed aandrukken en kijken wat voor voeding die nodig heeft. 6pin of 8pin stekker o.i.d. als ik je videokaart merk en type weet kan ik dat wel zien.

en als laatst even je temperaturen meten met een gratis te downloaden programma dat heet PC Wizard.

eigelijk post heel je systeem specificaties maar :P

hmmm dit kan eigelijk overal wel aanliggen. videokaart, monitor, kabel van je monitor, voeding, koeling.

het kan zijn dat je pc te weinig voeding heeft waardoor hij steeds uitvalt. het kan ook zijn dat je videokaart te weinig voeding krijgt. de kabel tussen je monitor en je pc kan beschadigt zijn. de monitor zelf kan kapot zijn. mss word je videokaart wel te warm en schakeld die daarom uit.

ik wil even een paar dingen van je weten.

wat voor videokaart heb je?
wat voor voeding heb je merk en wattage?
wat voor beeldscherm heb je?

als het mogelijk is graag testen met een andere monitor + kabel. of alleen kabel.

ook even kijken of er niet al te veel stof in je pc zit.

het kan ook helpen als je de videokaart er een keer uit haalt en er weer in doet goed aandrukken en kijken wat voor voeding die nodig heeft. 6pin of 8pin stekker o.i.d. als ik je videokaart merk en type weet kan ik dat wel zien.

en als laatst even je temperaturen meten met een gratis te downloaden programma dat heet PC Wizard.

eigelijk post heel je systeem specificaties maar :P

Om alvast het 1 en ander uit te sluiten..

Mijn pc loopt meestal net na het opstarten vast.
Na een reboot, draait hij weer vlekkeloos.
Met warmte heeft dit dus niets te maken lijkt mij, evenals de voeding.
Dan zou ik dat probleem wel vaker hebben dan alleen na het opstarten.

Videokaart is: Nvidia geforce MX4000 ( ja tis een oud beessie ).
Beeldscherm is van HP 17" flatscreen.

Ik laat mijn zwager wel even langskomen :) die heeft er wat meer verstand van als ik.
Dan kan ik bovenstaande testen even uitvoeren die jij me adviseer.
Bedankt voor je reactie.
Mvg

als dat je kaart is heeft dat ding wss niet eens een extra voeding nodig XD

maargoed, warmte en voeding vallen idd nu af dan.

als je het met een andere monitor kunt testen dan graag. of anders alleen een andere kabel.

en probeer idd de stappen met je zwager uit. keertje de kast schoonblazen videokaart eruithalen. etc.

als dat je kaart is heeft dat ding wss niet eens een extra voeding nodig XD

maargoed, warmte en voeding vallen idd nu af dan.

als je het met een andere monitor kunt testen dan graag. of anders alleen een andere kabel.

en probeer idd de stappen met je zwager uit. keertje de kast schoonblazen videokaart eruithalen. etc.

Dat ga ik zeker doen.
Dank je wel voor ondersteuning.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan