Videokaart stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

F@tbastard

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Hoi allemaal,

Sindskort is de weergave van mijn pc niet meer goed, zie screenshot. Zowel bij het opstarten (bios splash screen) als na het opstarten van windows XP. Bij het fysiek controleren van mijn videokaart heb ik geconstateerd dat mijn fan op mijn videokaart het niet (meer) doet en omdat daarnaast het probleem ook aanwezig is tijdens het opstarten, heb ik het vermoeden dat mijn videokaart het probleem is. Het vreemde is dat het probleem niet aanwezig is als ik vanaf een andere systeem via remote desktop connection mijn 'probleem' systeem benader.

Systeem specs:
MB: ASUS K8N-E Deluxe
CPU: AMD Athlon 64 3200+
GPU: Saphire ATI RADEON 9800pro

Voordat ik opzoek ga naar een nieuwe videokaart, wat denken jullie is mijn videokaart stuk of is het iets anders?

Groetjes.screenshot_probleem_weergave1.jpg

Hoi...

Die kaart is zoals dat heet naar de eeuwige jachtvelden.Gezien ook je melding betreffende de fan is die veels te heet geworden.En daar kunnen ze slecht tegen:p
Op zoek dus naar een andere AGP kaart.Wel jammer...van de oudere generatie was dit een topkaartje.

Laatst bewerkt:
DAt is niet zo vreemd hoor dat je remote dit niet ziet.
:) het is een hardware probleem.

Je OS / PC stuurt de juiste signalen door alleen je graka geeft deze niet weer.
Remote zie je dit probleem dus niet.

Even een AGP kaartje op de kop tikken.
2de hands worden de 9800 kaartjes vaak aangeboden.

Thanks voor de feedback, ik ga dus maar op zoek naar nieuw videokaartje.
Zoals mijn oude systeempje ben ik ook niet meer up to date, aanraders als vervanging? Wil graag een goedkoop kaartje zonder al te veel eisen m.b.t. prestaties.
Is de GeForce 6200 een optie?

Als je er geen eisen aanstelt(wat je ook niet meer moet doen met dit oude systeem) is ieder willekeurig kaartje uit de wat oudere generatie een oplossing.En dus ook die 6200

Nieuw videokaartje erin en voila.....problem solved. Bedankt voor de hulp.

Ach, zo'n leuk AGP-kaartje! Jammer dat 'ie kapot ging, ik heb wel wat met AGP'tjes. Gelukkig dat hij nu tenminste weer werkt:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan