videokaart stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Tijdens Settles 7 begon het beeld te haperen en reageerde de pc niet meer op muis en toetsen bord. Na een herstart slecht beeld en regelmatig een herstart van de pc. Na het starten van Windows (7) start de pc opnieuw op ( er is even een blauw beeld te zien, is te kort om te lezen) een enkele keer startte hij door met slecht beeld en grote resolutie. Dan was bij apparaatbeheer te zien dat de videokaart, NVIDIA GeForce 8600 GT, problemen gaf.
Ik heb een 2e hands videokaart geplaatst, Geforce 7650 GS. Toch waren er weer dezelfde problemen. De enkele keer dat de pc door startte kon ik de drivers installeren en ik had gehoopt dat alles daarna weer zou werken.
De 8600 was stuk, enkele "busjes" waren aan de bovenkant stuk. In de veilige modus was nog info over een Blue Screen: BCCode 116, BCP1: 885EA008, BCP2:9171B6D2, BCP3: 00000000, BCP4: 00000002
Waarom werkt de pc niet met de 2e handskaart ?

Hoi Amaldo,

Het lijkt er op dat het een driver kwestie is.
Download eens DRIVER SWEEPER, en alle Nvidia gerelateerde software verwijderen.
Doe dit in veilige modus, dan ben je er zeker van dat ook alles weg is.
Zorg dat je de nieuwste NVIDIA driver hebt voor de 7650 ( Geforce 7 series, en het juiste besturingssysteem, 32 of 64bits ).
Die kun je gewoon op de normale manier installeren.
Kijk ook eens naar andere stuurprogramma's van andere pc componenten, zoals de geluidskaart, chipset..., gewoon het systeem weer even up-to-date maken.
Succes!!:thumb:

Laatst bewerkt:
Dag Rickvi68

Ik heb het even opgelost door de videokaart eruit te halen en via vga aan te sluiten op de videokaart onboard.
Na wat speurwerk stuitte ik inderdaad op diverse drivers / installaties van NVIDIA. Ik ga die nu eerst verwijderen (met revo uninstaller) en dan de 7650 inpluggen en opnieuw installeren. Denk dat daar het probleem zit.
Bedankt voor het zetje !
Groet van Amaldo

even een tip BCCode 116 kan ook hardware fouten beteken dus als het niet aan de drivers licht zou het ook eens aan de kaart zelf kunnen liggen

Frisse installatie van 7650 is nu goed gelukt. Een goede generale voor als ik een beter videokaart ga gebruiken.

Bedankt ! en groet van Amaldo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan