Videokaart->systeem combinatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ProblemGuyy

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Mijn probleem is dat ik niet weet of ik de videokaart die ik graag wil ook in mijn PC-configuratie kan aanbrengen zonder dat het problemen oplevert.

Hierbij gaat het om dit bescheiden systeem:
Processoren / CPU's = AMD Athlon 64 X2 4800+ 2x2.4Ghz 1MB Box
Moederbord = ECS, Nvidia M-M ATX, 10/100/, PCIX, 7.1 Sound, Sata, ethernet
Behuizingen/Voedingen = Recom RC-8BS, 3x USB & Audio & Card reader 45-1, hoog kwalitatief afgewerkte case

Met de huidige videokaart:
Videokaart = Nvidia Geforce 6100 / 3D / 256Mb Shared-onboard

Nu wil ik graag de volgende videokaart kopen:
PNY 9500GT 512MB PCIE VGA kaart (met Nvidia chipset)

Met deze videokaart zou ik graag zware games willen draaien zoals:
- Call of Duty Modern Warfare 2
- Left 4 Dead 2

Zou ik deze videokaart in mijn systeem kunnen aanbrengen zonder problemen; zoals een eventuele veroudering van mijn systeem voor de desbetreffende videokaart?

Dat is een forse verbetering.
Je hebt nu een onboard kaart en die is niet echt geschikt voor games.

Hoeveel watt is je voeding?
En wat is je intern geheugen?
Heb je een merk pc?

Het is een YS-systeem, YS-starter om precies te zijn. Voor de rest staat er geen merk op.
Het werkgeheugen is 2Gb.

Hoeveel watt mijn voeding heeft weet ik niet; waar kan ik dat vinden??

Tja, is inderdaad een verbetering op de oude kaart, maar de 9500 is wel een budget kaart en zal bij de games van nu niet optimaal presteren.

En inderdaad, welke voeding heb je, merk en wattage? Kast open maken en kijken.

Maak eens een hardware overzicht met pc wizard, krijg op jou mobo gegevens een heleboel voedingen voor de kiezen...

Ik heb de kast opengemaakt en keek naar de voeding en er staat:

Verduidelijking van de afbeelding:
Model: AMDP4-ATX42OWP

Daaronder staat een tabel met aan de linkerkant van boven naar beneden het aantal Watt met waarden van 200W - 500W (daar tussenin komt 230,250,300,350,400,420,450 W)
En boven de tabel van links naar rechts staan: VOLTAGE (in 115 / 230 Volt), CURRENT (in 4-10A / 2-5A) en dan nog FREQUENCY (in 60Hz / 50Hz)
Die worden weer onderverdeeld in kleuren.

geen idee wat nu mijn wattage is en waar ik moet kijken dus ik hoop dat je met deze gegevens kunt bepalen wat mijn wattage is..

En de overige vragen? Zoals het hardware overzicht?

Overigens, die foto is niet te bekijken. Heel onscherp.

Je moet de rij van 420W volgen. En dan bij de kolom Yellow / +12V.
Daar staat volgens mij 17A, als ik het goed lees.

17A = 204W.
Dat is vrij weinig. Zeker voor een 420W voeding. Ik zou een andere adviseren.

Je moet de rij van 420W volgen. En dan bij de kolom Yellow / +12V.
Daar staat volgens mij 17A, als ik het goed lees.

17A = 204W.
Dat is vrij weinig. Zeker voor een 420W voeding. Ik zou een andere adviseren.

Welke zou je mij adviseren te kopen in combinatie met mijn voeding, zodat ik wel die genoemde spellen zou kunnen spelen??

Met pc wizard, zoals ik al aangaf. Downloaden en installeren. Zodra je het opstart krijg je meteen een overzicht voor de kiezen. En die plaats je hier.

Welke zou je mij adviseren te kopen in combinatie met mijn voeding, zodat ik wel die genoemde spellen zou kunnen spelen??
Tja, ik vind de voeding eng zwak voor een 420W. Zelfs met het huidige systeem vind ik het wel heel slecht.

Ik hoop dat de samensteller van dat YS-systeem failliet gaat (;))

Dus koop een niet al te dure kwaliteitsvoeding.
Om wat te noemen de OCZ 400W:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...213075]=1&product[242919]=1&product[207504]=1

Ik heb er een aantal videokaarten bij gezet. Van goedkoop, tot wat duurder.
Elke kaart is volgens mij wel de beste in zijn prijsklasse bij Azerty.
Alleen bij de GT220 twijfel ik of deze wel echt beter is dan de HD4650.

Tja, ik vind de voeding eng zwak voor een 420W. Zelfs met het huidige systeem vind ik het wel heel slecht.

Ik hoop dat de samensteller van dat YS-systeem failliet gaat (;))

Dus koop een niet al te dure kwaliteitsvoeding.
Om wat te noemen de OCZ 400W:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...213075]=1&product[242919]=1&product[207504]=1

Ik heb er een aantal videokaarten bij gezet. Van goedkoop, tot wat duurder.
Elke kaart is volgens mij wel de beste in zijn prijsklasse bij Azerty.
Alleen bij de GT220 twijfel ik of deze wel echt beter is dan de HD4650.

Bedankt voor de aanraders, ik zal zeker een nieuwe voeding (en videokaart ;))aanschaffen als de huidige zo slecht is als jij zei.

Maarja, je hebt gelijk over die YS-systemen, ik had hem namelijk gekocht en hield daarbij alleen rekening met snelheid en werkgeheugen.. En omdat ik Hollander ben natuurlijk om zijn prijs (erg goedkoop dus :D). Maar ik heb geen verstand van voedingen dus mijn verwachtingen waren wel iets hoger qua kwaliteit van de samenstelling.

Nou nou marsmannetje.......
YS-systeem failliet ;)
Was voor beginners een leuke winkel?

grtjes dag

Voordat ik deze pc kocht had ik nog nooit eerder van YS-systemen gehoord, wat is het eigenlijk voor een (slecht?) systeem?

het waren gewoon de systemen die doior het bedrijf Completer gebouwd werden. Dus onder de naam YS.
Volgens mij was het een afkorting van iets, al weet ik niet (meer) wat.

Tja en blijkbaar kozen ze voor een ultra goedkope voeding, zodat ze de prijs van hun systemen laag konden houden.

Heb nu een ATI Radeon HD 4650 (met en voeding van 400W) gekocht en hij werkt perfect!

Dank voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan