Videokaart uithalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angeloportier

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Hallo Helpmij.nl ,

Ik zit met volgend probleem.

Ik heb een ATI HD5770 besteld en die komt morgenvroeg aan . Nu , ik heb daarjuist eens gekeken want mijn oude Asus Nvidia 9800GT zit er nog in en die moet er dus uit

Het probleem is dus dat ik niet goed weet hoe hij eruit moet.

Zoals ik het zie zit hij vast aan 3 dingen :

-Het moederbord , op een soort lange blauwe klem
-Op de kast zelf maar dat is makkelijk af te halen met een schroevendraaier
-Aan een kabel die naar de voeding gaat

Nu die voedingkabel zit precies erg vast , ik probeerde hem er af te doen maar dat ging precies niet en ik ben nogal bang iets kapot te doen

Moederbord is een Asus P5QL PRO btw , HD 5770 past daar normaal op

Om de compabiliteit hoef je je niet druk te maken hoor :thumb:

Op de voedingskabel die naar je videokaart toeloopt zit als het goed is een soort "klemmetje" als je daar een beetje op drukt kan je hem er uit trekken, het vergt toch wel enig wat kracht.

Dan schroef je de kaart lost van de kast en dan zit er op het PCI-E slot (Dat blauwe ding dus) een soort "hendeltje" duw daar een beetje op als je de kaart eruit haalt en de kaart glijdt zo uit het slot als je eraan trekt.

Veel succes! :thumb:

Als de nvidia kaart eruit is , moet ik de PC op safe mode starten en de drivers deleten EN dan pas de ATi kaart erin steken ?

Nee dat zal niet gaan, je hebt immers beeld nodig om de driver te verwijderen. Zorg eerst dat je de ATI Catalyst driver al gedownload hebt op deze pc.

Als de Nvidia kaart er nog in zit ga je naar;
Configuratiescherm > software > NVIDIA Drivers laten de-installeren daar. Je zal na het de-installeren de vraag krijgen om de PC opnieuw op te starten, annuleer dat en sluit je PC af. Dan ga je de oude kaart eruit halen en de nieuwe monteren. Opstarten en de ATI Catalyst driver installeren.

Moet de ATI driver er al voor gedownload zijn ? Mag hij niet gedownload worden als de kaart erin zit ?

Lijkt me makkelijk om deze al klaar hebben te staan. Je krijgt mogelijk een grove resolutie, wat niet makkelijk internet. Dit omdat de driver van de kaart nog niet geïnstalleerd is.

Laatst bewerkt:
Kan het kwaad doen als ik mijn nvidia 9800gt er even uithaal en terug insteek , gewoon om het onder de knie te krijgen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan