Videokaart updaten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel 09 09

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Hallohallo,

vandaag wilde ik de sims 3 installeren omdat mijn nichtje langskwam en we dan iets hadden om te doen. Na veel gedoe eindelijk gelukt om het te installeren (ik moest nogal wat bestanden weggooien omdat mijn schijf overvol was)

Nou, wij opstarten dat spel, maar toen kreeg ik een melding dat er onvoldoende virtueel geheugen was. Dat uiteindelijk opgelost, maar toen hadden we nog een ander probleem. Het beeld was heel traag en schokte helemaal. Daarbij duurde alles een eeuwigheid (laden, nieuwe sims maken en weet ik wel niet wat)

op een gegeven moment maar even op internet gekeken of meer mensen hier last van hadden en ik kwam erachter dat het misschien aan de videokaart zou liggen. (ik heb geen idee wat dat is trouwens, dat geeft wel weer aan hoe handig ik ben met pc's :o) ik vroeg me af of ik mijn videokaart ook kan updaten, zodat alles weer een beetje normaal werkt op mij laptop.. ik heb even uitgezocht wat voor videokaart ik heb. Een Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller.. Kan dat kloppen? Of heeft dat er niets mee te maken.

Maar goed, mijn vraag dus: kan je deze kaart ook upgraden?

Nee, de enige optie hier is het plaatsen van een losse videokaart. Je zal met deze kaart het schokkerige beeld houden helaas.

Test de pc eens hier; www.canirunit.com en plaats een screen van de uitslag.

Intel(R) 82852/82855 GM/GME deze kaart zit vast gebakken op je moederboard en deze zijn totaal niet geschikt om eme te gamen. De meeste games (behalve de internetspelletjes of hele oude games) ondersteunen dit soort kaarten niet.

http://www.thesims3.com/game/systemreq hier vind je alle eisen waaraan de pc meot voldoen om dit spel te spelen en de door jou genoemde videokaart is daar niet bij helaas.

Twee opties dus, nieuwe videokaart kopen (mits dat nog toepasbaar is voor de pc. Kan zonde van het geld zijn als we het hier over een oude pc hebben, maar dat vermeld je helaas niet) of het spel terugbrengen naar de winkel (als het een legaal spel betreft).

Laatst bewerkt:
Heeee.. bedankt voor je berichtje in ieder geval..

ik heb inderdaad een nogal oude pc, het wordt ook wel eens tijd voor een nieuwe. Dan denk ik dat het daar wel aan zou liggen. Ik had het spel geleend, dus het is wel een legaal spel denk ik. Toch bedankt voor je tips, ik ga kijken wat ik er mee kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan