Videokaart upgrade Acer Aspire

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinJM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo,

Ik zou graag in mijn Acer Aspire 7740 een nieuwe grafische kaart zetten, alleen heb ik geen idee of dat kan en hoe dat dan moet.

Hardware:

Intel Core I3 330M (2.13GHz, 1066 MHz FSB)

ATI Mobility Radeon HD 5470

4GB werkgeheugen

6-cell Li ion batterij.

Is deze hardware goed genoeg voor een betere videokaart, of is het sowieso onmogelijk om er een nieuwe videokaart in te bouwen?
Zo ja, welke videokaart is er dan aan te raden (Ik wil graag een nieuwe in verband met gamen (GTA IV)).

Alvast bedankt,

M

Laatst bewerkt:
Hoi

Neen dat is niet te doen.De grafische chip is vastgebakken op het moederbord van de laptop.
Een laptop is in beginsel ook niet gemaakt om te gamen.

OK, bedankt!

Is het dan misschien mogelijk om een externe videokaart te gebruiken? (laatst wat over gelezen) Of werkt dat ook niet echt snel?

Thx, M

Ook die zoektocht heb ik al eens gehouden.
mijn advies: zet het uit je hoofd.Of je moet iemand kennen die dusdanig op de hoogte is van het inwendige van laptops die voor jou(indien beschikbaar)voor jou een andere videochip kan vastbakken.

@Frank, en hoezo is een laptop niet gebouwd om te gamen? Er zijn genoeg laptops waarop redelijk of zelfs goed gegamed kan worden.

@stormbreaker: Ten eerste deze niet en al helemaal niet voor gta4.
Daarbij zullen game prestaties van een laptop altijd achter blijven op de prestaties van een desktop met enigzins vergelijkbare specs.

Dat weet ik ook wel maar jij zegt dat een laptop niet gemaakt is voor gamen.
Dat is niet helemaal waar.

Bij mij op school beweren ze zelfs dat laptops beter gamen dan desktops maar daar geloof ik echt helemaal niets van.

Dan nog blijf ik bij de opmerking dat een laptop in beginsel niet gemaakt is om te gamen.Tenzij je in het duurder segment valt qua laptops.
Een fabrikant gaat ook niet vanuit dat men zeer aktief(cq zware games) gaat gamen met zo'n geval op je schoot.Waarbij ik verder niet wil zeggen dat je niet zou kunnen gamen op een laptop.;)

GTA4 zou misschien toch nog wel lukken? Ook met die mobility kaart. Of niet?

Of gta4 zou lukken op deze hardware kom je maar op 1 manier achter;)
Gta4 is wel bijzonder zwaar hoor.

Daarbij was de eigenlijke vraag van de ts of men een andere kaart zou kunnen plaatsen.

GTA4 lagt heel erg..

Daarom wil ik ook een nieuwe videokaart...

heb toevallig vorig jaar of 2 jaar terug op de HCC beurs een stand gezien waar ze op een laptop gameden, dit was een laptop van MSI en speciaal ontwikkeld om op te gamen.

er zijn wel meerdere laptops die gemaakt zijn om te gamen.

echter zijn die wel megaduur....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan