Videokaart upgrade, is it worth it?

Status
Niet open voor verdere reacties.

depolitie112

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2009
Hallo,

In mijn pc heb ik een ATI kaart zitten met 737.4 MB (ATI HD5700) (volgens www.canyourunit.com)
Om helemaal bij te zijn met oog op Battlefield 3, lijkt het mij verstandig om een kleine upgrade te doen. Nu zou ik graag van 737.4mb naar 1gb gaan (minimaal).
Nu heb ik deze kaart gevonden: Klikkerdeklik Is het het waard om deze kaart te kopen?
Of zit ik dan nog steeds rond de 740mb?
Kortom ik zoek een kaart van 1gb - 1.5gb voor rond de 100 - 150 euro. (200 MAX!)

Bedankt alvast!:thumb:

Laatst bewerkt:
Als je een 'goede' gamers-kaart zoekt, dan ben je minimaal het dubbele qua prijs kwijt ;)

Ach goed goed, ik zou graag een kaart willen waarmee ik kan photoshoppen en gamen...
Maar echt dat alles op ultra-high draait dat hoeft ook weer niet.
Modern Warfare 3 en Battlefield 3 moeten wel redelijk kunnen lopen, maar wat denk je over de kaart zelf?
bedankt voor reactie btw.

De upgrade is niet zo heel groot als je misschien denkt. Een 57xx kaart, met name de 5770 kan battlefield 3 waarschijnlijk nog redelijk aan, bij niet al te hoge resoluties. Ook de hoeveelheid geheugen heeft veel meer te maken met de resolutie waarop je speelt dan snelheid.

1 gig wordt pas interessant vanaf fullHD+ of met meerdere monitoren. Voor 200 euro heb je al een 6950 of gtx560-ti. Dat zijn kaarten waarvan je mag verwachten dat ze nieuwe games met goede settings kunnen draaien. Zelfs een 6950 is "slechts" 2x zo snel als een 57xx kaart. De 6850 Gaat je 20%-60% winst opleveren afhankelijk van het spel, maar verwacht geen wonderupgrade ;)

Hier heb ik wat aan! Bedankt!
Dus eigenlijk raad je mij de 6950 aan om even bij ATi de blijven...?

Als je zoekt naar een upgrade die je echt een boost geeft wel ja. Een aantal weken gelden had ik waarschijnlijk de 6870 ook genoemd als goedkoop alternatief, maar om een of andere reden is de 6870 de afgelopen weken bijna 30 euro duurder geworden.

Een tweede 57xx zou ook een mogelijkheid zijn als goedkope overbrugging, maar omdat je niet weet welke 57xx kaart je hebt, ga ik er vanuit dat je een compleet systeem hebt gekocht en dan zal er waarschijnlijk geen mogelijkheid zijn tot een tweede kaart.

Voordeel van de 6950 is ook dat een flink aantal (>70%) over te clocken zijn naar 6970 snelheden, mocht je daar later wat voor voelen. Kijk wel ook even naar de voeding!! De 6950 vraagt een volle 100W meer vermogen dan de 57xx dus past niet zomaar in elke configuratie

Ik ben eigenlijk al helemaal overtuigd over de 6950!
Heb net paar reviews gelezen en paar video's bekeken alleen wordt ik bang van de grootte van die kaart.
Maar als ik mijn harde schijf wat verander dan moet ie passen!

almost sure dat ik voor de 6950 ga!
Bedankt allemaal! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan