videokaart upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

raising

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
12
Ik zou miijn videokaart willen upgraden omdat als ik spelletjes op hoge resolutie speel het begint te haperen.
Nu heb ik een Nvidia Geforce 7300 LE zitten (op pci-e 16x natuurlijk)
En ik heb gekeken naar de beste grafische kaarten voor hun prijzen.
Zo ben ik op de ATI radeon HD2600 gebotstvoor 115 euro

Mijn vraag is nu of dit mijn resolutie probleem zou verbeteren, of is die radeon niet veel beter dan mijn geforce? (ik vraag het hier omdat die verkopers me toch zowiezo iets 'beters' zou aansmeren)

Raising
 
als jij zegt dat het een resolutie probleem is dan lijkt mij de beste oplossing een betere kaart met meer geheugen.
als je op een resolutie van bijv 1600x1200 speelt ofzo dan word 512mb aangeraden.
en als je lager speelt is het alleen maar beter.
 
die 2600 is toch wel beter als die de 7300.

maar vertel je budget eens wellicht kunnen we een nog iets beter kaartje voorschotelen
 
die 2600 is toch wel beter als die de 7300.

maar vertel je budget eens wellicht kunnen we een nog iets beter kaartje voorschotelen

iets rond de 120 euro, welke andere duurdere zou je anders voorstellen?


btw die 7300 le is ook turbocache (mss gwn meer ram steken dan?)
 
iets rond de 120 euro, welke andere duurdere zou je anders voorstellen?


btw die 7300 le is ook turbocache (mss gwn meer ram steken dan?)

de ram blijft langzaam.

ven de oudere generatie high end kaartjes is een 1950 het overwegen waard alleeen doe ondersteunt geen dx 10.

een 7800 of 7900/7950 zijn ook geen verkeerde.

topkaartjes nu de 8800 serie en de 2900 serie

maar ja die kosten nog wel wat
 
DX10 gebruik je toch alleen bij de 'nieuwste games' om ze op hoge resolutie te spelen ofniet soms, bij de review van de 8600 zeggen ze trouwens dat hij veel te warm wordt.

misschien toch even mijn hardware toelichten:

Processor
Type: AMD Athlon 64 3500+ / 2.2 GHz
64-bit Computer: Ja

Moederbord
Snelheid gegevensbus: 1000 MHz

Ram
Grootte geïnstalleerd: 1 GB / 4 GB (max.)
Technologie: DDR II SDRAM

Opslag

Harde schijf: 1 x 250 GB - standaard - Serial ATA-150 - 7200 tpm

Graphics controller
Type: PCI Express x16 - insteekkaart
Grafische processor/leverancier: NVIDIA GeForce 7300 LE
Grootte geïnstalleerd: 64 MB

Totaal aantal uitbreidingsslots (vrij):
* 4 geheugen - DIMM 240-pins
* 1 ( 0 ) x processor - Socket AM2
* 3 ( 3 ) x PCI
* 1 ( 0 ) x PCI Express x16

misschien is het verstandiger om dit bij computer upgrades te zetten :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar in DX9-mode ben je veel beter af met een Radeon X1950-serie of een Geforce 7950-serie. Deze zijn beide DX9 en zijn de voorgangers van de huidige high-end videokaarten.

Het is maar net wat je wil.
 
Ja, maar in DX9-mode ben je veel beter af met een Radeon X1950-serie of een Geforce 7950-serie. Deze zijn beide DX9 en zijn de voorgangers van de huidige high-end videokaarten.

Het is maar net wat je wil.

Was het niet zo dat er veel problemen waren met de X1950 serie?
iets met artifacts hoewel ik daar nix van ken, maar waarom raad tweakers en toms hardware dan de radeon HD 2600 aan bij prijzen van +- 120 euro?

nog een vraag (mss wel stom), maar de nieuwere games gaan die allemaal gebruik gaan maken van DX10, zodat je ze met DX9 niet kan spelen?
 
Laatst bewerkt:
spelen doen ze wel op dx9 dan hoor.

alleen wat extre beeldeigenschappen zullen dan niet gebruikt worden.

en de 1950?

zover ik weet zijn het prima kaarten(uitzonderingen zijn er altijd)
 
Was het niet zo dat er veel problemen waren met de X1950 serie?
iets met artifacts hoewel ik daar nix van ken, maar waarom raad tweakers en toms hardware dan de radeon HD 2600 aan bij prijzen van +- 120 euro?

Dat was zo bij de 1e lichting van die videokaarten ja. Die ju nu kan kopen in de winkel, hebben dit probleem niet meer.

Voor die prijsklasse kan jee n 2600 nemen ja. De Geforce 8600 is een stukje duurder, maar wel een stuk beter. Ik zou dus nog ff wat doorsparen of je budget iets verhogen.
 
dus jullie willen zeggen dat deze geforce 8600 beter is dan de readon 2600 ?
ik was juist van plan de ati op de onderstaande link te halen, maar nu twijfel ik, nu ik dat artikel heb gelezen.

mijn vraag is nu: welke videokaart kan ik nou beter nemen ? de geforce 8600 gt xxx edition of de Radeon HD2600XT

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=35336

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/160/31795/geforce-8600-gt-xxx-edition.html

als je budget beter is dan van mij dan pak je beter de 8600 gts xxx en wat ik van de andere heb verstaan is dat je eigenlijk beter een high end gaming kaart van de vorige generatie DX pakt ipv een model die op DX10 wel werkt, maar hier niet lekker op draait.

Dus als ik van iedereen hier het goed begrepen heb is de conclusie een 1950 kaart of je pakt toch een duurdere 8600 GT(S) (met de nadelen dat die extreem hoge T aan kunnen nemen)

Ik ga denk ik voor de 1950, tenzij iemand nog een laatste overtuigende reden kan geven waarom ik toch een 8600 zou kopen :) (Volgende vraag zal wellicht worden welke 1950 :p
 
Laatst bewerkt:
Als je wilt kiezen tussen de 2600 en de 8600, is de 8600 de beste keus zoals je hebt kunnen lezen.

Wil je kiezen tussen de 8600gts (256mb gddr3, vanaf €152) en de x1950Pro (512mb gddr3, €134), dan zou ik voor de x1950pro gaan.

Is toch een stuk sneller dan de 8600gts in directx9.

Lees ook dit ff:
http://www.tomshardware.com/forum/244289-33-x1950pro-8600gts

De reden dat ik de 256mb-versie nam van de 8600gts, is vanwege het feit dat er nauwelijk 512mb-versies te krijgen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tnx muurhond en frankwannet het wordt dus de 1950 pro

om hier het gesprek open te houden heb ik nog 2 'vragen'/discussiepunten

1. Zou de 1950 pro veel verbetering zijn in gamesensatie ipv geforce 7300 LE (en zijn 140 euro de moeite waard zijn)

2. Waarvoor dient de ATI tool
 
Tnx muurhond en frankwannet het wordt dus de 1950 pro

om hier het gesprek open te houden heb ik nog 2 'vragen'/discussiepunten

1. Zou de 1950 pro veel verbetering zijn in gamesensatie ipv geforce 7300 LE (en zijn 140 euro de moeite waard zijn)

2. Waarvoor dient de ATI tool

de 1950 is zeer zeker beter als die 7300

atitool is een overclock programma voor de videokaart.
 
dus het is verstandiger om er een aantal tientjes bij te leggen en deze kaart te halen als ik het goed heb begrepen ?

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/160/31793/geforce-8600-gts-xxx-edition.html

Het beste is om geen 8600 serie te kopen, maar ofwel een 8800 GTS voor +/- 280 dollar of een ATI radeon X1950 pro XT te kopen voor +/- 170 dollar

Omdat de 8600 reeks zoals iemand het op tweakers mooi zei:

Met andere woorden dit word weer zo'n kaart met Directx 10 specificatie maar zonder de rekenkracht om deze in de praktijk te benutten. Net als met de FX 5600 serie het geval was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan