Videokaart upgraden, maar kom er niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jace2004

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2014
Hoi,

ik wil voor een kennis zijn videokaart upgraden. Deze had vanuit de winkel gehad, maar het is niet de juiste.
De videokaart die er nu inzit is een NVidea kaart.
Dus ik zoek een NVidea kaart met 1gig geheugen, omdat hij met twee schermen gaat werken en iets met fotootjes wil gaan doen. Er worden geen spellen mee gespeeld.
Er komt 4gig geheugen in de pc, heeft een x64 processor.

KLIK HIER VOOR SPECIFICATIES COMPUTER

Heb zelf gegoogled voor een andere videokaart, tot ik las dat je niet perse een DDR2 videokaart nodig hebt op dit moederbord, maar ook een DDR3 zou kunnen.
Dacht altijd als je DDR2 geheugen had, je ook een DDR2 videokaart moest hebben.

Ik zoek een videokaart met 2 monitor aansluitingen en liefst 1gig geheugen.

Voeding pc:
http://www.outletpc.com/bx7516.html
Een Bestec ATX 300-12Z

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mag gewoon de meest simpele zijn. Max 50 euro.

Draait nu windows7 ultimate.

groet
Dennis

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor moederbord zit er in de pc : merk en type.

1 gig geheugen heb je waarschijnlijk niet eens nodig als je niet gaat gamen. Tenzij je 2 monsterschermen gaat gebruiken past zelfs de helft nog wel. Voor de rest kun je bijna elke videokaart nemen die je wil. hoeft zelfs geen nvidia kaart te zijn.

Wat wel een beperking gaat zijn is de voeding. Deze is helaas niet op je spec link te vinden.

Hoi,
Dank voor je reactie.

Hierbij de gegevens van het moederbord:

Hardware
Basisprocessor
PentiumD 820 (S) DC 2,8 GHz

800 MHz voorzijde bus
Socket 775

Chipset
Intel 945G
Moederbord

Fabrikant: Asus
Naam moederbord: P5LP-LE
Naam HP/Compaq moederbord: Leucite3-GL8E

Draait op w7 ultimate.

groet
Dennis

Laatst bewerkt door een moderator:
1 gig geheugen heb je waarschijnlijk niet eens nodig als je niet gaat gamen. Tenzij je 2 monsterschermen gaat gebruiken past zelfs de helft nog wel. Voor de rest kun je bijna elke videokaart nemen die je wil. hoeft zelfs geen nvidia kaart te zijn.
Wat wel een beperking gaat zijn is de voeding. Deze is helaas niet op je spec link te vinden.

http://www.outletpc.com/bx7516.html

Een Bestec ATX 300-12Z

Als 512 ook voldoet, is het geen probleem. Er komen geen mega schermen aan te pas.

Ik heb zelf nog wat voedingen liggen. hoe groot moet de voeding zijn??

groet
Dennis

Laatst bewerkt:
Hoi.

Heb even je rode tekst in je eerste bericht aangepast

Wampier geeft het antwoord al, de voeding die moet je wel even controleren of die voldoende vermogen heeft, en kaartjes van rond de 50 euro zijn voldoende krijgen in pci-e.
Zou gewoon een 1 gig nemen want die kosten nog geen 50 euro.

Oke,

maar ik heb hier jullie hulp bij nodig.
Welke kaart, nvidia, kan ik nemen? Zoals ik vroeg, zit ik met het feit dat ik nu door de bomen het bos niet zie.
IK was op zoek naar een ddr2 video kaart, maar dat schijnt niet te hoeven. Zou ook een ddr3 mogen zijn????
Klopt dit, zo ja, welk type mag dit dan wel zijn? Waar moet ik op letten?

Ik wil alles nakijken, maar ik ben een leek, op dit bepaalde gebied.

En hoe weet ik of de voeding juist is?

groet
Dennis\

Laatst bewerkt:
Hai,

Dank je wel!
dat is een Nvidia kaart? Zie dat er niet bij staan? Ik blijf hangen merk ik, bij Nvidea, omdat de kaart die erin zit ook een nvidea kaart is.

Ikzelf heb hier de asus HD5450 liggen en die wordt niet herkend. Deze zou moeten passen volgens de heren die hem deze verkocht hebben.
Echter als je deze plaatst, bij een schone installatie, zonder drivers, gebeurd er niks. Scherm krijgt geen signaal.

MOet er trouwens wel een Nvidia kaart in?????

Kan dit er ook mee te hebben te maken hebben, dat er nu nog maar 1gig intern geheugen inzit? Dat wordt 4, zodra de geheugenbankjes binnen zijn gekomen.

Zie wel dat er 400 watt voeding wordt gevraagd....of valt dat in deze mee??? En hoeft dat niet perse???

groet
Dennis

Laatst bewerkt:
DE 5450 hoort gewoon te werken. bij het installeren, heb je wel de videopreferentie aangepast in de bios? (eerst interne videokaart gebruiken)

De 5450 is een redelijk oude kaart, maar 1 van de meestgebruikte en favoriete kaarten om veel monitoren aan te sluiten voor weinig geld. Tenzij je een kapotte kaart hebt zou die gewoon moeten werken

DE 5450 hoort gewoon te werken. bij het installeren, heb je wel de videopreferentie aangepast in de bios? (eerst interne videokaart gebruiken)

De 5450 is een redelijk oude kaart, maar 1 van de meestgebruikte en favoriete kaarten om veel monitoren aan te sluiten voor weinig geld. Tenzij je een kapotte kaart hebt zou die gewoon moeten werken

Oke..in bios de onboard instellen, de oude videokaart heb ik er dan al uitgenomen (?) , dan de nvidia kaart software verwijderen, pc uitzetten, nieuwe kaart erin en drivers installeren, pc uitzetten en dan in bios de interne uitzetten. Save en exit en dan moet de asus het doen?

Klopt dit?

Bedankt wederom voor de hulp!

groet
Dennis

Laatst bewerkt:
Hai,

ik heb het volgende gedaan:
1: in veilige modus met een programma alles van de videokaart verwijderd. (Display Driver Uninstaller)
2: daarna in Bios instelling video on board gekozen en daar me monitor op aangesloten.
3: toen de drivers van de Asus geïnstalleerd
4: pc uitgezet, in bios gekozen voor PCI
5: kaart asus erin gedaan.
6: pc aan--> niks nada noppus
7: pc uit, oude video kaart erin, pc aan en bios ingesteld op PCI-E
8: pc uit
9: Pc nieuwe asus kaart erin en weer niks. Schiet mij maar lek!!
10: Bios weer ingesteld op ONBOARD video.

11: me suf aan het denken of ik wat gemist heb.....ik denk mijn voeding. Deze is 300w en op de doos van de asus video kaart staat dat hij minimaal 450W nodig heeft. Maar maakt die zoveel uit dat dan, dat hij zelfs geen signaal dan afgeeft? Misschien een stomme vraag en staat het antwoord er dus al, omdat ik wel weet dat je wel problemen kan hebben met je electronica in je wagen als je geen 14.4 volt heb, maar bv 12 v.

Maar er zijn ook apparaten die het net zo goed op 12v doen als op 14,4V vandaar mijn vraag.

Kan iemand hier nog iets mee? Om nu, terwijl de pc aanstaat de Asus videokaart erin doen, weet nu niet of dit verstandig is,

Iemand die mij verder kan helpen????

groet
Dennis

Laatst bewerkt:
Zou echt moeten werken. mogelijk heb je een defecte kaart? iemand die dat voor je kan testen?

Ik kan hem boven in mijn eigen pc zetten en checken.

Ik lees elders dat zelfs 150W kan uitmaken en dus de voeding het probleem moet zijn, omdat er ook specifiek op de doos staat: Minimal 450W supply???
Is niks meer dan een vraag, maar benoem het, omdat het mij verwart. En dat zijn toch echt teveel prikkels voor mij.

Maar goed, jouw manier staat me aan, in de context meten is weten. Ik kan ook met die kaart ff naar de pc winkel hierin de buurt. Iig de kaart zal getest worden.
Mocht de kaart goed zijn, toch op zoek naar voeding?

Wederom dank voor je advies en hulp!

groet
Dennis

Laatst bewerkt:
de 5450 vraagt maar 20W, vrijwel 100% zeker minder dan de kaart du je nu hebt, dus vermogen zou me zeer verbazen

Kaart getest, is helemaal goed.
Heb getracht het te doen volgens de methode om de bios aan te passen volgens HP, maar er zit een andere bios in dan op de HP site staat.
Ik ga nu over op toch te zoeken voor bios update bij de moederbordfabrikant.

Wat ik ook kan proberen, is alle drivers van de nieuwe videokaart te verwijderen, videokaart erin, dan opstarten via de monitor aan te sluiten op het moederbord...en kijken of ik dan de asuskaart via het internet kan updaten ipv een cd.......

Ik hoor graag van jullie wat voor opties ik nog meer heb. Volgens iedereen moet deze kaart het gewoon doen op de pc.

We geven niet op! :)

Laatst bewerkt:
Oke,

alles nu gedaan.
Cleared cmos, default bios...alles.

Ik had gelezen: doe de 5450 kaart erin. Sluit daar een scherm op aan. PAk nog een scherm en sluit die aan op de interne VGA. Vanuit die interne VGA krijg je beeld. Vanuit daar kun je de kaart installeren etc.
Helaas, zodra ik de kaart erin doe en gebruik alleen me VGA onboard, wil het scherm niet aangaan. Trek ik de kaart eruit, gaat de pc wel aan.....toch wel dan de voeding???

Word nu ietwat geïrriteerd, omdat overal waar je zoekt naar oplossingen, je alleen maar leest dat de Radeon HD5450 problemen heeft met dit moederbord. (op enkele uitzonderingen na. Bij de ene was een grotere voeding de oplossing, maar vooral de nvidia kaart, was wat wel werkte. En bij de ander bracht een 500W voeding ook geen oplossing. Het schijnt idd zo te zijn dat het slot niet genoeg power heeft om de kaart aan te sturen als je een voeding onder de 400 hebt. (ook maar gelezen, dont kill the messenger).

Er wordt ook gezegd om een kaart met een aparte voeding te nemen. Maar goed, deze pc is dat niet meer waard.
Welke kaar zou ik nog meer kunnen gebruiken, zodat opa eindelijk met 2 schermen kan werken? Ik wil die pc zsm werkend hebben voor die ouwe.

Hoor graag van jullie.

Ik ga ff kijken wie er ergens een voeding heeft liggen voor dit onding.
Of er moet iemand op tadaaaaaaaaaa idee hebben :)

groet
Dennis

Hai, 500 watt voeding gebruikt. Kaart werkt niet.
Kaart erin geen beeld via on board video card. Kaart eruit wel beeld.

Wie o wie heeft er een oplossing?

Misschien opnieuw formatteren, videokaart erin en dan kijken????

Iemand???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan