Videokaart upgraden naar GeForce GT 630

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Ik heb nu al een hele tijd een oude videokaart in mijn computer zitten, een ATI Radeon X1900 GT PCI-e met 256 MB GDDR. Een goede kaart, kan sommige moderne games nog op medium draaien, maar ik vind het nu tijd voor een upgrade. De kaart is immers nu al bijna 10 jaar oud.

Bij een computerwinkel bij mij in de buurt heb ik een nVidia GeForce GT 630 PCI-e gevonden met 2.048 MB GDDR3, voor € 69,95. Nu vroeg ik mij af, of deze kaart goed bij de rest van mijn configuratie past, of dat iemand anders mij een goede kaart kan aanraden voor maximaal hetzelfde bedrag. Ik wil in ieder geval moderne games zoals Grand Theft Auto IV en Far Cry 2 op hoog ermee kunnen spelen.

De rest van mijn configuratie is:

MSI K9N6PGM2-V AM2
AMD Athlon x2 Dual-Core 5200+ 2,7 GHz
4 GB DDR2 667 MHz
ATI Radeon X1900 GT PCI-e 256 MB GDDR

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
als je gta4 en farcry 2 op hoog wilt spelen zou je echter moeten denken aan een gtx 570 of gtx 480 of 7870. maar die prijsen liggen rond de 250, verder zou ik zeggen dat het eigenlijk niet waard zou zijn om een beest van een videokaart in uw pc te stoppen, aangezien de processor en geheugen je totale systeem enorm zou "bottle necken". oftewel je gpu stemt zich af op de rest van het systeem en zal maar misschien voor 40% van zn power kunnen gebruiken. voor farcry 2 is ook veel ram aan te raden.

Ik had al een andere videokaart gezien, de Radeon HD 6670, die lijkt me beter aangezien deze GDDR5-geheugen heeft.

Wat Far Cry 2 betreft, mijn huidige systeem kan die al goed aan op medium, dus in verwacht dat ik het spel met de HD 6670 wel op hoog kan spelen.

HD6670 is geen game kaart maar een workstation kaart
wil je een game kaart moet je meer in de richting van HD6750 HD6770 gaan kijken (die zijn echter ook al oud)
De HD7750/HD7770 zijn op dit moment instap game kaartjes (maar ook hiermee ga je de gewilde prestaties niet halen)

GDDR5 betekent niet alles het gaat namelijk ook om busbreedte en de architectuur van de gpu zelf als deze twee zwak zijn heb je niks aan snel vram

verder is de processor in dit systeem ook ontoereikend voor GTA IV en Far cry 2 zie requierments

GTA IV Recommended System Requirements

OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
18 GB Free Hard Drive Space
Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

voor hoge settings heb je dus minimaal een Phenom X3 nodig en daar zit je ver onder.
een game pc gaat normaal gesproken niet langer dan 5 a 7 jaar mee tot dat er een volledige upgrade/nieuwe pc nodig is
en daar zit je nu ver over

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan