videokaart upgraden voor GTA V

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fendron

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2015
Ik heb 5 jaar geleden een samengestelde PC gekocht naar advies van dit forum en ben daar nog altijd blij mee.
Nu heb ik de ontwikkeling gezien dat ik elk jaar bij een nieuw spel de settings steeds een stukje lager moest zetten en ik denk daarom ook dat het weer eens tijd is voor een upgrade.
Nu gta V uit is voor de PC wil ik graag mijn videokaart upgraden, de rest van mijn PC wil ik later upgraden. Voor nu wil ik graag een videokaart die GTA V op medium/high kan spelen met 60fps.

Mijn pricerange is 200-250 euro. De specificaties van mijn huidige PC kan je hier vinden: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/95246

Ik vraag mij dan ook af welke videokaart jullie aanraden? En is het überhaupt een goed idee om (tijdelijk) alleen de videokaart te upgraden? (bottlenecks?)

Alvast bedankt :)

Hoi,

Wederom welkom op Helpmij ;)

Misschien even nuttig om de hardware even te melden dan wordt het advies wat gerichter.

Laatst bewerkt:
Ik had al een link geplaatst naar de winkelwagen met all me hardware, maar misschien was dat niet zo duidelijk van me. Dus hier nog even op een rijtje:

CPU: Intel Core i5 750

GPU: Radeon HD4890 1gb

Voeding: OCZ 550W

Geheugen: 2x2GB Kingston DDR3

Mobo: Gigabyte GA-P55M-UD2

Hoi,

Sorry niet begrepen:o

Ik denk dat een r9 285 nog best kan anders meld iemand nog wel of ik het mis heb dan zou deze een optie kunnen zijn,

Zie dat je een mdi kast hebt controleer zeker even of hij van lengte er in past zal met ander kaarten eventueel ook moeten, zijn vrij lang tegenwoordig

Laatst bewerkt:
Thanks voor de suggestie, ik heb ook eens even rondgekeken en wat is jouw (of iemand anders) mening over de GTX 960 en de Radeon 280x?

Hoi,

Let je nog even op de lengt of hij wel in de behuizing past;) en ziet er goed uit lijkt me koel te blijven.

Ja hij past, heb ik gecontroleerd. Dan nog een vraag, zal het een probleem op leveren als ik bij mijn computer dus tijdelijk alleen de GPU vervang?

Hoi,

Wat voor probleem verwacht je dan de processor moet het nog aankunnen dus daar lijkt mij het probleem niet te zitten.

Nee hoor, de rest van de hardware moet prima samen kunnen met die videokaart ;)

Ik zie anders bij die Newegg-link staan dat er een 750 W voeding nodig zou zijn.. zou dat een foutje zijn?
TS heeft een 550 W ter beschikking .. (zie link startpost)

EDIT Saphire veranderd in Newegg..

Laatst bewerkt:
Nee hoor, dat is geen foutje. De fabrikant geeft altijd hoge benodigde wattages op om rekening te houden met de slechte voedingen die verkocht worden. Een A-merk voeding van 500+W kan deze kaart gewoon voeden.

Ik zie nu dat de videokaart de bus PCI express 3.0 heeft, en dat mijn moederbord hier geen slots voor heeft. Betekent dit niet dat hij dus niet op mijn mobo kan?

Dit is mijn moederbord: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3287#sp

Edit: Laat maar, het is backwardscompatible dus geen probleem. Bedankt iedereen die gereageerd heeft!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan