Videokaart upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aerath

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Hoi, daar ben ik weer :)

Heb eergisteren een andere topic hier geopend voor processor upgraden (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=416103) maar daar bleek dat ik beter mijn videokaart kan upgraden. Daar zijn er een paar voorgesteld maar ik heb een andere videokaart ontdekt met hogere kloksnelheid, hoger geheugen en een lagere prijs. Dus wou ik even checken of die dan ook daadwerkelijk beter is, aangezien het een eerder model is, en de prijs lager is... dan denk je al gauw dat het slechter is.

Eerst werd me voorgesteld een Sapphire Radeon HD 4830 of 4850 te kopen,
Dan een Asus EAH4850/HTDI Glaciator,
Maar toen zag ik de Sapphire HD3870. Deze lijkt me beter dan de rest, maar wil ik even checken. Welke denken jullie dat de beste videokaart is voor <125 euro? (Ene die past op mijn moederbord enzo, maar ook even erbij vermelden hoeveel watt mijn voeding moet zijn plz)

Alvast bedankt :)

Je kan dan het beste naar benchmarks gaan kijken.
Het is namelijk zo dat veel videokaarten beter dan de ander kunnen zijn bij lagere clocksnelheden.

Zo verslaat een GTX295 van NVidia in een aantal benchmarks een HD4890 in Crossfire.

Schijn bedriegt dus een beetje, op www.tomshardware.com kun je wel een aantal benchmarks vinden, dat helpt je al een beetje op weg.

de 4850 is dus wel even iets beter als de 3870... zoals hierboven word gezegt specs zeggen niet alles.

die 500 watt van ocz uit je vorige vraag is een prima voeding die deze kaart aankan.

Laatst bewerkt:
Ok, maar er zijn veel 4850's welke precies dan ? Zo'n ATI, of ASUS? I.e.g. iets dat fatsoenlijk op m'n moederbord past en liefst met zo hoog mogelijke standaardwaarden (omdat ik niet kan overklokken met dat moederbord)

jah de 4850 is aardig aan de grote kant.

ik zou voor een sapphire, xfx of een gigabyte gaan.

maar welk moederbord heb je eigenlijk want ik weet niet eens wat voor slot je gebruikt pci-e of agp xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan