Videokaart upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomt

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Hallo allemaal,

In mijn PC zit dus nu een Intel gma4500 videokaart 256mb kaart. Aangezien ik toch wat meer wil gamen, wil ik graag een nieuwe videokaart. Bij specificaties voor games staat vaak een Nvidia 6600GT. Nu is mijn vraag: moet die kaart dan perse of kan het ook een ander soort kaart zijn. Wat me opvalt, is dat die nvidia kaart, ook 256 mb geheugen heeft, en mijn huidige kaart heeft dat ook, maar daar draaien games niet goed op.

Waar moet ik op letten met een nieuwe kaart? Ik wil graag just cause 2, CODMW2, brothers in Arms enz spelen.

Dit zijn mijn specs
Asus p5qplam moederbord
1gb ram geheugen ddr2
Intel gma4500 videokaart
Intel pentium dualcore e5300, 2,8 Ghz

Goedemiddag,

Oke denk dat wat geheugen erbij ook wel een goed plan zou zijn, en voor je videokaart zou je een 5770 kunnen nemen maar dan zou ik even kijken of je voeding dit trekt

Voeding is 450 watt. kan ik het beste uitbreiden naar 2 of 4 gb?

Welke van deze kaarten zijn geschikt? Ik had zoiets in gedachte (€40-50€)
http://www.mycom.nl/Product/Video-kaart/Asus-GeForce-210-SilentDI,512MB/278635
http://www.mycom.nl/Product/Video-kaart/Sapphire-ATI-Radeon-HD4350-Silent,1GB/261139
Vooral de sapphire lijkt me wat! 1gb geheugen, HD
Moet ik overigens voor HD weergave een HDMI aansluiting hebben op m'n moederbord+monitor of is VGA voldoende

Wat is jouw/jullie mening over bovenstaande videokaarten? Hebben jullie nog alternatieven in de prijsklasse 40-60 euro?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Even afhankelijk van welke os je draait 2 gig zeker weet niet hoe breed je beurs is maar zou ook voor 3 of 4 kunnen gaan

Laatst bewerkt:
Op Windows 7. Maar kan eventueel ook op xp. Ik heb een dual boot namelijk. Wat denk je van de videokaarten? Weet je nog alternatieven in de klasse 40-60 euro? Moet voornamelijk game en film kaart zijn.

Beide uitgezochte kaarten zijn niet echt gamers kaarten.

Tevens heb je nog niet aangegeven wat je zou willen spelen en op welke kwaliteit en ik mis het merk van de voeding.

De aangeraden 5770 heeft trouwens wel een 500 watt voeding nodig.

Just cause 2 bijvoorbeeld vraagt minimaal 2 gig geheugen en voor optimaal 3 gig.

Het is dus nu even de vraag wat je budget is en wat je verwacht. Wil je op max ben je wel meer dan 60 euro kwijt.

Hoi,

Misschien is deze dan een betere optie voor de door jou genoemde kaarten.
En misschien geef maar even aan ik heb hier nog 2 x 1 gig ddr2 pc 6400 merk mdt geheugen liggen .

Edit op de ati site geven ze voor de 5770 kaart 450 watt maar dit terzijde de kaart ligt toch boven zijn budget

Laatst bewerkt:
Voeding is corsair, ongeveer dit jaar net als het moeder, processor, en geheugen vervangen na bliksem inslag. De voeding is 450 watt. Voor hoeveel heb ik een gamerskaart? Waar moet ik dan opletten. Want de aangegeven sapphire heeft 1gb geheugen, best veel, tegen 256mb op de geforce 6600. Wat is dan nog meer belangrijk? Ik wil wel graag op goede kwaliteit gamen. Maar met mijn huidige kaart schokken vrijwel alle games!

Ook dat is een optie :thumb:

edit: kijk naar het antwoord van mrmusic

Edit op de ati site geven ze voor de 5770 kaart 450 watt maar dit terzijde de kaart ligt toch boven zijn budget

Ligt aan de versie, de versie dit ik heb vraagt 500, staat netjes op de doos. En ik zie er net 1 van saphire waar zelfs 600 word aangeraden. En inderdaad, ver boven budget.

Laatst bewerkt:
Hoi Lita112

Dan is het nog merk afhankelijk dat wist ik niet:thumb: maar is toch niet van toepassing hier denk ik zo

Hoi,

Je beurs :d en dan direct x en inderdaad de processor (gpu) maar en het geheugen maar denk als ik het zo proef het eerste.

Dus voor een goede kaart ben ik meer kwijt dan 60 euro. Wat is nog meer belangrijk voor een gamekaart? Waarom is de ene kaart beter dan de andere die wel vergelijkbaar zijn qua geheugen

Even simpel:

Het grafisch geheugen bepaalt ook niet de grafische prestaties van een computer (toch niet rechtstreeks). Je videokaart gebruikt dit wanneer de GPU (Graphical Processing Unit) de beelden rendert. Enkel wanneer je met grote resoluties werkt is het verstandig een videokaart te kopen met veel grafisch geheugen, maar dan wel écht grote als je weet dan 512MB al volstaat om Full HD-beelden te renderen. Het grafisch geheugen is dus eerder een bijzaak bij de keuze van een grafische kaart.

Wat wel belangrijk is, dat is de grafische chip (GPU). Dit is een processor speciaal ontworpen om beelden te renderen. Hoe beter je videokaart, hoe beter je GPU. Net zoals bij gewone processoren, geldt ook hier dat de kloksnelheid recht evenredig is met zijn prestaties.

Misschien is deze of deze wel iets, gezien het budget.

Dus in principe is 256-512 mb genoeg? Welke grafische chip/videokaart kan je me aanraden om te gamen op medium/normaal niveau. Wel tegen een redelijke prijs natuurlijk
Edit: laatste reactie niet gelezen. Is die in de link een beetje geschikt om te gamen?

Laatst bewerkt:
Dus in principe is 256-512 mb genoeg? Welke grafische chip/videokaart kan je me aanraden om te gamen op medium/normaal niveau. Wel tegen een redelijke prijs natuurlijk
Edit: laatste reactie niet gelezen. Is die in de link een beetje geschikt om te gamen?

Nou het heeft met alles te maken.... maar je krijgt echt geen goede kaart voor 60 euro.... ik zou even wachten tot de HD6000 uitkomt dan gaan de prijzen zakken in de 5000 series ;)

nee niet voor hedendaagse games
dan kun je idd voor een HD5750 of HD5770 gaan
wat ook nog redenlijk games kan spelen is een 9800GT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan