videokaart van 2e hands pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kipoewee

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2010
Ik heb sinds vandaag mijn 'nieuwe' (2e hands) desktop met 25" tft scherm :)
Deze zou vooral dienen voor games op te draaien...
De videokaart is volgens de verkoper:

ati 3870 1 gb pci e

Toch scoor ik bij 'can you run it' telkens onder de minimumgrens voor de videokaart bij ongeveer elk spel.
Na wat zoeken op internet kwam ik op dit forum terrecht, en via wat klikken en zoeken kwam ik er achter dat ik momenteel draai op de 'standaard VGA adapter'. Dat zou die score van 'can you run it' moeten verklaren...

(Ik heb bij het aansluiten van de pc gezien dat die niet volledig leeggemaakt was door de vorige eigenaar, en dus heb ik de pc terug op de fabrieksinstellingen van windows vista geplaatst (windows vista opnieuw ge�nstalleerd met bijgeleverde installatie cd...) en waarschijnlijk is het hier dus fout gelopen?)

Ik heb begrepen dat ik die goede videokaart in gang krijg door de drivers te installeren of door ze te updaten, de vraag die ik nu heb is welke videokaart ik precies heb (aangezien er blijkbaar meerdere modellen zijn van dat type) en welke drivers ik dus nodig heb...

Hopelijk is het duidelijk genoeg voor iedereen? Duidelijker kan een leek als ik het niet verwoorden vrees ik...

Wat "zegt" PC Wizard over jou hardware?
Geen idee, ik heb er een screentje gemaakt:
2qsyy3r.jpg

Via de link van maniac2003 is het dus op te lossen?

Via de link van maniac2003 is het dus op te lossen?

WELKOM OP HELPMIJ....

Als zeker is dat je een 3870 hebt dan kan dat ja.(afhankelijk van je bitversie)Helaas kunnen we dat niet uit het door jou geplaatste overzicht halen.
Dan moet je even in pcwizzard op het icoontje met het beeldschermpje kijken.

Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ....

Als zeker is dat je een 3870 hebt dan kan dat ja.(afhankelijk van je bitversie)Helaas kunnen we dat niet uit het door jou geplaatste overzicht halen.
Dan moet je even in pcwizzard op het icoontje met het beeldschermpje kijken.

Bedankt trouwens... :)
Zeker ben ik niet, ze kunnen me helaas alles wijsmaken op dit vlak :o (Als ze dat zouden willen...)
Je bedoelt dus het icoontje van video?

Huidige Weergave : 1024x768 pixels op 1 Hz in True Kleuren (32-bit)
Aantal monitoren : 1
Monitor Type : Standaardbeeldscherm
OpenCL : Nee
OpenGL : Ja
GDI Plus : Ja
Direct2D : Nee

Na daar staat je kaart weer niet tussen.

We gaan het ff anders doen.
download speccy en kijk eens wat die aangeeft bij je graphics.Maar hoe zeker ben je van het feit dat je een 3870 hebt?redelijk zeker dan kan je die drivers proberen die eerder aangegeven zijn.Zijn die niet goed of niet de juiste kaart krijg je toch een foutmelding.

Ik ben het helemaal niet zeker, aangezien ik er zelf niets van ken... Maar enkele andere bestanddelen heb ik wel al zien staan in bovenstaande gegevens (zoals hij zei dat ze waren, dus ik heb wel enig vertrouwen in de persoon van wie ik hem overkocht...)

speccy geeft bij graphics het volgende:
Graphics
Monitor
Name on
Current Resolution 1024x768 pixels
Work Resolution 1024x738 pixels
State enabled, primary
Monitor Width 1024
Monitor Height 768
Monitor BPP 32 bits per pixel
Monitor Frequency 1 Hz
Device \\.\DISPLAY1

Standaard-VGA grafische adapter
GPU RV670
Device ID 1002-9501
Subvendor ASUStek Computer Inc (1043)
Technology 55 nm
Die Size 190 nmІ
Transistors 666 M
Release Date Nov 19, 2007
DirectX Support 10.1
DirectX Shader Model 4.1
OpenGL Support 3.0
Bios Core Clock 777.00
Bios Mem Clock 1126.00
ROPs 16
Shaders 320 unified
Bus Width 256 Bit

Laatst bewerkt:
Ik zie je toevoeging met overzicht.Die pakt dus ook de kaart niet aangezien de drivers er niet opstaan.
Wil je drivers proberen van die 3870..ga je gang.
Wil je zekerheid maak de kast los en kijk op de kaart.
alhoewl ik nu ook redelijk zeker begin te raken aangezien de 3870 een rv670 chip heeft.

Laatst bewerkt:
Of, nog simpeler, op hoeveel plaatsen achterop de pc, kun je je beeldscherm aansluiten?

Ik doe een wilde gok: 2:D

3870: Radeon HD 3850 en HD 3870 kaarten zijn gebaseerd op de nieuwe RV670 chip

Ik ben ook iemand die liever feiten heeft hoor :D
Daarom dat ik ook niet in het wilde weg beginnen downloaden ben...
Er zijn idd 2 aansluitplaatsen voor een beeldscherm ;)

En ik zou begot niet weten hoe een videokaart eruit ziet, dus ik laat die kast netjes toe :p
Maar die ATI... kaart zou dus wel in m'n desktop zitten? Dan probeer ik die link even!

In ieder geval al bedankt voor de (bijzonder snelle) hulp allemaal!

We horen het wel...

van die link zijn: drivers only voldoende btw.

nu voetbal

Geweldig!
'Can you run it' geeft me deze keer ruimschoots voldoende voor mijn games, en ik werk nu met een ATI 3800 series :D
Ik heb gekozen voor de 32 bit omdat ik dat wel hier en daar zag staan tussen m'n gegevens hierboven en 64 niet...
Maakt dat wat uit? Zoja: welke heb ik echt nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan