Videokaart van mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefboy1995

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2015
Hallo mensen van dit forum ik ben nieuw hier dus het spijt me als ik dit niet goed heb geplaatst.
Ik heb gisteren een nieuwe laptop gekocht. De asus f555l.
Hier zit een nvidia geforce 920m (videokaart).
Nu was ik aan het kijken op een site (can you run it) om te kijken of mijn laptop bepaalde spellen aan zou kunnen.
Ik zocht op het spel h1z1 en hij zei dat mijn videokaart niet goed genoeg was.
Ik klik op een kopje om te zien wat er niet goed was en toen stond er dit
Name: Intel(R) HD Graphics 5500
Chipset: Intel(R) HD Graphics 5500
Manufacturer: Intel
Memory: 128.0 MB
Category: Mainstream
Generation: 13th
DirectX: 11.1
Hoe kan het dat die deze ingebouwde videokaart pakt? En hoe kan ik nu zien of ik deze game wel kan spelen?
Want als ik dus kijk staat er bij videokaart een kruis (betekent dat die niet goed genoeg is).
Maar als ik doorscroll staat er dit?
Icon Pixel Shader version >heb ik nodig 4.0>zit er in 5.0
Icon Vertex Shader version>heb ik nodig4.0>zit er in 5.0
Icon Dedicated Video RAM>heb ik nodig 896 MB zit er in>2.0 GB
Ik snap hier dus echt helemaal niks meer van.
Iemand die mij kan helpen? Sorry dat ik zo onduidelijk ben haha.

Laatst bewerkt:
In de Intel configuratie voor de gpu die omzetten naar de nVidia om die te gebruiken, kan meestal ook in de nVidia configuratie gui.

Die Intel(R) HD Graphics 5500 is de GPU die in de processor gebakken zit.
De Geforce 920m gebruikt jouw laptop alleen als de geïntegreerde GPU het niet aan kan...
Je kunt in de BIOS waarschijnlijk het gebruik van de interne GPU uitzetten, in dat geval wordt altijd de Geforce 920m gebruikt.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Ik heb je vraag toch maar even naar de laptop sectie verplaats komt daar toch even beter tot zijn recht.

En ik ga met lange pier mee je kan in het configuratiescherm van nvidia aangeven welke videokaart/chip gebruikt kan worden.

Laatst bewerkt:
Ik heb daar even naar gekeken alleen ik kan het programma van can you run it niet vinden om deze over te schakelen naar mijn videokaart.
Kunnen jullie misschien duidelijkheid geven of de nvidia 920m (2gb) h1z1 aan kan?
Ik had indd al even mijn interne videokaart uitgeschakeld toen werd mijn beeld kwaliteit ook een stuk beter.
Zal ik deze nu uit laten staan of is dat niet slim?

Hoi,

Ik zou hem niet uit laten zoals gezegd kan je in nvidia configuratiescherm aangeven welke kaart je kan gebruiken de intel gebruikt over het algemeen minder stroom dus als je op accu draait gaat je accu langer mee tenminste kan je dus zo instllen voor bv internet office etc en dan nvidia kaart voor de games.
Ik zou het spel gewoon eens proberen zal niet op top draaien maar volgens mij gaat hety wel.

Laatst bewerkt:
Oke nu heb ik dus nog 1 ding.
Ik ben niet het slimste met computers maar toen ik de intelvideokaart uit had gezet had ik veel betere beeldkwaliteit omdat die dus op die nvidia draaide.
Hoe krijg ik het nu voor elkaar om het beeldscherm op die nvidia te laten draaien? Heb al geprobeerd bij de instellingen van nvidia en daar staat dus ook dat het beeldscherm op intel draait. Maar ik krijg hem niet naar nvidia.

Hoi,

Lijkt mij sterk dat je gewoon met internet verschil ziet tussen de twee maar misschien zie ik dat verschil wel niet .
Heb je die game er al op staan? zo ja dan kan je bij genoemde configuratiescherm bij 3d instellingen beheren instellen dat die game de 920 gebruikt.

Nou het beeld en de kleuren zijn mooier en scherper als de intel videokaart uitstaat.
En de game zelf moet ik nog downloaden maar die moet je downloaden via steam en zou het zonde vinden als die het alsnog niet doet straks.

Hoi,

Instellingen hetzelfde?
En ja je zal die game kunnen spellen maar zal niet top zijn.

Hallo,

Nee als die uit staat gaan de instellingen van het beeldscherm naar microsoft basic display driver.
Maar dan zijn mijn kleuren opeens veel verder. Maar ik snap daar dus helemaal niks van.
En als ik die intel kaart weer aanzet staat er bij beeldscherminstellingen weer intel en zijn de kleuren wat minder fel.

Nou ik heb h1z1 gedownload en hij speelt hem redelijk af.
Alleen zit nog met 2dingetjes.
Als ik de laptop gewoon in het beginscherm heb komt er steeds naast de muisaanwijzer om seconde dat laadrondje te staan.
Lijkt dus alsof die steeds met wat bezig is terwijl er geen enkel programma open staat.
En ik heb nog steeds een rare kleurensamenstelling, dat wil zeggen alles wat wit hoort te zijn heeft bij mij een geeltint.
Als ik dit aanpas via kleurenkalibreren is het wel goed, alleen als ik de laptop dan in standby modus zet of helemaal uit zet zijn de instellingen weer helemaal bij het begin?
Ben al langs de mediamarkt geweest hier maar die hadden het druk.
Bedankt trouwens nog voor de vorige reacties!!

Beste mensen.
Ik heb afgelopen zaterdag een laptop gekocht, alleen nu klopt mijn beeldscherm niet.
Er zit namelijk een rare geel/groene gloed in.
Ik heb de kleuren geprobeerd te kalibreren en toen stonden ze weer goed.
Alleen ik zette mijn laptop in de standby stand en raad eens toen ik hem weer aanzette was de rare gloed erweer.

terug sturen naar de winkel en garantie claimen dit hoort niet bij een nieuw product.
klinkt alsof het lcd paneel kapot is.

Hoi,

Neem aan dat hij bij de mediamarkt gekocht is, ik zou dan toch nog eens terug gaan en hun dit laten bekijken en niet laten afschepen dat het druk is. en anders zoals firest0rm garantie claimen

Nou ik ben weer terug naar de mediamarkt gegaan en ze hebben na een half uur erkend dat er dus wel iets met de laptop aan de hand was.
Ik mocht nu een andere gaan uitzoeken voor het zelfde geld of mijn geld terug.
Na even te hebben gekeken kwam ik uit op de acer e15.
Hier zit een amd quad core processor a10-7300 ith turbo core technology in, plus 12gb ram en een amd radeon r6 videokaart in van 1gb.
Heb nu ook een mooi hd scherm die GEEN geel beeld geeft.
Deze was wel weer 50euro duurder maar omdat ze weer aan het *****n waren daar in die winkel en we meer als een uur op alles hebben moeten wachten, hoefden we niks bij te betalen.
Ik wil jullie allemaal hardstikke bedanken voor de reacties en de tips.

Veel plezier met de nieuwe en goed te horen dat het nu is opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan