muntdropje
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 feb 2008
Mijn laptopscherm flikkert en geeft zwarte strepen. Dus ik (na wat zoeken) ga er vanuit de videokaart kapot is. Nu zag ik ook dat het een bekend probleem was bij de HP en NVIDIA® GeForce™ 8400M, daar deze nogal overhitting veroorzaakte, maar hij heeft het zo'n 3,5 jaar uitgehouden. Nu even bij een computerbedrijf gevraagd wat zoiets gaat kosten, maar dan praat je al over 300 euro. Dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen.
Maar goed.. ik heb mn laptop wel es uit elkaar gehaald, met een manual van HP. Toen was er een poortje stuk, daarna in elkaar gezet en alles deed het nog, dus misschien kan ik het wel zelf.
Maar nu is de vraag wat voor kaart is een goede vervanging en past hierin.
Dit zijn mijn specificaties: even van internet gehaald, want ik kan natuurlijk niet meer in mn eigen laptop.
Microprocessor AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL-56
Microprocessor Cache Level 2 cache (2 x 512 KB)
Geheugen 2048 MB (2 x 1024 MB)
Max. geheugen Tot 4 GB DDR2
Videographics NVIDIA® GeForce™ 8400M
Videogeheugen Tot 895 MB (totaal) met 128 MB toepassingsgericht
Vaste schijf 160 GB SATA (5400 rpm)
Windows Vista Home Premium
In de uitgebreide manual van HP kan evt. vinden waar de kaart zich bevindt, al kan ik niet zo snel in deze manual vinden, waar de kaart zit, en hoe ik hem vervang. Wat is precies de engelse benaming voor zo'n kaart.
Mocht het nou allemaal teveel geld gaan kosten, hoe krijg ik dan nog mijn bestanden van de gestrande laptop af?
Maar goed.. ik heb mn laptop wel es uit elkaar gehaald, met een manual van HP. Toen was er een poortje stuk, daarna in elkaar gezet en alles deed het nog, dus misschien kan ik het wel zelf.
Maar nu is de vraag wat voor kaart is een goede vervanging en past hierin.
Dit zijn mijn specificaties: even van internet gehaald, want ik kan natuurlijk niet meer in mn eigen laptop.
Microprocessor AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL-56
Microprocessor Cache Level 2 cache (2 x 512 KB)
Geheugen 2048 MB (2 x 1024 MB)
Max. geheugen Tot 4 GB DDR2
Videographics NVIDIA® GeForce™ 8400M
Videogeheugen Tot 895 MB (totaal) met 128 MB toepassingsgericht
Vaste schijf 160 GB SATA (5400 rpm)
Windows Vista Home Premium
In de uitgebreide manual van HP kan evt. vinden waar de kaart zich bevindt, al kan ik niet zo snel in deze manual vinden, waar de kaart zit, en hoe ik hem vervang. Wat is precies de engelse benaming voor zo'n kaart.
Mocht het nou allemaal teveel geld gaan kosten, hoe krijg ik dan nog mijn bestanden van de gestrande laptop af?