Videokaart vervangen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tariq

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste Helpmij,

Ik zat vanmorgen achter de PC en ik hoor opeens een gepiep. (Niet de bekende moederbord-piepen maar een soort van boor-geluid) Ik kijk wat er aan de hand is en het blijkt mijn PC te zijn. Ik heb de PC afgesloten en opgestart maar het beeld bleef zwart. (Geen Signaal). Ik heb de computer opengemaakt (garantie was al vervallen) en ik zag dat de videokaart een stof-mummie was geworden. Ik heb de videokaart schoongespoten met perslucht maar dit mocht niet baten. Ervan overtuigd dat het aan een doorgebrande videokaart lag heb ik mij een nieuwe videokaart laten verkopen. Eenmaal thuis heb ik de videokaart geïnstalleerd, maar dit veranderde helemaal niets. Ik dacht dat de videokaart ook kapot was, maar deze deed het wel op een andere computer. De videokaart uit de andere computer gaf ook geen resultaat.
Er was wel een on-board video-kaart, maar ook deze gaf geen beeld. Bij het opstarten zijn geen piepjes te horen maar het lijkt alsof de computer normaal opstart.

Op een rijtje:
- Videokaart onder de stof
- Videokaart schoon werkte niet
- Andere videokaarten werken ook niet
- Andere beeldschermen bieden ook geen uitkomst
- Moederbord geeft geen error-piepen.
- één 'video-kaart expansion slot'; de andere zijn te klein.

Ik ben vanaf vanmorgen vroeg bezig geweest, maar ik kom er maar niet uit. Ik had gehoopt hier hulp te kunnen vinden. Mijn vraag is: wat is er aan de hand en hoe los ik dit op?

Systeem:
Acer Aspire M1640
Windows Vista 32-bits Nederlandstalig
GeForce 9300GE Videokaart (de stoffenmummie)
ATI Radeon 4600 Series (De niew gekochte)
GeForce 7500LE Videokaart (uit het andere systeem)

In iedergeval bedankt!

- Tariq

Moederbord? ook stoffig?
Zijn er condensatoren bol,of geploft?

Laatst bewerkt:
Moederbord is 'stof-vrij'; in iedergeval kan ik geen stof zien.

De voeding lijkt in orde te zijn aangezien de PC opstart met alle lampjes en normale geluiden. Alleen het beeld blijft ontbreken.

Blijft over, je processor en geheugen.
Geheugen kun je 1 voor 1 testen.
Processor is een andere zaak.

En de condensatoren,kijk die ook eens na.

Laatst bewerkt:
Geheugen heb ik verwisseld met twee van een andere PC (wel hetzelfde geheugen type)
Processor ben ik niet aangekomen.

Uiteindelijk toch maar ervoor gekozen naar de computer winkel te gaan. Daar hebben ze vastgesteld dat het aan het moederbord ligt, aangezien alle onderdelen op een ander moederbord wel functioneren. Probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan