videokaart vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robcindy

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2000
Gisteren is mijn videokaart vervangen nadat deze was overleden .
Gelukkig nog in de garantieperiode ,het was de ATI radeon 9600.
Nadat de monteur was geweest heb ik mijn netwerkkaart weer in de kast gezet want die had k eruit gehaald om toch maar te kunneen internetten met mijn oude computer.
het viel mij al op dat er volgens mij een stekkertje loshing,maar zou echt niet weten waar die op zou moeten.
Na opstarten doet alles het gelukkig weer goed maar ik he bgeen geluid !
Kan dit te maken hebben met het loshangende stekkertje ?
En zo ja,waar moet deze op worden bevestigd ?

Het is een wit stekkertje en hoort toch ergens op te zitten maar ik zou niet weten waar.
Ik heb alles geprobeerd en gecontroleerd wat je als oplossing aangeeft maar alles staat goed ingesteld.
Ik denk dat het toch te maken heeft met het witte stekkertje,want die zat eerst wel ergens op bevestigd

zit hij niet achter in je speakers? Of kan je er een foto van maken, als je een webcam / digi cam hebt.

Hoi,

nee, in de kast ligt nu een stekkertje los.
Volgens mij van de videokaart.
Alles zit voor de rest prima aangesloten .

ja dat kan ook, dat er iets los zit bij je audio. Sluit daar alles aan. Als je daar nog niet mee bezig was

Gaat het om een witte, rechthoekige connector van de kabel die los IN de systeemkast hangt?

Dan is het vrijwel zeker de audio kabel die op het moederbord moet worden geplaatst.

Op het bijgevoegde plaatje kun je zien hoe die connector op het moederbord eruit ziet.
Het is een witte aansluiting met vier gaatjes naast elkaar.

Succes!
:thumb:

Bijlagen

• p5gdc-d_l.jpg
    p5gdc-d_l.jpg
    53,6 KB · Weergaven: 42
ik denk dat hij daar al mee bezig was :). Hij had al opgemerkt dat er wat los zat.

ik heb de kast weer open gemaakt kan geen connector vinden waar het stekkertje op zou moeten passen.
Het is een bundeltje die geplitst is in twee stekkertjes.
De ene loopt vanuit het moederbord naar de tvkaart en de het andere stekkertje ligt dus los.
is dit zeker een reden van geen geluid hebben ?
Ik weet het anders ook inet meer
En trouwens hij is een zij ;-)

Die kabel zorgt ervoor dat je geluid wat je tv-kaart produeert, door je geluidskaart wordt ontvangen.

Hier ligt het dus niet aan.

Je moet even verder zoeken:

1. Heb je de juiste kabels op de achterzijde van de pc in de juiste poorten aangesloten (groen is meestal geluid uit, rood is microfoon)
2. Toevallig in het bios de geluidkaart op disabled gezet (deze moet op enabled of auto staan)
3. Installeer de drivers voor de geluidskaart opnieuw.

Succes Cindy ! :thumb:

Het is gelukt !
ik weet niet hoe maar ik heb weer geluid na opnieuw de drivers te hebben geinstalleerd .
In ieder gval iedereen bedankt !:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan