Videokaart vervangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter qwop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

qwop

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2011
Hallo,

Mijn vraag is hoe vervang je een videokaart? ik weet hoe je er een vers in moet zetten maar niet hoe je moet vervangen, of hoe je drivers weg krijgt etc.

ook direct even de vraag of het ook slim is om mijn videokaart te vervangen met wat ik er nu voor heb uitgezocht. Ik heb nu een Nvidia Geforce GT220 1GB GDDR2 van Asus en ik wil die vervangen met een Ati MSI R5670-pmd1g/oc. 1GB GDDR5

volgens mij past die ook in mijn huidige systeem
MOBO: MSI K9A2 PLATINUM
CPU: AMD Athlon II X3 445 3.1GHz (loopt nu op 3.3GHz)
RAM: 3GB DDR2
GPU: GT220 wordt hd 5670
HDD: 40GB sumsung spinpiont + Seagate baracuda 500GB externe hhd
PSU Codegen 400 watt PFC
OS Windows XP professional sp3 32-bit
1x 14cm 1x 9cm case fan , Asus xonar DG geluidskaart

volgens mij moet het allemaal kunnen maar ik wil wel zeker zijn dat het ook echt een redelijke verbetering is.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Gezien deze ga je er inderdaad op vooruit.
En je zal met de 220 de erin de driver van deze moeten de-installeren dan pc uit videokaart wisselen dan pc weer opstarten en de driver voor ati installeren.

Laatst bewerkt:
oke, maar hoe moet je de drivers deinstalleren kan je die gewoon in de software lijst vinden of moet je daar anderen programma's voor gebruiken ?

Hoi,

Kan je gewoon bij softwarelijst vinden en eventueel kan je met ccleaner je register nog wat opschonen hier (ccleaner) staat trouwens onder gereedschap ook de softwarelijst

oke in de software lijst zie ik meerdere nvidia dingen staan namelijk
-Nvidia grafishe stuurprogramma 260.99
-Nvidia HD audio stuurprogramma 1.1.9.0
-Nvidia Nview 135.36
-Nvidia PhysX systeemsoftware 9.10.0514

moeten die dan allemaal weg ? of alleen de grafishe stuurprogramma 260.99 .

Welkom op Helpmij.nl

In dit geval is het verstandiger om alles te verwijderen van Nvidea.De HD audio is al bijv voor de hdmi op de kaart.
Je gaat over naar een ati/amd.Er hoeft dus niets meer van Nvidea op de pc te staan.

Hoi,

Ja is misschien nog beter was even er vanuit gegaan dat er een intel chipset op moederbord zat maar helaas nee dus, frankwannet:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan