videokaart vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xgamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
hallo, even een kort vraagje:

kun je een GeForce GTX 650 met een ASrock 970 extreme 3 doen? want ik weet niet of je het zelfe merk videokaart als moederbord moet hebben

Nee natuurlijk niet, je mag gewoon merken met elkaar combineren als je moederbord maar een PCIe 16x aansluiting heeft en dan hoeft het voor de nieuwste videokaarten nog geen eens een PCIe 3.0 te zijn want PCIe is backwards compatible wat betekent dat 1.0 op 2.0 past en 2.0 op 3.0 en zelfs 1.0 op 3.0. In een extreem geval zal je iets van de snelheid merken maar dit schijnt haast niet merkbaar te zijn.

In het ASrock 970 extreme 3 moederbord zit een PCIe 16x aansluiting dus de GTX 650 past er gewoon in. Ik adviseer die kaart echter niet als het om zware games gaat. Dan kan je beter een HD 7870 XT als ondergrens nemen. Bovendien zal je bij een bestaande pc wel even moeten kijken naar je voeding, voor een game videokaart zal je minstens een 450w voeding van een A-merk nodig hebben, zo niet een 500 of 600w voeding indien je er andere onderdelen in de pc zitten die veel energie gebruiken (dit ligt er even aan).

beetje duur :P

maar ik heb nu deze: ATI radeon HD 4350 dus het is zowiezo beter toch?

Laatst bewerkt door een moderator:
wellicht handig om je systeem specs te plaatsen en het budget wat je voor de kaart over hebt?

oke,

CPU: AMD fx-4100 quadcore
videokaart: weten jullie al
RAM: 8gb
moederbord: staat in mijn eerste bericht

mijn budget is rond de 100-150 euro. iets daar boven kan ook nog

Eerst de specs plaatsen, dan kunnen we verder praten...
Naast de specs hebben we ook je budget nodig. Tegenwoordig is een budget van €150 - €250 realistisch als je een videokaart wilt hebben waarmee je een beetje kunt gamen.

Maar de HD 4350 is een zwaar verouderde kaart die mij tevens geen game kaart lijkt (want dat was de HD 4650 ook niet, dat waren kaarten voor grafische doeleinden zoals AutoCAD). Ik vrees ook voor een vervanging van je voeding aangezien de HD 4350 niet heel veel stroom verbruikt.

EDIT: we hebben ook het wattage van je voeding + het merk nodig en dit kan je alleen zien als je je pc open maakt (fysiek dan te verstaan). Het is niet mogelijk dit zonder de pc open te maken te weten. Als €150 je bovengrens is zal het lastig worden...

Laatst bewerkt:
oke ik kijk wel even

vooruit dan: 150-200 euro dan

en ik heb alles over de voeding niet zo goed kunnen vinden want het lag een beetje te diep. ik heb wel op de acherkant 100-240 VAC gezien

en het geld word pas morgen gestort maar dus is morgen echt de actie afgelopen?

en btw, is mijn prossecor oke?

de fx4100 is niet de snelste maar zou ook geen bottleneck moeten geven met die kaart zeker als je hem overclockt naar 4.5Ghz
wat we wel nog moeten weten is of je voeding krachtig genoeg is voor die kaart

voor die kaart heb je namelijk een 500watts A-merk voeding nodig dus even je kast open maken en kijken op de sticker van de voeding welk merk en hoeveel wattage deze kan leveren
die 240vac is het voltage die hij aan kan en niet de watts die hij kan leveren

Laatst bewerkt:
nou er stond 100-240 VAC, heeft dat er iets mee te maken?

nee dat is de voltage die hij aan kan heeft niks met het wattage te maken
is dit een kant en klaar merk systeem? zo ja kun je dan opschrijven welk merk/type pc dit is?

Laatst bewerkt:
ik heb echt geen idee waar ik dat moet vinden, want dit is geen merk pc

er zit een sticker op de voeding zelf deze zit aan de binnen kant van de pc kast je zult de kast open moeten schroeven om dit te zien
die sticker ziet er zo uit klikerdeklik

er is een kans dat je de voeding even los moet schroeven om op de sticker te kunnen kijken dit is de enige manier trouwens om er achter te komen

@xgamer
Graag je berichten aanpassen dan 1 regel als reactie plaatsen.
Heb nu een aantal van je berichten samengevoegd.
Gelieve de knop aanpassen gebruiken als je wat toe te voegen hebt aan je reactie.

Topic opgeschoond

hij heeft 500 watt

en als je het model wilt weten, het is: seasonic SS-500ET active PFC F3

Laatst bewerkt:
Seasonic is een A-merk en deze voeding heeft een efficiëntie van 82 % (http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817151080) dus het zou moeten kunnen of zie ik hier iets over het hoofd?

Ja, die actie is alleen vandaag geldig, morgen betaal je het volle pond. Ik heb zaterdag een mail van ALTERNATE gekregen waarin stond dat deze actie t/m zondag geldig is. Jammer dat je nu geen geld hebt.
Welke kaarten deel uitmaken van de actie kan ik helaas niet goed zien dus ik zou morgen (maandag) even voor de meest actuele prijzen kijken of anders wanneer je het geld hebt.

seasonic is idd A-merk, de voeding heeft 34amps op de 12 volt lijn de HD7870XT heeft 32amps nodig dus dat zit wel goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan