videokaart vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anass0

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2013
Ik wil me videokaart vervangen ik heb nu een radeon 9800 pro

Moet ik ook me voeding vervangen?

Acer aspire sa85

Mainboard : Acer E661FXM
Chipset : SiS 661FX/GX
Processor : Intel Pentium D 935 @ 3200 MHz
Physical Memory : 2048 MB (2 x 1024 DDR-SDRAM )
Video Card : RADEON 9800 PRO
Hard Disk : HDT72251 6DLA380 SCSI Disk Device (165GB)
DVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVD-RW_GSA-H11N
Monitor Type : AOC International 2043 - 20 inches

Welkom op het forum, Anass0!

Als jij een Acer E661FXM moederbord hebt, dan zit daar alleen een AGP-slot op om een videokaart in te plaatsen.
Moderne videokaarten hebben tegenwoordig een andere aansluiting nodig, namelijk PCI-e. En die aansluiting zit volgens mij niet op je moederbord.
Hier vind je de eigenschappen van jouw computer: http://panam.acer.com/acerpanam/desktop/0000/Acer/AspireSA85/AspireSA85sp2.shtml

Zo te zien gaat jouw computer al weer flink wat jaartjes mee. De Radeon 9800 Pro was destijds (10 jaar geleden?) een uitstekende grafische kaart. Ik weet niet of er nu snellere grafische kaarten met AGP-aansluiting te koop zijn. Maar zelf zou ik geen geld meer gaan investeren in een pc van die leeftijd.

Precies wat porrelaar zegt! Als ik jou was zou ik of de pc helemaal vervangen, en daar een goede videokaart bij halen. Of een ander moederbord bij jou pc halen. Ik weet niet of je verstand hebt van computers bouwen, maar anders kun je er zelf ook 1 bouwen. Dan kun je alles zelf bepalen wat jij er in wilt!

Bedankt voor jullie reactie
Ik zoek een videokaart voor eventje over een paar maanden ga ik een nieuwe pc kopen

Hebben jullie suggesties?

Als je huidige videokaart (de radeon 9800 pro) het nog doet, dan moet je hem niet vervangen. Je zult er qua prestaties niet op vooruitgaan, wanneer je een nieuwe AGP kaart koopt. Bovendien kun je die nieuwe videokaart niet plaatsen in je nieuwe pc die je over een paar maanden gaat kopen.

Is je huidige videokaart kapot? Dan zou ik voor die paar maanden niet gaan investeren in een nieuwe kaart, maar er een opzoeken op Markplaats: klik!
Bijvoorbeeld dit kaartje: klik. Dat kaartje presteert volgens mij wel minder goed dan de kaart die je nu hebt. Maar als het slechts is om een paar maanden te overbruggen, dan is dat misschien niet zo erg.

Ik ga er nu even van uit, dat je huidige kaart kapot is/niet goed meer werkt.
Zodra je een vervangende kaart binnen hebt, verwijder je eerst de software voor je oude kaart (via Configuratiescherm > Software). Daarna zet je de pc uit, je haalt de stroomkabel eraf en maakt hem open. Je verwijdert de oude grafische kaart en stopt de vervanger erin.
Je zet de stroomkabel erop en je zet de pc aan. Daarna haal je bij Nvidia of bij AMD de juiste driver op voor de grafische kaart en die installeer je.

Bedankt voor je hulp
Eerst zat er een nvidea kaart in die had ik vervangen door radeon 9800 maar me kaart doet het nog goed

Bestaat er dus geen sneller kaart dan radeon 9800 voor mij systeem

Ik heb even voor je gezocht, Anass0. Hier volgt een lijstje met AGP videokaarten die nu nog te koop zijn: klik!
De snelste kaart staat bovenaan in dat lijstje. Alleen de bovenste drie kaarten zijn (iets) sneller dan wat je nu hebt. Maar om nu meer dan € 100 uit te geven aan een AGP videokaart voor jouw computer lijkt me niet verstandig. Je kunt hem later immers niet inbouwen in je nieuwe computer. In nieuwe computers zit geen AGP-slot meer.
Mijn advies blijft dan ook: spaar wat langer door en koop dan een nieuwe pc, wanneer de huidige niet meer voldoet.

de HD4670 is dan nog een optie is echter wel duur maar valt nog het een en ander mee te gamen

de HD3450 zal eerder trager zijn dan sneller...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan