Videokaart vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsf12

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Hoi,
Ik ben zoals jullie waarschijnlijk wel gezien hebben in mijn andere topics bezig met het zoeken en samenstellen en dergelijke van een nieuwe desktop, maar ik bedenk me nu dat het veel goedkoper zal zijn om de videokaart en processor te vervangen want de rest is nog goed. Het enige is mijn huidige pc is een asus k50ij laptop dus mijn vraag is het mogelijk om de processor en videokaart van deze laptop te vervangen, zoja wat raden jullie aan voor medium kwaliteit gamen voor games zoals ghost recon. Mijn budget voor een mogelijke nieuwe videokaart en procesor is net zoals voor een nieuwe desktop 600€.

Hoi Niels,

Nou, dat je je laptop wil upgraden word a) niet goedkoop, en b) bijna onmogelijk.
Bij de meeste laptops zijn zowel de processor en de videokaartchip vast gesoldeerd op het moederboard.
Je zou kunnen proberen om een heel nieuw moederboard er in te plaatsen, met specificaties die aan jouw wensen voldoen, maar dat zal niet goedkoop worden.

Hallo

Hier zijn ettelijke dergelijke motherboards te koop.

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...s+k50ij&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

De geposte foto's doorlopende kun je duidelijk zien dat ...

De c.p.u. in een socket zit , en te vervangen is ...

De g.p.u. gesoldeerd is op het motherboard (g.p.u. zit naast de intelchipset)

Veel belangrijker (mits je er spelletjes op speelt) , is het feit dat de g.p.u. vastgelijmd is op het motherboard (4 hoeken)

Mocht deze ooit loskomen van het motherboard door oververhitting , kan deze laptop dus nooit deftig worden "gereflowd"

Hou deze dus zeker zuiver/stofvrij. (voorkomen is beter dan genezen)

Hoe je dit snel eenvoudig kunt doen :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter

Oke bedankt voor de reacties maar het lijkt mij het niet waard om dat te gaan doen de laptop is toch ook al 5 jaar oud en dan kan ik hem denk ik beter heel houden en er niet aan gaan knoeien want zo te zien gaat dat me toch nooit lukken.
Maar toch bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan