Videokaart Vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterwhoosaa

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2010
Hallo,

Ik wil graag mijn videokaart upgraden.

Mijn systeem op dit moment:

Intel Core i5 CPU 760 (QuadCore) 2.80Ghz
8Gb ddr3 geheugen.

Geforce 9800GT 1GB
(ik heb ook een EAH5570 Silent/DI/1GD2 maar volgens mij is de 9800GT beter)

Bij games zoals Rome 2 Total War en recente nieuwe games merk ik toch dat ik al moeite en FPS lag krijg op low settings.

Weten jullie misschien een videokaart (het liefst onder de 100 euro) waarmee ik deze spellen al een stuk beter zou kunnen spelen?
Het liefst op High settings natuurlijk. :d

Wat voor voeding heb je? bij een krap bemeten voeding past eigenlijk alleen de gtx750 zeker.

Bedankt voor de reacties,

Mijn voeding is 500 of 550 watt.

Ik zag trouwens dat je 2 videokaarten van precies 100 euro hebt gekozen. Als ik zeg maar 110 of 120 euro zou kunnen uitgeven worden de videokaarten dan veel beter?
Zo ja dan ben ik dat ook wel bereid te betalen.

Laatst bewerkt:
Nee helaas niet. Tot 120 euro krijg je enkel de 2GB varianten van deze kaarten, maar op niet al te hoge resoluties (to full HD) heb je aan 1GB nog wel genoeg.

(nu is het wel zo dat games ook wel steeds meer geheugen gaan gebruiken, dus het zal niet lang duren voordat 1GB eigenlijk te weinig wordt).

Nee, de R7 260X is sneller. De GTX 750Ti (dus met de Ti toevoeging) is vergelijkbaar met de R7 260X. De GTX 750 Ti is sneller dan de GTX 750 ;)

Ja op deze site stond ook de normale 750 iets hoger: (Ik weet natuurlijk niet hoe precies die site is)
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

De 2gb varianten van beide videokaarten is maar 10 euro duurder dus dan kan ik beter de 2gb versie pakken lijkt me.
Maakt het merk veel uit bij zo'n videokaart? Ik zag er van Gigabyte, XFX, MSI en Sapphire.

Trouwens bedankt voor de snelle reacties :D

Passmark zegt niet alles over de prestaties van de videokaarten. Deze test namelijk maar onder 1 conditie ;)

merk maakt eigenlijk niet zoveel uit. Verschil zit hem in de koelers die gemonteerd zijn (verschil in hoe goed ze koelen en hoe stil ze zijn, daar kan je het beste reviews voor nazoeken). Snelheidsverschillen tussen de verschillende merken. zijn eigenlijk niet merkbaar.

Niet echt, het is voornamelijk dat sommige mensen fan zijn van AMD, anderen van Nvidia. AMD is vaak ietsje goedkoper, maar daar staat vaak een iets hoger stroomverbruik tegenover. Wat je ook ziet is dat er games zijn waarin Nvidia kaarten beter presteren en er games zijn waarin AMD kaarten beter presteren. Dit is ongeveer 50/50, dus dat is ook niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken ;)

Oke. :P

Mijn geforce 9800GT verbruikt 90 watt. Die amd 260x verbruikt 115.
Dus dat zou gewoon moeten werken toch? :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan