Videokaart vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaertner

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Ik heb een paar maanden terug mijn videokaart vervangen. Op advies van de verkoper gekozen voor een Nvidia GeForce GT630.
Hiervoor had ik een veel duurdere kaart, maar ivm bezuinigingen voor deze gekozen.

Helaas kan deze kaart niet eens fatsoelijk GTA IV aan en ook geen FIFIA 14.
Volgend jaar willen we GTA V op de PC kunnen spelen.

Welke videokaart moet ik aanschaffen om de komende 2 jaar weer vooruit kan.
Hieronder een screenshot van mijn systeem.

PC.jpg

Budget is niet zozeer belangrijk, maar hoe goedkoper des te beter natuurlijk.

Erik

Beeldscherm.jpgPC.jpg

Laatst bewerkt:
Er zit geen screenshot bij :)

Ikzelf doe het al een tijdje met een GTX 760. Die doet het erg goed! GTA IV(ULTRA) is geen probleem en FIFA moet ook lukken :)
Dit is zeer zeker niet de beste kaart maar kan je wel erg goedkoop op de kop tikken :D

die screenshot werkt niet probeer het bij te snijden

Laatst bewerkt:
U kunt de foto uploaden naar bijv. imgur en dan kunt u de link gebruiken om het naar helpmij te krijgen met de volgende code:

Code:
[ smallimg]url hier[ /smallimg]

zonder spatie tussen de [ en de s

screenshot werkt bij mij wel? is de url van imgur wel te bekijken?

Bijna goed de foto geplaatst :)
U dient op imgur eerst nog op de foto te drukken dan krijgt u de "echte" link (in dit geval: http://i.imgur.com/cnLSaaW.jpg)
Dan werkt hij wel goed:

[smallimg]http://i.imgur.com/cnLSaaW.jpg[/smallimg]

De rest van uw systeem is prima geschikt voor gaming :thumb:
Enige mogelijke probleem is dan de voeding en hoeveel watt deze is. Hiervoor zal u de kast moeten openen en een foto van de voeding moeten plaatsen :D

Cooler Master Silent pro M700 700 watt 20+24 pins

Ik had een Sapphire Radeon HD4890 Toxic Gamestar 1024mb in de pc zitten, maar deze ging kapot.

Laatst bewerkt:
Wacht effe: als je hier een te krachtige kaart in zet, dan heb je er niet zo veel aan omdat de rest van het systeem dan de videokaart bottleneckt. Deze pc heeft maar 4GB werkgeheugen, dat is te weinig voor de huidige games. Ook is de Phenom II 955 al enige tijd niet voldoende om de huidige games te kunnen draaien. Met andere woorden: je zal meer moeten upgraden dan enkel de videokaart, anders heeft het geen nut omdat je pc mank loopt. Een R9 280 of een GTX760 kan ik dan dus ook niet aanraden omdat deze niet voluit hun werk zullen kunnen doen door de rest van de onderdelen.

K1pje, de essentie van het verhaal klopt. Al is niet alles zo zwart wit.

Een Phenom II 955 is een redelijke CPU en die kan nog prima mee in de markt van vandaag.
Aangezien de TS waarschijnlijk geen geld heeft voor een compleet nieuwe pc (deze moest reeds nog bezuinigen op deze luxe voorwerpen), is het helemaal niet gek om er een 760 bijv. in te doen. De pc zal zeer zeker niet op FULL HD en alles naar de max 60fps halen maar om te zeggen dat de pc niets meer aankan is ook weer niet terecht.

Hier bijv. een video van eenzelfde setup met een 760:
[video=youtube;1AnZXW304IQ]https://www.youtube.com/watch?v=1AnZXW304IQ[/video]

Het geheugen ben ik overigens wel mee eens. Deze zullen zeker voor GTA V ook vervangen moeten worden :)

ik kan er nog wel 4gb bijprikken.
het is een Corsair 4gb pc3-12800 1600mhz non ecc kit of 2, gekocht bij salland.
zou deze nog te krijgen zijn.

en werkt alles dan weer soepel met de voorgestelde kaarten?

Zoals aangegeven mag u er geen wonderen van verwachten. Gamen op een gereduceerde resolutie of met lagere settings kan wel gewoon erg soepel.

De corsair die u opnoemt neem ik aan dat dat 2x2gb is? dan kunt u het beste naar 2x4 overstappen.

Als u de computer goed afsluit, de kabels er allemaal uittrekt kan er niet veel bijzonders gebeuren. Hoe de videokaart er nu in zit moet jouw nieuwe erin. Dus maak foto's dit kan ooit handig zijn als je meerdere kabels los moet maken. Tenzij u goed kan onthouden. Geheugen-kaartjes hoeft ook geen probleem te zijn omdat die er maar op een manier erin passen.

Ja dat is prima geheugen dat je daar hebt uitgekozen let wel op dat je ze in dual channel zet

En voor de videokaart zelf zou ik voor een r9 280 gaan iets goedkoper en is minstens net zo goed

Heel erg bedankt allemaal.
Hij mag gesloten worden hoe ging dat ook al weer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan