Videokaart verwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TopVersnelling

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Ik heb nu een ATi Sapphire Radeon HD3850 Ultimate. Ik wil graag overstappen naar de: XFX GTS 250 512 mb.
Ik weet dat ik de stuurprogramma's moet uitschakelen ofzoiets. Hoe moet dat?

je weet aparaatbeheer te vinden neem ik aan
daar rechts klik op je videokaart en dan verwijderen kiezen

En heb ik dan nog wel grafisch? En ik weet ook al hoe de drivers te verwijderen nl met drivercleaner.

als je driver van je kaart verwijderd ,krijg je daarna standaard windows vga

ok hier ff in stapjes:

1. verwijderd je huidige videokaart driver. ga naar apparaten beheer (windows toets + R, dan typ je devmgmt.msc) zoek onder beeldschermadapters en verwijder je het apparaat.

2. schakel de pc uit haal de stroom uit de stekker en koppel ook de monitor los anders heb je kans dat je een schok van de monitor krijgt.

3. haal de pc kast open en haal de videokaart eruit.

4. doe de nieuwe videokaart in pc en kijk goed of alle stekkers goed zijn aangesloten.

5. sluit monitor en pc weer aan en start hem op. (alles zal nu heel groot 800x600 of lager en lelijk eruit zien maar dat is normaal).

6. download de drivers van de nvidia site (dit kun je eigelijk beter van te voren doen) en installeer ze. nu zou je kaart moeten werken. en niet vergeten opnieuw op te starten natuurlijk.

Eerst software verwijderen en dan ontkoppelen?

Bijlagen

• bladiebla.jpg
    bladiebla.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 24
Jep.

1. Drivers deinstalleren en alvast drivers voor je nieuwe kaart downloaden
2. PC uitzetten, stroomkabel naar voeding en monitor loskoppelen
3. Aantal keer op de aan/uit knop van je pc drukken om alles te ontladen (er blijft altijd wat spanning achter)
4. Statisch ontladen aan een geaard voorwerp, zoals een ongeverfde pijp van de kachel (eventjes 10 seconden met beide handen beethouden is genoeg)
5. Kast open en kaart verwijderen
6. Nieuwe kaart erin, kast dicht en alles weer aansluiten (let ook op eventuele kabels van de voeding naar de nieuwe kaart!)
7. Opstarten, drivers installeren, voor de zekerheid even herstarten
8. Genieten van je nieuwe videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan