Videokaart/voeding-combinatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jespertje123

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Hallo,
Ik wil graag mijn pc (een Dell Inspiron 620, niet de kleine versie maar de grotere) geschikt maken voor gaming. Daarom wil ik graag een nieuwe videokaart plaatsen, maar voor een echte goede videokaart heb ik ook een nieuwe voeding nodig. Mijn pc heeft namelijk een voeding van maar 300W.

Ik had deze twee gezien:
- Corsair CX 600WATT V2 voeding
- EVGA GeForce GTX560 Ti Superclock videokaart

Mijn pc heeft één PCI-express x16 slot, kan hier dan ook een kaart voor PCI-express 2.0 in?

Alvast bedankt,
Jesper

Ja,dit kan.......PCI-E 2.0 is gewoon een standaard,en X16 zijn de lanes die benut kunnen worden door de snelheid van PCI-E 2.0.

Ja, dat moet in principe werken.

Helaas lees ik op het Dell forum dat Dell per PC-model slechts een paar videokaarten geschikt verklaart en voor niet-Dell videokaarten geen ondersteuning geeft.
Zorg in ieder geval dat je de nieuwste bios-update hebt geinstalleerd.

Ok, maar hoe download ik een nieuwe BIOS-update en waarom moet dit precies? En wat moet ik me erbij voorstellen dat Dell deze kaarten niet ondersteunt. Ik ben verder niet zo goed thuis in dat soort dingen.:o

Alvast bedankt,
Jesper

Met elke Dell wordt tegenwoordig het programma "Dell Support Center" meegeleverd. Met de button rechts bovenin kun je het programma op laten zoeken welke updates (bios, drivers etc) op jouw PC van toepassing zijn. Vanuit de lijst kun je de gewenste onderdelen downloaden.
Updates zijn er om verschillende redenen. Ik verzin er maar een paar:
- er is een bug ontdekt die is hersteld in de nieuwe versie
- er is een snelheidverbetering gerealiseerd
- er is een nieuw apparaat die door het nieuwe bios wordt ondersteund

Oké, dat lijkt me dan behoorlijk simpel! :d In principe zou ik dan als ik een nieuwe voeding plaats en de updates installeer, een nieuwe snelle videokaart kunnen plaatsen in mijn Inspiron 620?

Hallo alweer, ik heb een paar dagen geleden mijn nieuwe videokaart en nieuwe voeding binnen gekregen.:thumb: (de videokaart en voeding die ik eerder in dit topic heb aangegeven) Installatie ging allemaal erg makkelijk, en de videokaart en voeding doen het ook. Spellen gaat nu veel vloeiender dan eerst, maar ik vind de kwaliteit (als je ver weg kijkt) toch nog niet helemaal top en soms schokt het beeld ook nog wat. Ik denk eerlijk gezegd dat dit door mijn processor komt, ik heb namelijk een Intel Core i3-2100 processor. Ik denk dat die de prestaties van de videokaart ook een beetje tegenhouden. Heb ik hier gelijk in of kunnen er ook nog andere factoren zijn die de prestatie van deze kaart tegenhouden? (Volgens mij is de GTX560 Ti Superclocked toch een aardig goede kaart) Ik ben sowieso van plan om door te sparen en een nieuwe behuizing (full-tower) en een goed moederbord + goede processor te kopen, en dan monteer ik de CD speler, harde schijf enz. gewoon van de Inspiron naar de nieuwe kast.

Jesper

i3 2100 vormt geen bottleneck voor die kaart dat weet ik zeer zeker
ik weet niet welk spel je probeert te spelen en op welke resolutie dit is namelijk een groot factor om te bepalen wat een bottleneck zou kunnen zijn
ook moet je checken of je internet connectie wel optimaal is dit kan ook een boosdoener zijn

Laatst bewerkt:
Ik speelde op dat moment "Railworks 3 Train Simulator 2012" op 1920x1080. De grafische instellingen stonden op dat moment allemaal op het maximale. Ook in het Nvidia-configuratiescherm heb ik de instellingen staan op 'kwaliteit' in plaats van 'prestatie'.

Jesper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan