Videokaart voor 3 schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hoi,

Ik zoek een videokaart waar ik 3 schermen op kan aansluiten, de schermen zijn qua grootte niet gelijk, het is 1x 24 inch en 2x 17 inch. Ik hoef er geen spellen mee te spelen. Ik wil gewoon drie schermen naast elkaar hebben waar ik een
beursapplicatie mee kan draaien, dus op 3 verschillende schermen drie verschillende grafieken. Wie geeft raad? Ik gebruik Windows 7 64 Bits maar kan ook met XP werken.

Groet!
Johan

3 schermen op dezelfde kaart kan alleen als 1 van de monitoren een displayport ingang heeft. Voor dit soort toepassingen zijn twee goedkope kaartjes ook een uitkomst, maar dan moet je wel een moederbord hebben die dat ondersteund.

Kijk eens of deze kaart iets voor jou is.

De chip wel, maar deze kaart kan dus niet alle 3 de poorten simultaan aansturen. Deze variant heeft ook geen displayport dus ook geen mogelijkheid voor een derde monitor. HD 5xxx, 6xxx en 7xxx kaarten kunnen 2 actieve poorten + displayport hebben (of 4 displayport). De displayport uitgang kan via een adapter wel worden omgezet in hdmi/dvi/vga maar is relatief duur. Het makkelijkste is dus 2 monitoren met DVI/HDMI/VGA en 1 met displayport. Of twee goedkope kaartjes van het type dat je reeds had aangegeven.

Ik noem dat relatief duur, daar je een complete videokaart voor 50 euro kunt krijgen ;) Maar inderdaad met zo'n converter kun je 3 schermen aansluiten

.....daar je een complete videokaart voor 50 euro kunt krijgen

heb je absoluut gelijk in!Maar de goedkoopste met eyefinity support zal zo rond de 70-75€ zitten,en dan heb je alleen maar eyefinity support voor programma's,je game experience met die 3 schermen zal teleurstellend zijn....
de OP kan natuurlijk ook een Flex edition kopen,iets duurder,maar geen displayport adapter nodig..........

@roadwork OP gaat niet gamen....
en zelfs al zou je gaan willen gamen dan kun je voor dat bedrag wat dat matrox geval kost prima een game kaart kopen die genoeg Vram heeft voor 3 schermen

Laatst bewerkt:
@roadwork OP gaat niet gamen....

Weet ik,mijn punt was dat je voor 50 euries geen deftige kaart met eyefinity support kan vinden,en dus de prijsvergelijking tussen die sapphire displayport adapter en een 50€ videokaart een beetje irrelevant is...........
Wat de Matrox betreft,ben ik het met je eens.....veel te duur ivm een "normale" kaart......

Deze kaart link van 50 euro kan 3 monitoren aansturen. Echter moet 1 ervan dan VGA. De goedkoopste optie met alles digitaal is op het moment inderdaad de optie van firestorm

Zou ook voor die van Firest0rm gaan,als gaming geen vereiste is voor de OP........die 5450 ondersteund idd eyefinity,maar is dat ding nu nog verkrijgbaar?:shocked:
De 5650 met dp is al zo moeilijk te vinden....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan