Videokaart voor dell desktop pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessevw

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Hallo,
Ik zou graag een nieuwe videokaart in mijn computer plaatsen. Het is een dell en ik vroeg mij af of het überhaupt mogelijk is en of jullie mij een videokaart kunnen adviseren.
Hier wat informatie over mijn pc:

Moederbord : Dell 04GJJT
Chipset : AMD 785G
Processor : AMD Phenom II X4 820 @ 2800 MHz
Fysiek Geheugen : 6144 MBDDR3-SDRAM
Videokaart : ATI Radeon HD 5450
Harde Schijf : Western Digital WD6400AAKS-75A7B2 ATA Device (640GB)
DVD-Rom Station : QPEZYV MJWHIJK5EV4
DVD-Rom Station : Toshiba-Samsung DVD+-RW TS-H653G
Netwerkkaart : Broadcom NetLink BCM57788 Gigabit Ethernet PCIe
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home Editie Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX : Versie 11.00
LPC bus : Ja
PCI Bus : Ja
Bus PCI-Express : Ja
USB Bus : Ja
SMBus/i2c Bus : Ja
Bus HyperTransport : Ja
Bus QPI : Nee
Bus CardBus : Nee
Bus FireWire : Nee

Een spel dat ik bijvoorbeeld wil spelen is far cry 3. Mijn budget is max 150 euro.

dan heb je ook een nieuwe voeding nodig 300watts is te weinig voor een game kaart
denk dat je het met een HD7770 al red dan hou je nog wat geld over voor een voeding

Er zijn geen videokaarten met dezelfde prestaties die minder watt nodig hebben?

nee helaas niet die 300watts voeding is net genoeg om dat systeem aan te kunnen wil je upgraden zul je echt een andere voeding moeten plaatsen

Je moet ook rekenen dat die 300w waarschijnlijk de power is die hij maar enkele seconden kan aanhouden. Het aantal watt dat hij zal kunnen geven is waarschijnlijk 240 (in de veronderstelling dat hij gecertificeerd is)

Bedankt voor alle reacties! Ik denk toch dat ik mijn budget wat ga verhogen. Ik wil dan waarschijnlijk voor de HD7850 gaan. Zou 500 watt dan nog steeds voldoen?

Ja, 500 watt voldoet nog steeds, zorg wel voor a) een A-merk voeding (dus bijvoorbeeld OCZ, Cooler Master, XFX, Corsair, Be Quiet) en b) een voeding met minstens een 80 PLUS Bronze certificaat, dus met minstens een efficiëntie boven de 82 %.

Laatst bewerkt:
Daar moet ik je even op verbeteren, 80+ Bronze is 82-85%. Een gewone 80+ certificatie is 80%

@subplayer, ik heb een modulaire voeding gehad die een 80 PLUS certificaat, zonder Bronze, had met een efficiëntie van 82 %. Hoe kan dat?

Dat weet ik maar in de geupgrade Packard Bell die ik nog steeds heb, en waarschijnlijk een van mijn ouders gaat gebruiken, zit een OCZ Modstream Pro 500 watt 80 PLUS en die is 82 % en niet bronze gecertificeerd.

niet alle voedingen worden getest dat is een keuzen van de fabrikant!
en soms zijn er andere redenen waar een voeding het minder doet waardoor de efficientie omlaag gaan
verschillende Vrails te hoog op gegeven watts etc etc

Ik heb nog een vraag: Hoe weet ik of de voeding geschikt is voor mijn pc en of er genoeg kabeltjes aanwezig zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan