Videokaart voor gaming PC (250 - 300 euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse0404

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Sinds kort ben ik bezig een gaming PC samen te stellen. Op Azerty heb ik het volgende mandje gemaakt:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...562705]=1&product[565767]=1&product[558961]=1

Het enige wat mij hier niet zo aan bevalt is de prijs van de videokaart. Ik wil liever iets minder uitgeven dan de 425 euro die de huidige kost. Kan iemand mij adviseren wat voor een kaart ik het beste kan krijgen voor 250 - 300 euro? Zou je er ook bij kunnen vermelden of deze kaart compatibel is met het moederbord? Als er verder nog aanmerkingen zijn op de samenstelling, hoor ik het graag (hou er wel even rekening mee dat dit de eerste PC is die ik heb samengesteld en ik dus vast wel beginnersfouten heb gemaakt).

Alvast bedankt :)

hallo !

Het ligt eraan wat je met de videokaart wilt doen, wil je grafisch bewerken of gewoon spelletjes spelen op max / ultra? Als je het
laatste wilt raad ik je zeker aan om een mooie videokaart te nemen van rond de 300 euro. Deze kaart voldoet daar waarschijnlijk wel aan.

Klikkerdeklik

Bedankt voor je reactie! Ik ben van plan gewoon spelletjes te spelen, dus deze kaart zou goed moeten zijn. Ik vraag me alleen af hoe lang de kaart meegaat (maw; hoe lang ik alles op high / ultra kan spelen)? Zit nog de afweging te maken tussen het kopen van een duurdere kaart die langer meegaat of het nemen van een goedkopere kaart en die om de zoveel tijd te upgraden. Dit is is voor het geval dat er weer een nieuwe ontwikkeling plaatsvindt en mijn kaart die technologie niet meer aan boord heeft. Het lijkt me dan minder erg om een videokaart van 270 euro te vervangen dan eentje van 425. Wat zou je me hierover kunnen adviseren? Hoe zag het lijstje er verder trouwens uit, heb ik geen fouten gemaakt? :P

Of geen SSD pakken, over een jaar heeft die 670 al weer moeite met sommige games, de 770/780 niet, en je kunt later nog een SSD erin bouwen is makkelijker en Veel goedkoper dan een GPU upgrade

Ok, dus volgens jou zou ik beter de 770/780 kunnen nemen. Hoe toekomstbestendig is die in vergelijking met de 660/670?

Ja, want de 660/670 zullen BF4 en GTA V al niet kunnen maxen, en de games worden in de toekomst alleen maar zwaarder.
de 770 staat gelijk aan de 680 die zullen het nog een jaar uithouden, van deze 2 is de 770 het beste, nieuw en goedkoper.

De 780 is het beste paard van stal haha :P
Met deze kaart die ik sterk aanraad als je een future proof game pc wilt, kan de kommende 3-4 jaar vrijwel alles maxen.

Daarom push ik ook steeds erop dat je een 780 moet nemen en later een SSD, want als je nu een GPU van 300 pakt die 1 jaar nog meegaat (om alles op ultra te kunnen spelen)
dan "moet" je een van 500 gaan kopen over 1-2 jaar die je ook gewoon nu kunt kopen die 3-4 jaar minstens alles maxed out kan spelen. Je gaat nu geen GPU van 300 kopen en over een jaar een van 500 om te upgraden :P

Een SSD daarentegen kost je 100-150 EUR en kun je altijd upgraden.

Laatst bewerkt:
Hmm, ik heb het even bekeken. De 780 zit wel tegen de 600 euro aan, dat zit nogal buiten m'n budget (het plan was 1200 uit te geven, exclusief randapparatuur). :P Hoe lang schat je in dat ik het volhoud met de 770? (http://azerty.nl/0-5644-626333/msi-gtx770-lightning-.html) Mocht het echt een significant verschil zijn, dan ben ik misschien wel bereid m'n budget te vergroten.

Hmm, ik heb het even bekeken. De 780 zit wel tegen de 600 euro aan, dat zit nogal buiten m'n budget (het plan was 1200 uit te geven, exclusief randapparatuur). :P Hoe lang schat je in dat ik het volhoud met de 770? (http://azerty.nl/0-5644-626333/msi-gtx770-lightning-.html) Mocht het echt een significant verschil zijn, dan ben ik misschien wel bereid m'n budget te vergroten.

De 770 ia perfect voor 1080p gaming, de Msi variant is hoog geclockt, en door de koeler kun je hem ook nog eens overklokken.

Dus een goede keuze.

Ok, dan lijkt het erop dat ik m'n videokaart heb gevonden :D Bedankt voor de hulp! Ik laat het topic nog even openstaan voor het geval iemand suggesties / opmerkingen heeft, maar zodra ik m'n bestelling op Azerty heb geplaatst, sluit ik 'm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan