Videokaart voor mijn systeem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROYONIX

Banned
Lid geworden
14 apr 2011
Ik dacht zelf rond zoeken ( heb ook gedaan ! ) voor mijn game systeem een videokaart en heb toch gevonden DEZE ! :o, :( maar mijn privé monteur heeft me bijna achter mijn oren gegeven toen hij zag wat ik gevonden heb en zei nee jouw systeem verdient veel betere kaart en bla. bla. dus nu durf ik niet echt verder te zoeken heb ik liever van deskundige' n hier op helpmij.nl goede tip over plz ??

Min systeem ( in het kort ! ) is dus zo :

Paradigit Extreme X944
W7 Ultimate 64bit
Intel Core i7 i-920 4X2,66GHZ 8M, BOX
4,80GT/s QuickPath Interconnect
MSI X58 Pro-E DDR3-1333 PCI-E ATX->
->LGA1366/ LAN/ S-ATA// USB2.0
6GB A-Data DDR3 Triple Channel G(3X2GB)
High Performance geheugen CL8/Heatsink
CoolerMaster 600W Sillent pro
Modulair/80+/SLI Retail
Quad Core dus
enz..enz..enz..

Net zoals jullie misschien sommigen weten ik ben extreem veel bezig met video-bewerkingen dan geavanceerden flash/gif/foto ( alle extensies ! ) bewerkingen, vaak ook tegelijk en plus ook ben dol op games ( ik wil laatste nieuwe games kunnen ook spelen ) en mijn eisen bij video kaart zijn ook ongv. zo : eigenschappen welke wil ik onherroepelijk hebben, Maximale temperatuur ongv (in bedrijf) 90°C of meer,PhysX sowieso,Volledige HD,TV hoef niet,Open GL ondersteuning,CUDA,HDCP, met eigen geheugen ook, DVI/HDMI porten, SLI 2-way ofzo enz..
En binnen budget van en T/M 200 € leverbaar en bestelbaar :D weten jullie dus ergens zoiets ??:o:o

P.S. Is het beter met actieve of passieve koeling ?

Laatst bewerkt:
Privé monteur? Ten eerste: ontsla hem als hij in arbeidsverhouding tot je staat of zeg tegen hem dat hij niet mag bepalen welke hardware jij in je pc stopt behalve als hij tevens je curator en jij door de rechter handelingsonbekwaam bent verklaard of goederen onder bewind staan. Behalve die kleine uitzonderingen (en nog een paar zoals mentorschap) mag niemand bepalen welke rechtshandelingen een meerderjarige al dan niet mag verrichten, daarom ben je ook handelingsbekwaam.

Dan inhoudelijk:
- de monteur heeft wel gelijk, maar je hebt nu al een zwaar verouderd systeem dus dan kan je beter een gehele nieuwe pc kopen want je bent een veeleisende gebruiker;
- voor €210 heb je deze: http://azerty.nl/8-3921-576423/club-3d-radeon-pokerseries-hd.html;
- dat is een veel betere kaart dan de GTX 660, zowel qua geheugenarchitectuur als grafische chip.

:shocked: Currator ?? mentor ???:D Ach neee tjonge jonge nee ben niet zoover heh da's goede van je a'la ..:thumb: nee die heb ik zomaar gezet omdat die van mijn neef kind is, en met privé bedoelde ik omdat hij inderdaad ergens in een PC winkel werkt enz..
dus jij denkt dat HD 7870 jokerCard XT Limited Edition beter is ?? ( 'k heb zeer slechte verhaaltjes over Club's kaarten gehort :( ) maar ook over MSI kaarten weet ik dat zijn op stilte bekend en dat komt als een mooie eigenschap toch ??

Moet zeggen dat ik het met Stormbreaker eens ben (beste prestatie/geld verhouding), maar over dat punt je een geheel nieuwe pc moet kopen niet.
i7 920 gaat waarschijnlijk nog tijdje mee niet lang op die snelheid maar nog wel een jaartje. Deze is dan ook te overclocken naar 4.5 ghz waardoor je er nog langer mee vooruit kunt (overclocken let wel op hoe je dit moet en of je de juiste benodigdheden hebt denk aan bijv. waterkoeling).

Sorry, had het dan verkeerd begrepen dacht dat je pc door iemand onderhouden werd die bepaalde wat er ging gebeuren.

Bij 4launcg kan je ook deze kaart kopen:
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-133654
Dat is de variant van Sapphire.

De HD 7870 XT heeft dezelfde maar iets teruggeklokte chip van de HD 7950 en heeft een 256-bit geheugenbus en een goede kloksnelheid. Dat maakt de kaart de beste kaart om voor relatief weinig geld toch een goede gamekaart te kopen. In andere topics op het forum wordt deze kaart ook geadviseerd. Hij is echt veel beter dan de GTX 660.

:D Snap ik je Stormbreaker :thumb: en toch is dit even mijn eigen schuld, ik heb die een beetje op grappige manier beschreven ..:D

:thumb: hey hoi :) die HD7870 XT 2GB bij 4launch lijkt me eer zeer goede optie echt wel, zal wel overwegen, en dan nog ff vragen wat is dan bedoeling met passief of actief koeling ( die maak ik me nu ook druk om ) ?? :( is het niet zo dat actieve sneller versleten worden ?

Laatst bewerkt:
Je moet tegenwoordig altijd actieve koeling nemen, iedere mid- en highend kaart heeft tegenwoordig actieve koeling. Vroeger had men ook nog wel eens passieve koeling, maar dan moet je een hele goede airflow hebben. Met een kaart met een dergelijke PCB als een HD 7870 XT of GTX 660 e.d. is het al onmogelijk om passieve koeling toe te brengen, de huidige kaarten hebben veel meer koeling nodig omdat ze veel krachtiger zijn.

:( Nu twijfel ik tussen Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD7870 XT 2GB kwa prijs en ASUS H7870-DC2TG-2GD5-V2 kwa uitstekende test bij hardware info ( wat is het echte verschil ?? en of CUDA ook aanwezig is ? die stukje kan ik nergens merken ) lees ik toevallig bij Hardware INFO dat ASUS H7870-DC2TG-2GD5-V2 de beste kaart is die je kunt kopen wanneer ze afgaan op de testresultaten, het is de snelste én één van de stilste enz... dus wat moet ik nu :( die mijn eigen eisen wat ik beschreef kan ik niet echt nu bij hardware info vinden bij allebei kaarten, en ook bij deze ASUS H7870-DC2TG-2GD5-V2 niet ?:confused:

Nee, de ASUS is niet sneller want heeft geen tahiti le chip, maar wel stiller. Wat vind je belangrijk? De meeste FPS voor de laagste prijs of een hele stille videokaart? ASUS is qua merk iets beter dan Sapphire maar wel een stuk duurder.

:( tuurlijk FPS is ( zijn ) me van grotere belang maar is het CUDA ook aanwezig ? die namelijk kan niet, ergens lezen :o

Laatst bewerkt:
Nee, maar wil je per se CUDA hebben? Valt met CUDA de GTX 660 dan sneller te maken als de HD 7870 XT? Ik denk het niet anders had niemand meer een AMD kaart gekocht.

:) Uch nee met CUDA denk ik nu niet direct aan het snelheid maar CUDA heb nodig voor mijn eigen af/ en toe zelf gemaakte programma's en i.v.m. videobewerkings- en rendersoftware enz. plus ook nog CUDA en open GL ondersteuning zijn zeer van belang bij games en die heb je dus alleen maar bij NVIDIA kaarten toch ??

Laatst bewerkt:
Dan zou ik even wachten op de nvidia GTX 760 Ti alleen die is niet in je budget. Anders zou ik toch de GTX 660 kopen.

:confused: Na ja oke heb ik gewoon eentje toch nodig tm MAX. 250/260 € en dat grafisch je die op alle kanten gebruiken kan, en ook voor nieuwste games, plus het echt moet GPU/CUDA/ Open GL/ SLI/ en PhysX eigenschappen hebben , en die Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD7870 XT 2GB als je vergelijkt met aantal anderen ATI of NVIDIA kaarten is het niet echt en of voldoende snel voor behoorlijk computer zaken dat je echt nodig bijna altijd hebt, phuuh waarvoor is het dan echt gebruikelijk die nieuwe tahiti le chip of überhaupt deze gehele kaart ? ..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan