Videokaart voor nieuwe game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

znight

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2010
Hallo iedereen,
Ik heb een nieuwe pc gekocht met de volgende specs:
I5 6600k, Asus z170 pro gaming moederbord, Samsung SSD 850 Evo, 16gb ram, Consair CX750 voeding

Nu wil ik graag een nieuwe videokaart erbij. Ik heb eigenlijk 4 mogelijkheden en zou graag willen weten wat jullie zouden doen:
1) een 2e hands GeForce GTX 970 kopen
2) een nieuwe GeForce GTX 970 kopen
3) even wachten en voor paar tientjes meer de GTX 1070 kopen
4) iets anders......

Budget is eigenlijk max 350.

Indien jullie meer info willen, hoor ik her graag.

Exit: merk voeding aangepast + SSD

Laatst bewerkt:
Alleen even voor de volledigheid:

welk merk en type voeding is het?

GTX 10xxx ga je niet redden, de 1070 krijgt een adviesprijs mee van $ 379,- , dat is € 334, daar komt dan nog minimaal 21% BTW bij ( en invoerrechten ) dus zit je al op een minimum adviesprijs van € 404.
Lijkt me sterk dat de winkelprijs dan onder de € 350 uit komt.
Een GTX 980 is duurder dus geen optie...ik zou even wachten tot de daadwerkelijke retail-prijzen bekend zijn. :thumb:

GTX 10xxx ga je niet redden, de 1070 krijgt een adviesprijs mee van $ 379,- , dat is € 334, daar komt dan nog minimaal 21% BTW bij ( en invoerrechten ) dus zit je al op een minimum adviesprijs van € 404.
Lijkt me sterk dat de winkelprijs dan onder de € 350 uit komt.
Een GTX 980 is duurder dus geen optie...ik zou even wachten tot de daadwerkelijke retail-prijzen bekend zijn. :thumb:

Thnx voor je snelle reactie. Dat is inderdaad de volgende vraag mocht het €400 gaan kosten, of een 970 of de 1070. Maar ik zal eens tot 10 juni wachten :)

In het laatste geval zou ik de 1070 pakken :)
Ik verwacht dat de 1070 bij verkrijgbaarheid rond de € 385 - 390 zal gaan kosten in eerste aanleg...daarna zal de prijs geleidelijk zakken naar rond de € 375 verwacht ik.

Laatst bewerkt:
een nieuwe GTX 970 kost €332 dus binnen budget http://tweakers.net/pricewatch/416125/msi-geforce-gtx-970-gaming-4g.html
De GTX 970 sprak mij erg aan vanwege het lage stroomgebruik als ie idle draait (en dat is eigenlijk constant als je niet gamed).
Dat betekent ook minder warmte ontwikkeling (kwam goed uit de afgelopen twee weken :-)

Al die andere kaarten, ook de nieuwste, gebruiken allemaal meer stroom dan de GTX 970, maar die zijn dan ook weer krachtiger.
Maar ik speel The Division met een GTX 970 zonder enig probleem en met mooie graphics. Dus goed genoeg voor een van de zwaarste games van dit moment.
Ik zou geen 2e hands kopen, want je moet je altijd afvragen waarom iemand zo'n goeie kaart wegdoet.
Ik had eerst de ASUS kaart gekocht maar die ded het niet goed. Geruild voor de mSI en die doet het perfect.

Ik zou ziezo wachten tot de 1070, dat is een no brainer.

Een 970 kopen is echt geen slimme zet, of je koopt hem voor 200 euro tweedehands anders zou ik gewoon wachten tot de gtx 1070,

Een nieuwe gtx 970 kopen is GEEN OPTIE!!!!!

De 1070 is krachtiger dan de titan x dus ja, ik weet mijn keuze al. ;)

Laatst bewerkt:
Ik zou ziezo wachten tot de 1070, dat is een no brainer.

Dat hangt er maar helemaal vanaf wat je vereisten zijn:
Als je altijd het nieuwste wilt, ongeacht prijs, stroomverbruik, mogelijke gebreken/problemen van nieuwe technologie, etc. dan heeft u helemaal gelijk
Maar als je kijkt wat je exact nodig hebt en kunt/wilt betalen, dan zou de keuze wel eens anders kunnen uitvallen.
Zo zou het me niets verbazen dat als de nieuwste modellen op de markt komen, de bestaande modellen behoorlijk in prijs omlaag gaan.

Kortom, er zijn meer aspecten die de keuze bepalen dan alleen maar het nieuwste willen hebben.

Ook toekomstig uit te brengen games vallen daar onder en dan is het aanschaffen van een verouderde kaart, ondanks een aantrekkelijke prijs, geen slimme zet.
Hetzelfde geldt voor de aanschaf van een gebruikte GTX 970, je moet je afvragen waarom iemand zo'n kaat weg doet, dat kan vele oorzaken hebben.
Energie-verbruik zal in dat opzicht niet de reden zijn, TS beschikt over een 750 Watt voeding, laat het verschil in energie-verbruik nou eens € 3 op jaarbasis zijn...
Denk niet dat er iemand is die daar wakker van ligt, evenals het iets warmer worden van zo'n kaart aangezien een goede luchtstroom in de kast een 1e vereiste is voor een game-pc. :rolleyes:

Dus in dat opzicht:
Ik zou ziezo wachten tot de 1070, dat is een no brainer
ben ik het met Eli eens :p

Bij warmte ontwikkeling denk ik niet zo zeer aan de koeling van de pc (want die is natuurlijk erg goed:-), maar aan de persoon die achter die pc zit.
Met een GTX 970 was het de afgelopen dagen al bijna noodzakelijk om in je zwembroek te gamen en een teiltje ijswater voor je voeten.
Ik moet er niet aan denken hoe warm het in je pc-kamer wordt als je zo'n zwaardere kaart gebruikt. tel daar dan maar gelijk de kosten van de aanleg van airconditioning bij op :-)

Zover ik weet gaat de gtx 1070 minder stroom verbruiken dan de gtx 970, dus in theorie zou die ook minder warmte moeten produceren ( correct me if I am wrong ;) )

Wat ook een optie is om opzoek te gaan naar een tweedehands gtx 980 of 980 ti, die zijn er nu ook al voor een leuk prijsje te vinden, sommige 980's zelfs in de buurt van de nieuwprijs van een gtx 970

Maar ik zou voor een 1070 wachten, nvidia zal zich namelijk minder gaan focussen op de 900 serie bij nieuwe driver releases en meer het voordeel aan de 10 serie geven ( wat nu ook met de 700 serie aan de hand is )

Als je een igpu hebt, dan zou ik het daar nog even mee doen dus :)

Ik ben benieuwd waar tweakers die info vandaan heeft. Op de web site van de makers staat alleen de 1080 beschreven.

Als het klopt, dat de gtx 1070 idle maar 145 watt gebruikt is dat grandioos en een reden om te wachten tot ie op de markt komt. Rest alleen de prijs natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan