Videokaart voor Packard Bell

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo r

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Goedemorgen allen,

Vraagje,ik heb een PB en een s3 Grapics Inc. Pro savage videokaart 16MB.
Systeem gegevens: PC: imedia 5100 A RW
Processor: AMD Athlon 1.1 Ghz
RAM: 128MB RAM
Videogeheugen: VIA VT8365 AGP - (DVMT)
Harde schijf: 20 GB
Moederbord: Explorer
Nu is mijn probleem dat ik een andere videokaart wil installeren dus ik naar een pc winkel en nagevraagd wat het beste was en of instaleren een moeilijke kwestie was.
Was niet het geval en kun je goed zelf zeiden ze,totdat ik zei dat ik een Packard Bell had,zie hij gelijk dat dit wel een probleem was en dat 90% van de kaarten niet herkent worden door PB computers en dat hij dan zelf liefst wil kijken om er zeker van te zijn dat het werkt.
Nu is mijn vraag of dit klopt en of iemand hier ervaring mee heeft voordat ik me in dit avontuur stort.
Ik wil in ieder geval naar minimaal 32MB toe zodat ik de hedendaagse spellen kan spelen.
Alvast bedankt,

Ik meen als je echt de zware spellen wil spelen dat je dan beter aan 128 (min wel 64mb) of zelfs meer mb moet denken. Maar aangezien ik nooit spellen speel zijn er vast andere di9e je daar meer over kunnne vertellen.

Volgens mij is het grootte onzin dat je PB niet een andere kaart herkend hoor. Als je bv bij mycom zou kopen mag je hem altijd terug brengen dus heb je niets te verliezen.

Ter onderbouwing een link

In de FAQ's hebben ze het over de voodoo kaart, een niet pb kaart. Onzin dus van de verkoper.

Laatst bewerkt:
Interne kaart (denk ik)

Ik heb de link bekeken(bedankt voor de reactie)maar daar gaat het over al geinstaleerde kaarten.
Ik heb denk ik een interne kaart of zoiets want aan de achterzijde zie ik niets wat op een videokaart wijst.
Ben op dat gebied niet zo bekend,waar herken je een videokaartslot aan in de pc?

Kijk naar de kabel waar je monitor aan zit, en volg die naar de pc. Die gaat naar de videokaart.

Als die verkoper zelf wil kijken is beter toch? Weet je zeker dat hij het al doet als je de winkel uit loopt. (weet niet wat hij daarvoor rekent uiteraard)

(PS Ik heb ook slechte ervaringen met oude PB's, maar die zijn ouder dan die van jou)

Laatst bewerkt:
Als je het zeker wil weten kun je je vraag ook nog eens op het forum van PB site stellen. Werkt het zelfde als helpmij,deze mensen kunnen het je precies vertellen(alleen forum voor pb computers).

ermmm. ik heb zelf ook imedia van pb, 1 ghz
had een tnt2 32 mb vidkaart erin. vorige week nog een nieuwe zelf ingestopt, de asus magic fx5200 (prima kaart en niet duur 80 euro), je kunt het vast zelf ook wel zit ook nog een instructieboekje bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan