Videokaart vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasperke

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Hoi:)

Ik speel weleens wat spellen en daarin zeggen ze dat ik tussen de 16MB en 128MB aan videokaart nodig heb (algemeen gesproken)
Nu wil ik graag weten wat me videokaart geheugen is.
en wat is het verschil tussen videokaart geheugen, grafisch geheugen en geluidskaart?

alvast bedankt :D

Videokaart geheugen en grafisch geheugen is het zelfde..

door even op naar CANIRUNIT.com te gaan, en je klik even een game aan (maakt niet uit welke), en klik op canirunit en dan na allemaal scheremn komt een scherm met allemaal info.. en dus ook hoeveel je videogeheugen is..

Videokaart geheugen en grafisch geheugen is het zelfde..

door even op naar CANIRUNIT.com te gaan, en je klik even een game aan (maakt niet uit welke), en klik op canirunit en dan na allemaal scheremn komt een scherm met allemaal info.. en dus ook hoeveel je videogeheugen is..

bedankt voor het snelle antwoord, ik kijk gelijk:thumb:

later.
Ik heb het geprobeert maar ben niet verder gekomen.
Er kwam dit uit:
Video Card
Minimum: 128 MB DirectX 9.0c Graphics Card with Shader 2.0 support (NVIDIA GeForce 6800+ / ATI Radeon 9800+)
You Have: Intel(R) 82945G Express Chipset Family
Nu weet ik misschien wel dat ik een Intel 82945G Express Chiset videokaart heb, maar nog niet hoeveel geheugen het heeft :(

Laatst bewerkt:
Je zou ook met pc wizard al je hardware kunenn achterhalen.

Maar waarom wil je dit eigenlijk weten? Problemen met bepaalde games ofzo?

Je zou ook met pc wizard al je hardware kunenn achterhalen.

Maar waarom wil je dit eigenlijk weten? Problemen met bepaalde games ofzo?

ook een optie, maar voor canirunit.com hoef je niks te downloaden/instaleeren

Ik heb dus 251.0MB Video RAM, 3D maar geen T&L,
De 251.0MB RAM is dus de maximale "MB videokaart".
Maar wat is dat T&L?

Bijlagen

• uitslag.jpg
    uitslag.jpg
    63,9 KB · Weergaven: 18
T&L is Transform en Lighting.

Jij hebt een onboard videokaart die geheugen afsnoept van je ram en absoluut geen kaart is om mee te gamen.

Nogmaals, waarom wil je dit weten? Problemen met bepaalde games.

T&L is Transform en Lighting.

Jij hebt een onboard videokaart die geheugen afsnoept van je ram en absoluut geen kaart is om mee te gamen.

Nogmaals, waarom wil je dit weten? Problemen met bepaalde games.

Ik wil graag weten wat ik nodig heb voor bepaalde games, dat ik geen miskoop doe :p

Niet vervelend bedoelt, maar met de kaart die je nu hebt is vrijwel elke game een miskoop. Tenzij je ze uit de euro bak vist en zelfs dan zullen een heleboel niet werken op jou systeem.

Je geheugen is eigenlijk ook niet voldoende en in combinatie met Vista al helemaal niet.

:confused:
Het gaat om een vista PC, maar toch kan ik er heel wat games mee spelen:shocked:

Zoals? Games van een jaar of 8 oud, misschien. Maar games van nu gaat die pc echt niet trekken.

Vista zelf heeft eigenlijk al 2 gig nodig om lekker te draaien. Jij hebt 1 gig waarvan de videokaart ook wat weg snoept. De videokaart is echt niet geschikt voor games en veel spellen van tegewoordig vragen ook al 2 gig om een beetje lekker te spelen.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, splelen van 3 tot 8 jaar oud:shocked:
Naja, ik dnek wel genoeg erover te weten, bedankt :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan