Videokaart werkt niet mét driver

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rabel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rabel

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Hallo,

Ik heb een Nvidea 6600 gt. deze werkt naar behoren zonder driver (maar dan is hij wel erg langzaam), maar met driver kan ik slechts een aantal minuten genieten. daarna word het beeld zwart, en verandert de kleur van het lampje op m'n monitor. De pc zelf blijft gewoon draaien.

Zou het kunnen dat hij over verhit raakt ofzo? Ik heb de driver gewoon van de Nvidea site gehaalt.

Heeft iemand hier een verklaring voor? BVD

-Rabel

Kijk eens naar de koeling van deze kaart.

Het lijkt er op dat zodra je de juiste drivers gebruikt deze te heet wordt.

Er zit een Zalman cooler op in plaats van de normale cooler omdat de nieuwe een aantal graden koeler koelt, en een stuk stiller was. Hoe zou ik kunnen bekijken of hij goed functioneert?

Heb je de koelpasta gebruikt of heb je deze koeler goed gemonteerd ?

Meet anders eens de temperatuur met bijvoorbeeld Everest

Laatst bewerkt:
ik heb de koeler er zelf niet op gemonteerd. ik heb hem tweede hands gekocht.

Everest metingen op het allerlaatste moment

MB: 25 c
CPU: 59 c
CPU Diode: 45 c
HD: 25 c

Tempratuur van de videokaart zelf stond niet gegeven.

Op mijn kamer is de tempratuur behoorlijk laag, vandaar dat hij het ook lang uit hield (20 min) Toen ik een spel opstartte crashte hij al voordat het introfilmpje begonnen was.

Omdat je deze dus niet zelf gemonteerd hebt, zou ik het al helemaal niet meer vertrouwen.

Misschien is de grafische chip nooit goed schoongemaakt toen de koeler vervangen werd en / of is er geen nieuwe koelpasta gebruikt.
Is hij juist gemonteerd en zit hij goed tegen de chip aangeklemd of geschroefd ?

Allemaal dingen die een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

ik ga er naar kijken, dank!

(wat mij betreft mag het topic dicht)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan